Herní výzva 2023
4. Země vycházejícího slunce
Elden Ring je hra od vývojářů FromSoftware, kteří jsou známí pro své předchozí tituly jako jsou Dark Souls, Bloodborne a Sekiro. Hra přidává inovace, jako stealh, mount, crafting, skákání, mnohem větší možnosti magie, skillů, summonů a open world který mi ale do souls žánru vůbec nesedí. Některé z nich již byly jednotlivě implementovány v jedné z minulých her, a stejně tak nedostatky a bugy jako například hit boxy, kamera nebo chaotické targetování více monster.
Příběhově hru vůbec nevnímám. Jakýkoliv rozhovor s NPC ve hře rychle zapomenu a nebýt popisu příběhu na internetu, tak ani nevím, o čem hra je a o co se hráčský charakter pokouší a proč. Hru a vlastně celé Dark Souls a Sekiro hraju kvůli skvělému a obtížnému gameplayi, kdy jde příběh zcela mimo mě.
Elden Ring má skvělý level design, hlavně v interierech a hradnich komplexech což je pro Souls hry typický. Tyto úrovně jsou rozmanité a nabízejí různá prostředí, která jsou plná secretů, pastí a dungeonů. Jedním z problémů hry je, že v průběhu budete neustále narážet na stejnou sadu monster a bossů, což může být stereotypní. Dále, až 30% smrtí může být způsobeno náhodnými faktory, kamerou nebo technickými nedostatky, které mohou vést k neustálému opakování a frustraci. Někteří bossové jsou příliš složitě nebo blbě nadesignováni, vetšina bossů je plná movesetů se spožděným útokem kdy boss napřáhne palici, podrží ji ve vzduchu a než udeří tak hrač stihne udělat tři kotouly a zatančit ChaChu, tato mechanika je neskutečně protivná a je težké se naučit pattern kde je potřeba počítat každý zlomek sekundy.
Audiovizuálně je hra zastaralá a až na pár panoramatických výjevů nenadchne. Hra běží na stejném enginu jako její šest předchozích her se stejnými animacemi, pohyby a nedostatky. Zvuky zbraní, úderů i monster jsem již slyšel v předchozích hrách. Hudba hry je úchvatná, ačkoliv mi žádná z nich neuvízla v hlavě a ve hře je spiš jako pozadí.
Celkově je Elden Ring hrou, která má své klady i zápory. Její skvělý level design a výzvy, které hra nabízí jsou důvod proč tyto hry hraju, ale některé nedostatky a bugy mohou být pro hráče frustrující. Hra by se mohla soustředit více na hlavní aspekty Souls her, opravit neduhy které provázejí celou serii FromSoftware souls her a inovovat souls žanr jiným směrem podobně jako to udělal Sekiro. Myslim že po šesti v podstatě stejných her by to souls žanr potřeboval. Nicméně, pro fanoušky těchto typů her bude Elden Ring perfektní hrou která nabídne stovky hodin zábavy.
4. Země vycházejícího slunce
Elden Ring je hra od vývojářů FromSoftware, kteří jsou známí pro své předchozí tituly jako jsou Dark Souls, Bloodborne a Sekiro. Hra přidává inovace, jako stealh, mount, crafting, skákání, mnohem větší možnosti magie, skillů, summonů a open world který mi ale do souls žánru vůbec nesedí. Některé z nich již byly jednotlivě implementovány v jedné z minulých her, a stejně tak nedostatky a bugy jako například hit boxy, kamera nebo chaotické targetování více monster.
Příběhově hru vůbec nevnímám. Jakýkoliv rozhovor s NPC ve hře rychle zapomenu a nebýt popisu příběhu na internetu, tak ani nevím, o čem hra je a o co se hráčský charakter pokouší a proč. Hru a vlastně celé Dark Souls a Sekiro hraju kvůli skvělému a obtížnému gameplayi, kdy jde příběh zcela mimo mě.
Elden Ring má skvělý level design, hlavně v interierech a hradnich komplexech což je pro Souls hry typický. Tyto úrovně jsou rozmanité a nabízejí různá prostředí, která jsou plná secretů, pastí a dungeonů. Jedním z problémů hry je, že v průběhu budete neustále narážet na stejnou sadu monster a bossů, což může být stereotypní. Dále, až 30% smrtí může být způsobeno náhodnými faktory, kamerou nebo technickými nedostatky, které mohou vést k neustálému opakování a frustraci. Někteří bossové jsou příliš složitě nebo blbě nadesignováni, vetšina bossů je plná movesetů se spožděným útokem kdy boss napřáhne palici, podrží ji ve vzduchu a než udeří tak hrač stihne udělat tři kotouly a zatančit ChaChu, tato mechanika je neskutečně protivná a je težké se naučit pattern kde je potřeba počítat každý zlomek sekundy.
Audiovizuálně je hra zastaralá a až na pár panoramatických výjevů nenadchne. Hra běží na stejném enginu jako její šest předchozích her se stejnými animacemi, pohyby a nedostatky. Zvuky zbraní, úderů i monster jsem již slyšel v předchozích hrách. Hudba hry je úchvatná, ačkoliv mi žádná z nich neuvízla v hlavě a ve hře je spiš jako pozadí.
Celkově je Elden Ring hrou, která má své klady i zápory. Její skvělý level design a výzvy, které hra nabízí jsou důvod proč tyto hry hraju, ale některé nedostatky a bugy mohou být pro hráče frustrující. Hra by se mohla soustředit více na hlavní aspekty Souls her, opravit neduhy které provázejí celou serii FromSoftware souls her a inovovat souls žanr jiným směrem podobně jako to udělal Sekiro. Myslim že po šesti v podstatě stejných her by to souls žanr potřeboval. Nicméně, pro fanoušky těchto typů her bude Elden Ring perfektní hrou která nabídne stovky hodin zábavy.
Pro: Gameplay, Obtížnost, Level Design
Proti: OpenWorld(subjektivní věc), Kamera a další nedostatky které provázejí celou sérii