Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 4

  • PC 80
Hodnocení platí pouze pro kampaň, která je značně vylepšenou verzí z předchozího dílu. Ať už v oblasti příběhu, postav, umělé inteligence, otevřenosti jednotlivých úrovní, grafiky a zvuků či destrukce.
Avšak stále je zde problém s občasným přesvícením, zvláště ve tmě, kdy Vám do obličeje svítí lasery nebo na Vás střílí, když jste schovaní za překážkou. Tehdy je docela problém se orientovat a zjistit, kde kdo vlastně stojí. Na druhou stranu si Battlefield nadále vytváří svůj osobitý a nezaměnitelný grafický styl. Konečně má člověk také pocit, že prostředí není tak sterilní (často nezničitelné, pevně dané) jako v předchozím díle, a tudíž je engine využit v mnohem větší míře.
Prostředí je tedy větší než v předchozím díle (čti: ani jednou se mi nepovedlo vykročit mimo hranice mapy, protože byly o něco rozlehlejší). Umělá inteligence se také dočkala vylepšení, ale nebojte, o situace, kdy Vás spolubojovník nepustí do krytu nebo z něj naopak vystrčí, zde taky není nouze. Stejně tak náhodné zasekávání a čekání na skript, když jej náhodou předběhnete. Jen už to není v takovém měřítku. A rozhodně musím pochválit autory za to, že konečně dostal hráč větší volnost (ať už v podobě voleb v příběhu, tak celkově interakce s prostředím - už umíme sami otevírat většinu dveří, hurá!).
Grafika je opět povedená, destrukce lepší než v třetích Betách, ale zase horší než v dílech Bad Company. Zvuky jsou fajn, ústřední melodie luxusní, zbraní je dostatek, vyzkoušíte si i vozidla (mnohdy máte volnou ruku, jak chcete část mise projít), atd. A bonusem ke všemu se Vám naskytne možnost velit svému mužstvu, aby střílet na označené protivníky (k tomu dopomáhá i nový strategický dalekohled pro označování nepřátel, podobně jako ve Far Cry). Nicméně to se vyplatí spíše za asistence tanku či vrtulníku. Samotní spolubojovníci jsou schopni střílet minutu do nepřítele stojící o 2 metry dále, nebo naprosto ignorovat nepřátele, kteří už jednají logičtěji, nejednou Vám vpadnou do zad, nebo Vás jinak překvapí.
Rozhodně také oceňuji možnost projít některé části stealthově. Co mi naopak vadilo, je někdy až zvláštní rozmístění checkpointů, kdy se může stát, že v celé oblasti je poslední týpek (nejlépe s raketometem nebo granátometem), který Vás zabije a pak hurá, opakujte docela slušnou část znova (ale tento problém je jen někde). Loadingy jsou rychlé a hra svižná, neobjevil se byť jen jediný problém s poklesem FPS a vše běželo plynule.
Jediný problém jsem zaznamenal v misi s tajfunem, kde jsem se asi pět minut před koncem mise propadl mimo mapu a nezbývalo než sjet celou misi znova.

Příběh se dočkal několika zajímavých zvratů, zapamatovatelných postav a fajnového konce, až na chybějící řádné vypořádání se záporákem. Záporák často působí jako by ani nebyl. Celou hru se mluví o Changovi, ale ve hře ho skoro vůbec neuvidíte. Problémem je také němá postava, za níž někdo musí neustále odpovídat, nebo si odpověď domýšlejí.
Naopak si ze hry odnesete několik zapamatovatelných momentů, kdy se hra nese (jak už se stává u tohoto žánru zvykem) v hollywoodském stylu. Ale není to zde tolik přeháněné, aby to vadilo. Spíše se jedná o příjemný doplněk, který často prolíná relativně "realistické" pojetí. Jen je škoda, že je to celé poměrně krátké.

Pro: Osobitá grafika, hratelnost, příběh, mise, variabilita, slušná zničitelnost prostředí, postavy, zvraty, rozhodnutí v příběhu

Proti: Občasná práce se světlem, umělá (ne)inteligence, nemluvící postava, bugy (jednou jsem musel opakovat celou misi), délka hry, takřka se nevyskytující záporák

+8 +10 −2