Chorus je vesmírná střílečka od německých vývojářů Fishlabs Entertainment z roku 2021. Hra se teď loučila s game passem na Xboxu, tak jsem se rozhodl ji vyzkoušet, jestli mě zaujme a dopadlo to tak dobře, že jsem nakonec zabral a po dohrání kampaně si zkompletoval i všechny achievementy.
Po příběhové stránce je to taková klasika, ve vesmíru řádí zlý kult, který chce ostatní dostat po svou kontrolu nebo zničit, hlavní postava pilotka Nara je odpadlík z tohoto kultu a snaží se samozřejmě celý vesmír zachránit. Prostě nic objevného. Zajímavý je vztah pilotky a její mluvící lodi Forsaken, kdy se v dialozích mezi nimi odkrývá Nařina minulost v kultu.
Vesmír je rozdělen do několika lokací, nejsou tady planety, ale většinou pásy asteroidů, kdy na větších z nich jsou stavby jako doly, chrámy, pirátské skrýše a někde uprostřed centrum, kde je hangár na vylepšování lodi. V každé oblasti je hodně sidequestů, takže dohrání při poctivějším průchodu může trvat kolem 25 hodin.
Souboje jsou arkádové, i když narazíte do stavby nebo asteroidu tak vám ubyde trochu štítu, ale jinak nic, žádný simulator se nekoná. Dogfighty s menšími loděmi v otevřeném vesmíru se ovládájí a vypadájí skvěle, u velkých křižníků většinou musíte zničit jejich štíty zvenčí i zevnitř lodě a vnitřní průlety v úzkých prostorech jsou super. Soupeřů je dost druhů, na každý se hodi jiny typ zbraně, k dispozici je kulomet, laser a rakety. Od poloviny hry do konce bohužel stále častěji dochází k soubojům i bossfightům uvnitř staveb nebo asteroidů v malých místnostech, kde neustále narážíte do stěn a nějaký dojem reality je pryč. Souboje s bossy jsou dost otravné a nezábavné.
Ale když to shrnu celkově, je hra velki zábavná, loď se dobře ovládá, zvuky zbraní a výbuchy nepřátel zní skvěle, na to že je to malá hra za poloviční cenu vypadá grafika výborně. Hrál jsem během letošních hernich konferencí v červnu a Chorus mě hodně navnadil na Starfield a SW Outlaws, kde to vypadá, ze aspoň nějakou menší část budou tvořit vesmírné souboje. Vzhledem k tomu jak málo těchto her vychází, tak můžu Chorus každému doporučit.
Po příběhové stránce je to taková klasika, ve vesmíru řádí zlý kult, který chce ostatní dostat po svou kontrolu nebo zničit, hlavní postava pilotka Nara je odpadlík z tohoto kultu a snaží se samozřejmě celý vesmír zachránit. Prostě nic objevného. Zajímavý je vztah pilotky a její mluvící lodi Forsaken, kdy se v dialozích mezi nimi odkrývá Nařina minulost v kultu.
Vesmír je rozdělen do několika lokací, nejsou tady planety, ale většinou pásy asteroidů, kdy na větších z nich jsou stavby jako doly, chrámy, pirátské skrýše a někde uprostřed centrum, kde je hangár na vylepšování lodi. V každé oblasti je hodně sidequestů, takže dohrání při poctivějším průchodu může trvat kolem 25 hodin.
Souboje jsou arkádové, i když narazíte do stavby nebo asteroidu tak vám ubyde trochu štítu, ale jinak nic, žádný simulator se nekoná. Dogfighty s menšími loděmi v otevřeném vesmíru se ovládájí a vypadájí skvěle, u velkých křižníků většinou musíte zničit jejich štíty zvenčí i zevnitř lodě a vnitřní průlety v úzkých prostorech jsou super. Soupeřů je dost druhů, na každý se hodi jiny typ zbraně, k dispozici je kulomet, laser a rakety. Od poloviny hry do konce bohužel stále častěji dochází k soubojům i bossfightům uvnitř staveb nebo asteroidů v malých místnostech, kde neustále narážíte do stěn a nějaký dojem reality je pryč. Souboje s bossy jsou dost otravné a nezábavné.
Ale když to shrnu celkově, je hra velki zábavná, loď se dobře ovládá, zvuky zbraní a výbuchy nepřátel zní skvěle, na to že je to malá hra za poloviční cenu vypadá grafika výborně. Hrál jsem během letošních hernich konferencí v červnu a Chorus mě hodně navnadil na Starfield a SW Outlaws, kde to vypadá, ze aspoň nějakou menší část budou tvořit vesmírné souboje. Vzhledem k tomu jak málo těchto her vychází, tak můžu Chorus každému doporučit.