Neuvěřitelná nostalgie mě chytla. Bylo to jako včera, když jsem u kamaráda viděl čerstvou novinku v podobě Serious Sama. Já byl jak opařený z krásné grafiky a egyptské atmosféry. Tenkrát jsem měl doma rozehrané Tomb Raider: The Last Revelation, takže jsem byl Egypta plný. Dneska by mě docela zajímalo, jestli bych to rozjel na náš tehdejší počítač. Původního Serious Sama jsem dohrál až o několik let později.
Hratelnost Serious Sama nestárne. Je to adrenalinová střílečka, kde si nikdy nemůžete být jistí, co se před vámi objeví a v jakém počtu. O počtu nepřátel sice máte rámcovou představu ve statistice, kde se píše jejich celkový počet. Málokdy je ale vidíte z dálky. Vždy se zjeví někde poblíž nebo rovnou za zády. Charakteristické zvuky jejich zjevení a následného zvukového projevu ve mě občas budil paniku. Hlavně řev kamikadze výbušných panáčků je výživný. Protože víte, že jsou rychlejší a můžou běžet z jakéhokoliv směru.
Je to v celku těžká hra a nesouhlasím s tvrzením, že je to jen bezduchá střílečka, která se hraje s vypnutým mozkem. Už na střední obtížnost musíte v některých sekvencích počítat s managementem nábojů. Například, vystřílení nejlepších přesných zbraní v první vlně nepřátel se může hrubě nevyplatit při třetí vlně. Jsou místa, kde je nábojů do všech zbraní tak akorát a vy musíte využít většinu. Nepřátelé jsou sice tupí ale často mají velkou palebnou sílu, je jich hodně nebo jsou rychlejší. Jo, tato hra dovede potrápit a hráč se musí často, doslova, otáčet.
Co se týče singleplayeru a samotné hratelnosti, nepřináší tento remake žádnou přidanou hodnotu. Můžete se ale dosytosti vyblbnout při získávání achievementů, které cílí hlavně na multiplayer. Věřím, že například v kooperaci to může být sranda. Z mého pohledu by hra mohla být víc rozmanitější, mohla by dát hráči prostor na větší přípravu. Na druhou stranu, pocit nejistoty dokáže nahrnout herní adrenalin. Hodně dělá i adaptivní hudba, která mě ale tak stresovala, že jsem jí musel vypnout.
Serious Sam je už na střední obtížnost náročná a krátká střílečka s gigantickým hlavním bossem. Definoval svůj vlastní podžánr FPS stříleček. Dlouho se na něho žádná konkurence nechytala. Sorry Painkillere, tohle je mnohem lepší.
Závěrečná mise je opravdu výživná a monstrózní.
"Báje a legendy"
Hratelnost Serious Sama nestárne. Je to adrenalinová střílečka, kde si nikdy nemůžete být jistí, co se před vámi objeví a v jakém počtu. O počtu nepřátel sice máte rámcovou představu ve statistice, kde se píše jejich celkový počet. Málokdy je ale vidíte z dálky. Vždy se zjeví někde poblíž nebo rovnou za zády. Charakteristické zvuky jejich zjevení a následného zvukového projevu ve mě občas budil paniku. Hlavně řev kamikadze výbušných panáčků je výživný. Protože víte, že jsou rychlejší a můžou běžet z jakéhokoliv směru.
Je to v celku těžká hra a nesouhlasím s tvrzením, že je to jen bezduchá střílečka, která se hraje s vypnutým mozkem. Už na střední obtížnost musíte v některých sekvencích počítat s managementem nábojů. Například, vystřílení nejlepších přesných zbraní v první vlně nepřátel se může hrubě nevyplatit při třetí vlně. Jsou místa, kde je nábojů do všech zbraní tak akorát a vy musíte využít většinu. Nepřátelé jsou sice tupí ale často mají velkou palebnou sílu, je jich hodně nebo jsou rychlejší. Jo, tato hra dovede potrápit a hráč se musí často, doslova, otáčet.
Co se týče singleplayeru a samotné hratelnosti, nepřináší tento remake žádnou přidanou hodnotu. Můžete se ale dosytosti vyblbnout při získávání achievementů, které cílí hlavně na multiplayer. Věřím, že například v kooperaci to může být sranda. Z mého pohledu by hra mohla být víc rozmanitější, mohla by dát hráči prostor na větší přípravu. Na druhou stranu, pocit nejistoty dokáže nahrnout herní adrenalin. Hodně dělá i adaptivní hudba, která mě ale tak stresovala, že jsem jí musel vypnout.
Serious Sam je už na střední obtížnost náročná a krátká střílečka s gigantickým hlavním bossem. Definoval svůj vlastní podžánr FPS stříleček. Dlouho se na něho žádná konkurence nechytala. Sorry Painkillere, tohle je mnohem lepší.
Závěrečná mise je opravdu výživná a monstrózní.
"Báje a legendy"
Pro: adrenalinová střílečka, stovky nepřátel, gigantický hlavní boss, hra je příjemně prosluněná
Proti: malá rozmanitost prostředí, občas až otravné zjevování nepřátel za zády, těsné interiéry hře nesedí