Hru jsem odehrála hned jak vyšla a neměla jsem od té doby odvahu se k ní sama vrátit. Hra podle mě pro šťastné jedince, mezi které patřím, zprostředkovává dost věrně prožitek PTSD a to není něco, co potřebuju prožívat denně. Naughty Dog považuju za špičku herního průmyslu (jak ojedinělý názor, heh), a tak je hra ztělesněním absolutní dokonalosti.
Příběh za mě nemá chybu, strašně cením odvahu jít do něčeho tak kontroverzního, obzvlášť když má herní komunita tendenci si svoje hrdiny zbožšťovat a stavět na piedestal, nedej bože se jimi inspirují, ač jsou to ve skutečnosti pěkné svině. Joel je jeden z mých nejoblíbenějších hrdinů (asi z audiovizuálního umění obecně), ale Last of Us Part II mě dokázala s tímhle mým náhledem na něj pěkně usadit. Část hry za Abby je za mě mnohem lepší, než část za Ellie. Podle mě je hra obecně dramaturgicky výborně stavěná, kdy neustále graduje a je lepší a lepší. Setkala jsem se s názorem, že by první část hry měla být za Abby, ne za Ellie, ale podle mě by to v člověku nevzbudilo tak silné emoce a takový vnitřní boj sám se sebou. Hráč by to prostě měl emočně o dost snazší a ačkoliv by to furt byl špičkový zážitek, tohle je prostě emoční rejpání v ráně, který si prostě jinde jen tak neužijete.
Extrémně cením vedlejší postavu Leva, obecně mám ráda jakýkoliv mainstreamový produkce čehokoliv, které nezaspaly v minulým tisíciletí a přinášejí do umění věci ze skutečného světa. Jakékoliv hejty na queer problematiku jsou prostě úplně mimo. Celkově část, kde figuruje Yara a Lev jsou excelentní.
Naprosto chápu komentáře, že je hra moc dlouhá, ale podle mě to má smysl. Hra vás má prostě vyčerpat do bodu, kdy si říkáte, že už prostě nechcete dál, už toho bylo moc a ve chvílích, kdy si myslíte, že už to nemůže být horší vás děj krásně vyvede z omylu a pošle vás na ještě větší dno.
Nerada bych opomenula špičkový soundtrack, který poslouchám s velkou pravidelností (společně s OST z TLoU 1).
Na závěr bych ale chtěla říct, že doufám, že je touhle hrou příběhová linie Joela a Ellie uzavřena (sequely, prequely cokoliv) a pakliže Naughty Dog přijde z další hrou ze série Last of Us, tak to bude nová dějová linie, na novém místě, s novými příběhy a postavami.
(Můj první komentář :))
Příběh za mě nemá chybu, strašně cením odvahu jít do něčeho tak kontroverzního, obzvlášť když má herní komunita tendenci si svoje hrdiny zbožšťovat a stavět na piedestal, nedej bože se jimi inspirují, ač jsou to ve skutečnosti pěkné svině. Joel je jeden z mých nejoblíbenějších hrdinů (asi z audiovizuálního umění obecně), ale Last of Us Part II mě dokázala s tímhle mým náhledem na něj pěkně usadit. Část hry za Abby je za mě mnohem lepší, než část za Ellie. Podle mě je hra obecně dramaturgicky výborně stavěná, kdy neustále graduje a je lepší a lepší. Setkala jsem se s názorem, že by první část hry měla být za Abby, ne za Ellie, ale podle mě by to v člověku nevzbudilo tak silné emoce a takový vnitřní boj sám se sebou. Hráč by to prostě měl emočně o dost snazší a ačkoliv by to furt byl špičkový zážitek, tohle je prostě emoční rejpání v ráně, který si prostě jinde jen tak neužijete.
Extrémně cením vedlejší postavu Leva, obecně mám ráda jakýkoliv mainstreamový produkce čehokoliv, které nezaspaly v minulým tisíciletí a přinášejí do umění věci ze skutečného světa. Jakékoliv hejty na queer problematiku jsou prostě úplně mimo. Celkově část, kde figuruje Yara a Lev jsou excelentní.
Naprosto chápu komentáře, že je hra moc dlouhá, ale podle mě to má smysl. Hra vás má prostě vyčerpat do bodu, kdy si říkáte, že už prostě nechcete dál, už toho bylo moc a ve chvílích, kdy si myslíte, že už to nemůže být horší vás děj krásně vyvede z omylu a pošle vás na ještě větší dno.
Nerada bych opomenula špičkový soundtrack, který poslouchám s velkou pravidelností (společně s OST z TLoU 1).
Na závěr bych ale chtěla říct, že doufám, že je touhle hrou příběhová linie Joela a Ellie uzavřena (sequely, prequely cokoliv) a pakliže Naughty Dog přijde z další hrou ze série Last of Us, tak to bude nová dějová linie, na novém místě, s novými příběhy a postavami.
(Můj první komentář :))
Pro: postavy, děj, technické zpracování, soundtrack, herecké výkony, uvěřitelnost
Proti: občasné doskakování prostředí, ale v jaké hře to není