Tak nejdřív to dobré. I po deseti letech od vydání vypadá Remember Me parádně, a to jak graficky, tak úžasným designem. Prakticky v každé lokaci je během poskakování po římsách na co koukat, bohaté čtvrti v Neo-Paris jsou patřičně dekadentní a slumy správně přeplněné a rozpadající se. Příběh neurazil ani nenadchnul, ale celkově bych se o tomhle světě rád dozvěděl víc, nebo ho viděl v další hře. A tu další hru bych viděl opravdu rád, protože tahle je bohužel celkem slabá.
Asi ani jedna postava mi nebyla nějak extra sympatická, nebo naopak záporák nesympatický... prostě ve mně jejich herecké výkony, osudy ani scénář nevyvolaly skoro žádnou reakci. Srdceryvné scény a příběhové zvraty pro mě tím pádem spíš vyšuměly.
Největší problém ale představovaly souboje. Se soubojovým systémem jsem si nikdy neporozumněl a systém tvoření komb, kdy každý úder komba může mít jiný účinek (damage, léčení, zkracování cooldownů) není tak propracovaný, jak se tváří. Od začátku je hráči předhazováno, že si je možné komba nastavit podle libosti. Ale vzhledem k tomu, že různé údery je potřeba nejdřív odemknout, dost dlouho vlastně není žádná možnost volby. Navíc bitky moc dobře neplynou. Ve hrách jako Batman: Arkham Asylum postava skáče od nepřítele k nepříteli, všechno plynule navazuje, není problém udržet velmi dlouhé kombo a připadat si jako totální badass. V Remember Me se mi dlouhé kombo podařilo jen málokdy a souboje s větším množstvím nepřátel (v pozdějších úrovních velmi časté) pro mě končily spíš frustrací. Možná to tak bylo myšleno, možná má být úspěšně dokončené dlouhé kombo výjimečnou situací, ale u mě to vedlo jen k neustálému naštvání "proč mě kruci nenechají v klidu udělat celé kombo?!".
Je to velká škoda, první hodina nebo dvě se mi líbily moc. O to víc jsem byl zklamaný, když mě během desetihodinové hrací doby postupně udolaly slabé souboje, ztrácel jsem trpělivost se zlobivou kamerou a bossové začali být jen otravným zdržením. Byl bych velmi zvědaný na případný druhý díl, s ovládáním dotaženým na dnešní standardy a s propracovanějšími systémy. Na "Remember Me 2" si ale asi budu muset nechat zajít chuť, protože DON'T NOD (Dontnod Entertainment) se s dalšími hrami vydali velmi rozdílným směrem. Někdy je budu taky muset zkusit, třeba je ocením víc.
Herní výzva 2023 - 2. Debut: Dohraj prvotinu vývojáře, který má na Databázi 5 a více vydaných plných her.
Asi ani jedna postava mi nebyla nějak extra sympatická, nebo naopak záporák nesympatický... prostě ve mně jejich herecké výkony, osudy ani scénář nevyvolaly skoro žádnou reakci. Srdceryvné scény a příběhové zvraty pro mě tím pádem spíš vyšuměly.
Největší problém ale představovaly souboje. Se soubojovým systémem jsem si nikdy neporozumněl a systém tvoření komb, kdy každý úder komba může mít jiný účinek (damage, léčení, zkracování cooldownů) není tak propracovaný, jak se tváří. Od začátku je hráči předhazováno, že si je možné komba nastavit podle libosti. Ale vzhledem k tomu, že různé údery je potřeba nejdřív odemknout, dost dlouho vlastně není žádná možnost volby. Navíc bitky moc dobře neplynou. Ve hrách jako Batman: Arkham Asylum postava skáče od nepřítele k nepříteli, všechno plynule navazuje, není problém udržet velmi dlouhé kombo a připadat si jako totální badass. V Remember Me se mi dlouhé kombo podařilo jen málokdy a souboje s větším množstvím nepřátel (v pozdějších úrovních velmi časté) pro mě končily spíš frustrací. Možná to tak bylo myšleno, možná má být úspěšně dokončené dlouhé kombo výjimečnou situací, ale u mě to vedlo jen k neustálému naštvání "proč mě kruci nenechají v klidu udělat celé kombo?!".
Je to velká škoda, první hodina nebo dvě se mi líbily moc. O to víc jsem byl zklamaný, když mě během desetihodinové hrací doby postupně udolaly slabé souboje, ztrácel jsem trpělivost se zlobivou kamerou a bossové začali být jen otravným zdržením. Byl bych velmi zvědaný na případný druhý díl, s ovládáním dotaženým na dnešní standardy a s propracovanějšími systémy. Na "Remember Me 2" si ale asi budu muset nechat zajít chuť, protože DON'T NOD (Dontnod Entertainment) se s dalšími hrami vydali velmi rozdílným směrem. Někdy je budu taky muset zkusit, třeba je ocením víc.
Herní výzva 2023 - 2. Debut: Dohraj prvotinu vývojáře, který má na Databázi 5 a více vydaných plných her.
Pro: grafika, design světa
Proti: soubojový systém, občas zlobí kamera, příběh ani postavy nezanechaly silnější dojem