Salamander je spin-off série Gradius, takže jsem očekával, že také skončí rozehraný a nedokončený. Řada prvků je zde ale odlišná, takže jsem se nakonec bavil lépe a hru dokončil. Obtížnost je tradičně vysoká, ale po sesbírání několika power-upů vaše loď výrazně zesílí. Řadu úseků tak lze s trochou cviku zvládnout, ale přijít o vylepšení v pokročilejší fázi je smrtící. Zvyšování obtížnosti je celkem dobře rozvržené až na jednu výjimku - závěrečný boss ve čtvrté úrovni je opravdu peklo. Samotný závěr není tak hrozný, ale sám jsem si zavařil jedním nepovedeným uložením téměř na konci. Finální likvidace se, téměř bez vylepšení, skoro nedá stihnout a po snad dvaceti pokusech jsem málem začal od znova. Nakonec to jde, jen je potřeba využít každou střelu a skulinku.
Pochválit musím zpracování. Grafika i zvuky jsou fajn, prostředí je celkem různorodé. Velmi zajímavým a povedeným konceptem je plynulá změna letu z horizontální na vertikální a zpět. K té dochází automaticky na konci každé úrovně. Hra si tím ještě více udržuje dynamiku a různorodost. Povedení jsou také jednotliví bossové, také až na výše zmíněnou výjimku. Ještě musím zmínit závěrečnou část po porážce posledního bosse, jde o zajímavý nápad, ale na automatu bych autory asi proklínal. Celkově je Salamander slušný shoot 'em up, kterých bych zařadil zhruba na úroveň TwinBee.
Pochválit musím zpracování. Grafika i zvuky jsou fajn, prostředí je celkem různorodé. Velmi zajímavým a povedeným konceptem je plynulá změna letu z horizontální na vertikální a zpět. K té dochází automaticky na konci každé úrovně. Hra si tím ještě více udržuje dynamiku a různorodost. Povedení jsou také jednotliví bossové, také až na výše zmíněnou výjimku. Ještě musím zmínit závěrečnou část po porážce posledního bosse, jde o zajímavý nápad, ale na automatu bych autory asi proklínal. Celkově je Salamander slušný shoot 'em up, kterých bych zařadil zhruba na úroveň TwinBee.