Čtrnáctiletá princezna Elodie se po náhlé smrti své matky vrací z internátní školy na rodný hrad. Za necelý rok se stane královnou a musí se na to dobře připravit. Kromě studování teď musí vykonávat i některé královské povinnosti a začít hledat vhodného ženicha. Život na královském dvoře ale kromě povinností a radovánek přináší i intriky a mnohá nebezpečí.
Long Live the Queen může na první pohled vypadat jako variace na sérii Princess Maker, ale není tomu tak. Princess Maker je napůl manažerská simulace a napůl tradiční JRPG, kde vaše chráněnka může obléct brnění, vzít do ruky meč a vyrazit do divočiny hledat poklady a bojovat s monstry. Naopak Long Live the Queen je čistokrevný vizuální román s manažerskými prvky, kde se veškerý děj včetně soubojů odehrává ve formě textu.
Manažerský systém je poměrně originální. Na každý z celkem 40 herních týdnů musíte princezně vybrat dvě dovednosti, které se bude následující týden učit. Můžete vybrat i dvakrát stejnou dovednost. Rychlost učení pak ovlivňuje princeznina nálada a úroveň souvisejících dovedností. Například pokud má princezna vztek, bude se rychleji učit vojenskou strategii a boj se zbraněmi, ale naopak jí budou dělat problémy lekce zacházení se zvířaty, medicíny a vybraného chování. Náladu můžete upravovat výběrem víkendových aktivit jako je procházka v parku, návštěva hradního žaláře, audience pro veřejnost a mnoho dalších. Ale aby to nebylo tak jednoduché, určitý vliv budou mít i některé příběhové události. Celkem je ve hře 9 nálad a jedna speciální (zranění).
Po učení každý týden následují příběhové události, kde mohou některé dovednosti doslova rozhodovat o životě a smrti. Většinou ale dovednosti určují jen jestli se princezna veřejně ztrapní, přidávají další (lepší) možnosti řešení dané situace nebo jen princeznin komentář, který na výsledek situace nemá vůbec žádný vliv.
Příběh je bohužel nejslabší místo celé hry. Hlavní události jsou pevně dané a vaše dovednosti a rozhodnutí mohou většinou změnit jen drobné detaily. Vlastně se ani nedá říct, že by hra měla nějaký ucelený příběh, který někam směřuje. Nejdelší série navazujících hlavních událostí trvá podle vašich dovedností a rozhodnutí jen 3-6 týdnů. Vedlejší postavy se pak v příběhu mihnou tak krátce, že jich většinu na první zahrání ani nestihnete rozeznat od sebe.
Příběh je celkově krátký a většinu času strávíte pečlivým laděním nálady a dovedností. Autoři se nejspíš báli, že delší a bohatší příběh by byl pro hráče otravný, protože všechny smrtelné nástrahy musíte hledat metodou pokus-omyl, a pak znovu začínat od začátku, abyste se na ně lépe připravili. Nečekejte tedy, že tuhle hru dohrajete na první pokus.
Pokud máte rádi vizuální romány a chtěli byste nějaké hlubší manažerské prvky než nabízí typický simulátor randění s trénováním 3 dovedností, tahle hra stojí za vyzkoušení. Jinak ale Maraiyum: Rise of the Setting Sun podle mých dojmů z dema celý koncept zvládl lépe. Jak po příběhové, tak po manažerské stránce.
Long Live the Queen může na první pohled vypadat jako variace na sérii Princess Maker, ale není tomu tak. Princess Maker je napůl manažerská simulace a napůl tradiční JRPG, kde vaše chráněnka může obléct brnění, vzít do ruky meč a vyrazit do divočiny hledat poklady a bojovat s monstry. Naopak Long Live the Queen je čistokrevný vizuální román s manažerskými prvky, kde se veškerý děj včetně soubojů odehrává ve formě textu.
Manažerský systém je poměrně originální. Na každý z celkem 40 herních týdnů musíte princezně vybrat dvě dovednosti, které se bude následující týden učit. Můžete vybrat i dvakrát stejnou dovednost. Rychlost učení pak ovlivňuje princeznina nálada a úroveň souvisejících dovedností. Například pokud má princezna vztek, bude se rychleji učit vojenskou strategii a boj se zbraněmi, ale naopak jí budou dělat problémy lekce zacházení se zvířaty, medicíny a vybraného chování. Náladu můžete upravovat výběrem víkendových aktivit jako je procházka v parku, návštěva hradního žaláře, audience pro veřejnost a mnoho dalších. Ale aby to nebylo tak jednoduché, určitý vliv budou mít i některé příběhové události. Celkem je ve hře 9 nálad a jedna speciální (zranění).
Po učení každý týden následují příběhové události, kde mohou některé dovednosti doslova rozhodovat o životě a smrti. Většinou ale dovednosti určují jen jestli se princezna veřejně ztrapní, přidávají další (lepší) možnosti řešení dané situace nebo jen princeznin komentář, který na výsledek situace nemá vůbec žádný vliv.
Příběh je bohužel nejslabší místo celé hry. Hlavní události jsou pevně dané a vaše dovednosti a rozhodnutí mohou většinou změnit jen drobné detaily. Vlastně se ani nedá říct, že by hra měla nějaký ucelený příběh, který někam směřuje. Nejdelší série navazujících hlavních událostí trvá podle vašich dovedností a rozhodnutí jen 3-6 týdnů. Vedlejší postavy se pak v příběhu mihnou tak krátce, že jich většinu na první zahrání ani nestihnete rozeznat od sebe.
Příběh je celkově krátký a většinu času strávíte pečlivým laděním nálady a dovedností. Autoři se nejspíš báli, že delší a bohatší příběh by byl pro hráče otravný, protože všechny smrtelné nástrahy musíte hledat metodou pokus-omyl, a pak znovu začínat od začátku, abyste se na ně lépe připravili. Nečekejte tedy, že tuhle hru dohrajete na první pokus.
Pokud máte rádi vizuální romány a chtěli byste nějaké hlubší manažerské prvky než nabízí typický simulátor randění s trénováním 3 dovedností, tahle hra stojí za vyzkoušení. Jinak ale Maraiyum: Rise of the Setting Sun podle mých dojmů z dema celý koncept zvládl lépe. Jak po příběhové, tak po manažerské stránce.
Pro: Originální systém dovedností, zásadní události mají více řešení
Proti: Slabý příběh, hra je krátká