Herní výzva 2023 – 1. Karbaník (Hardcore)
Vždy jsem měl velmi rád westerny. Na série typu Call of Juarez nebo Red Dead Redemption skutečně nedám dopustit. Ačkoliv jsem o hře GUN věděl již dlouhá léta, nikdy jsem se do ní nepustil, až letos díky Herní výzvě. Kdybych já věděl o co jsem přišel. Pokud bych hru objevil v době, kdy na hraní byl skutečně čas, dohrál bych jí nejspíš i několikrát do roka (podobně jako sérii Call of Juarez). Co je na této hře tak povedené?
Odpověď je jednoduchá. Všechno. Tedy skoro všechno. Z dnešního pohledu již skoro 20 let od vydání to samozřejmě není grafický skvost a některé prvky jsou již skutečně zastaralé. Z pohledu roku 2005 hře ale snad nechybí nic. Příběh mě zaujal hned od začátku, ačkoliv se jedná o tradiční souboj dobra a zla, vůbec zde ale nepůsobí jako zbytečná výplň. Postupně se rozrůstající svět, tuna nepřátel a co víc tuna zábavných vedlejších questů, které by v dnešních hrách platily za ty nejpamětihodnější hlavní mise. Postavy, jejíchž jména si pamatuji ještě několik měsíců po dohrání, celá řada zbraní, doplňků, lokací. Zkrátka je tam všechno. Opravdu žádná hra mě za poslední dobu tolik nenadchla a to opakuji, takřka 20 let po vydání.
Co bylo taktéž dobře zpracováno byly bossfighty. Každý byl v něčem jiný a to i co se obtížnosti týče. Poslední boss byl tedy na nejvyšší obtížnost opravdu oříšek. Hra příjemně odsýpá a nejedná se o dlouhý, ale dle mého názoru ani příliš krátký zážitek. Svět je velký akorát a samotná hra nemá šanci začít nudit.
Co dodat, v roce 2005 v kombinaci vycházejících her (pro PC) Call of Duty 2, GTA: San Andreas, Need for Speed: Most Wanted jednoznačně nejlepší hry roku. Kéž by hry podobného ražení, ale především s citem pro detaily vycházely i dnes poměrně běžně. Taková řada let a stále tak povedená hra.
Hodnocení: 95 %
Vždy jsem měl velmi rád westerny. Na série typu Call of Juarez nebo Red Dead Redemption skutečně nedám dopustit. Ačkoliv jsem o hře GUN věděl již dlouhá léta, nikdy jsem se do ní nepustil, až letos díky Herní výzvě. Kdybych já věděl o co jsem přišel. Pokud bych hru objevil v době, kdy na hraní byl skutečně čas, dohrál bych jí nejspíš i několikrát do roka (podobně jako sérii Call of Juarez). Co je na této hře tak povedené?
Odpověď je jednoduchá. Všechno. Tedy skoro všechno. Z dnešního pohledu již skoro 20 let od vydání to samozřejmě není grafický skvost a některé prvky jsou již skutečně zastaralé. Z pohledu roku 2005 hře ale snad nechybí nic. Příběh mě zaujal hned od začátku, ačkoliv se jedná o tradiční souboj dobra a zla, vůbec zde ale nepůsobí jako zbytečná výplň. Postupně se rozrůstající svět, tuna nepřátel a co víc tuna zábavných vedlejších questů, které by v dnešních hrách platily za ty nejpamětihodnější hlavní mise. Postavy, jejíchž jména si pamatuji ještě několik měsíců po dohrání, celá řada zbraní, doplňků, lokací. Zkrátka je tam všechno. Opravdu žádná hra mě za poslední dobu tolik nenadchla a to opakuji, takřka 20 let po vydání.
Co bylo taktéž dobře zpracováno byly bossfighty. Každý byl v něčem jiný a to i co se obtížnosti týče. Poslední boss byl tedy na nejvyšší obtížnost opravdu oříšek. Hra příjemně odsýpá a nejedná se o dlouhý, ale dle mého názoru ani příliš krátký zážitek. Svět je velký akorát a samotná hra nemá šanci začít nudit.
Co dodat, v roce 2005 v kombinaci vycházejících her (pro PC) Call of Duty 2, GTA: San Andreas, Need for Speed: Most Wanted jednoznačně nejlepší hry roku. Kéž by hry podobného ražení, ale především s citem pro detaily vycházely i dnes poměrně běžně. Taková řada let a stále tak povedená hra.
Hodnocení: 95 %
Pro: Svět, příběh, vedlejší questy, zbraně, herní doba a takřka vše ostatní.
Proti: Grafika společně s některými prvky přeci jen zestárly, ale po té době je to naprosto pochopitelné.