Dokonalá hra? Ani náhodou. Jsem však naprosto spokojený. Evil West je velmi lineární akční zážitek s velmi dobrým soubojovým systémem, která v kontextu současných open-world her působí paradoxně svěže.
Protagonista Jesse Rentier je macho borec ověšený kvéry, který jakožto elitní "supervoják" (supercowboy ?) v USA koncem 19. století musí odvrátit upíří apokalypsu. Jde tak o béčko jako řemen, které si ale na nic nehraje a svá předsevzetí si plní náramně. Scénář občas trochu zaskřípe a hra je místy nechtěně trošinku trapná, jinak je s ultimátním netopýřím deratizátorem Jessiem náramná sranda. Lore hry je i přes přiznanou béčkovou vlastně dost fajn a zdejší verze arogantních krvesajů baví. V Evil West jsou upíři správně hnusní, nechutní a sebestřední. Se zdejší sebrankou by bylo Stmívání úplně jiná podívaná.
Evil West je však převážně o přehnané akci a v tomto ohledu hra jednoznačně boduje. Soubojový systém i vzhledem k umístění kamery asi nejvíce připomene novodobé God of War. K úspěchu vede zručné kombinování jednotlivých možností boje, přičemž útoky na blízko doplňuje po celou hru se rozrůstající arzenál kvérů a udělátek. Souboják je výborný a možností přehršel. Velmi kvituji vyváženost, na obtížnost "EVIL", jsem byl nucen využívat všechny možnosti hry a u kosení zástupů po krvi lačnících nepřátel si náramně užíval.
Osobně jsem si hru užil i kvůli vážně tuhé obtížnosti EVIL, kterou jsem odvážně zvolil hned při prvním průchodu (a s vypnutým aim assistem). Výzva to byla místy vážně až frustrující, odměněn jsem však byl skvělým pocitem zadostiučinění. Za sebe rozhodně doporučuji, i když zejména střety s velmi dobře zpracovanými bossy hlavně při prvních pokusech vypadají skoro až nereálně. O to víc mne však zamrzela, že po zdolání hry jsem nedostal k obtížnosti adekvátní trofej (!).
V souvislosti se hrou bývá zmiňována nevalná délka, subjektivně mám však kratší hry rád a Evil West byl za mne dlouhý vlastně tak akorát. Vzhledem k četným opakováním některých tuhých pasáží jsem se dostal až někam ke 24 hodinám.
Na hře jsou přes všechnu chválu cítit jisté rezervy. Předně je vše až bizarně lineární a připravte se na fůru neviditelných zdí. Občas také nesmyslně přeskočíte překážku a najednou již není návratu. Prostředí je poté absolutně neinteraktivní a leveldesign je již dost překonaný. Osobně mi to však takřka vůbec nevadilo. Hra mi vlastně dala zavzpomínat na v jistých kruzích až nenáviděný The Order: 1886, a to jak zpracováním, tak vlastně i námětem (i zde se ostatně objevují kromě upírů i monstra podobná vlkodlakům). V tomto srovnání však vychází vítězně právě Evil West, byť má spokojenost pramení nejspíše i z toho, že jsem obě hry kupoval s jistým odstupem od vydání za již rozumnější ceny.
Málokdy mohu říci, že hra do puntíku splnila má očekávání. Evil West je přesně takový, jaký jsem doufal a po takřka "nekonečném" eposu v podobě třetího Zaklínače jde o ideální odreagování. Vůbec bych se nezlobil za vznik série a další díl s o něco větším rozpočtem bych si moc rád zahrál. Hra má ve světě relativně úspěch, tak snad nejde jen o zbožné prání.
Hodnocení na DH v době dohrání: 71 %; 14. hodnotící; fyzická kopie na disku
Protagonista Jesse Rentier je macho borec ověšený kvéry, který jakožto elitní "supervoják" (supercowboy ?) v USA koncem 19. století musí odvrátit upíří apokalypsu. Jde tak o béčko jako řemen, které si ale na nic nehraje a svá předsevzetí si plní náramně. Scénář občas trochu zaskřípe a hra je místy nechtěně trošinku trapná, jinak je s ultimátním netopýřím deratizátorem Jessiem náramná sranda. Lore hry je i přes přiznanou béčkovou vlastně dost fajn a zdejší verze arogantních krvesajů baví. V Evil West jsou upíři správně hnusní, nechutní a sebestřední. Se zdejší sebrankou by bylo Stmívání úplně jiná podívaná.
Evil West je však převážně o přehnané akci a v tomto ohledu hra jednoznačně boduje. Soubojový systém i vzhledem k umístění kamery asi nejvíce připomene novodobé God of War. K úspěchu vede zručné kombinování jednotlivých možností boje, přičemž útoky na blízko doplňuje po celou hru se rozrůstající arzenál kvérů a udělátek. Souboják je výborný a možností přehršel. Velmi kvituji vyváženost, na obtížnost "EVIL", jsem byl nucen využívat všechny možnosti hry a u kosení zástupů po krvi lačnících nepřátel si náramně užíval.
Osobně jsem si hru užil i kvůli vážně tuhé obtížnosti EVIL, kterou jsem odvážně zvolil hned při prvním průchodu (a s vypnutým aim assistem). Výzva to byla místy vážně až frustrující, odměněn jsem však byl skvělým pocitem zadostiučinění. Za sebe rozhodně doporučuji, i když zejména střety s velmi dobře zpracovanými bossy hlavně při prvních pokusech vypadají skoro až nereálně. O to víc mne však zamrzela, že po zdolání hry jsem nedostal k obtížnosti adekvátní trofej (!).
V souvislosti se hrou bývá zmiňována nevalná délka, subjektivně mám však kratší hry rád a Evil West byl za mne dlouhý vlastně tak akorát. Vzhledem k četným opakováním některých tuhých pasáží jsem se dostal až někam ke 24 hodinám.
Na hře jsou přes všechnu chválu cítit jisté rezervy. Předně je vše až bizarně lineární a připravte se na fůru neviditelných zdí. Občas také nesmyslně přeskočíte překážku a najednou již není návratu. Prostředí je poté absolutně neinteraktivní a leveldesign je již dost překonaný. Osobně mi to však takřka vůbec nevadilo. Hra mi vlastně dala zavzpomínat na v jistých kruzích až nenáviděný The Order: 1886, a to jak zpracováním, tak vlastně i námětem (i zde se ostatně objevují kromě upírů i monstra podobná vlkodlakům). V tomto srovnání však vychází vítězně právě Evil West, byť má spokojenost pramení nejspíše i z toho, že jsem obě hry kupoval s jistým odstupem od vydání za již rozumnější ceny.
Málokdy mohu říci, že hra do puntíku splnila má očekávání. Evil West je přesně takový, jaký jsem doufal a po takřka "nekonečném" eposu v podobě třetího Zaklínače jde o ideální odreagování. Vůbec bych se nezlobil za vznik série a další díl s o něco větším rozpočtem bych si moc rád zahrál. Hra má ve světě relativně úspěch, tak snad nejde jen o zbožné prání.
Hodnocení na DH v době dohrání: 71 %; 14. hodnotící; fyzická kopie na disku
Pro: Výborný soubojový systém; fajn lore a svět; zpracování nepřátel; souboje s bossy; na nejvyšší obtížnost příjemná a odměňující výzva; dávkování nových zbraní a schopností; lineární
Proti: Opravdu hodně lineární; scénář je občas trochu trapný; velmi striktní leveldesign; "rozbitá" trofej