Po pár letech jsem znovu oprášil tuto legendární hru. Z celé Kobří série je Highway Nights nejlepší. Celý příběh je originálně zasazený do různých misí, v celé sérii jde o skvělou novinku a osvěžení. Hra se dělí na jednotlivé dny, kdy první den vidíme atentát na letadlo! A my, jako dálniční policie musíme tomu zabránit. Celý příběh se vrátí o týden zpět a my řešíme různé zapeklité případy, abychom se dostali co nejblíže k atentátníkům.
Naplň misí je různorodá a od jiných dílů se vlastně neliší - pronásledování zločinců s možností je zničit, sledování zločinců tak, abychom se neprozradili, dále pak jízda z místa A na místo B ideálně na čas a bez škod; a novinka: Střelba! Střelba je taková komická, ale je to super zpestření.
Vozový park je výborný. Objevují se stará známá vozidla, ale i úplně nová, zejména závodní speciály. Co se závodů týče, pro mě byly spíše otravné. Sice doplňují příběh, nečekaně se na okruhu objeví i atentátníci, kteří mají spoustu času pří přípravě atentátů i závodit. Ještě se tu objevují i offroad závody, které jsou ještě horší než ty na okruhu.
Dále musím pochválit celkem jednoduchou editaci některých herních souborů. Jednoduše lze přidat nějaké traffic vozidla z předchozích dílů (nebo z novějších), lze jednoduše nastavit jaké přívěsy mají používat a taky množství vozidel. Takto se dá udělat pěkný provoz plný destrukce a vypadá to i lépe, když jezdí více různorodých vozidel.
Co je celkem škoda je nereálnost sledování. V sérii těchhle her se tato featura objeví už potřetí a opět je to otravné. Když jsou obrovskou novinkou semafory, proč sledovaný vůz jezdí jak idiot? Proč nejezdí krásně v provozu podle předpisů? Možná by taková mise byla větší nuda, kdybychom i my museli čekat na zelenou, ale nejspíše by to byla i větší výzva. Bohužel se nestalo a AI zločinci jezdí na červenou.
Další věc, které je škoda je velikost městské mapy. Tak 15% mapy zcela chybí a nedá se tam dostat. Vypadá to, že vývojáře tlačil čas. Do těchto míst se dá dostat obtížně. Jsou tam nějaké assety takže se to bohužel nestihlo.
Další podivností je noc. Sice je pěkná ale je taková umělá. Hned za autem se textura tmy rozšiřuje a vlastně vás sleduje. Když zničíme lampy, tak stejně zůstane místo na mapě osvětlené. Tak samo i přední světla vozidel. Po zničení se i tak objeví textura světel. Což je obrovská škoda, že zde není dynamické osvětlení scény, světel a stínů, tak jak to má třeba GTA.
Poslední věc, co je tady divná jsou ploty. Na venkově je jich tak moc, že jezdíme v nějakém koridoru jako ve starých NfS. Což u Kobry 11 Nitro nebo Crash Time nebylo a dalo se jezdit po loukách dle libosti.
Jinak asi není co vytknout. Dabink je skvělý, délka hry je tak akorát, vozového parku je taky hodně. Nechybí zde ani typický Kobří humor a dokonce i narážky na vývojáře Synetic. A jak stále tvrdím, nějaká hra ve stylu legendárního Midtown Madness stále chybí, takže ty Kobří srandy to částečně nahradí :)
Naplň misí je různorodá a od jiných dílů se vlastně neliší - pronásledování zločinců s možností je zničit, sledování zločinců tak, abychom se neprozradili, dále pak jízda z místa A na místo B ideálně na čas a bez škod; a novinka: Střelba! Střelba je taková komická, ale je to super zpestření.
Vozový park je výborný. Objevují se stará známá vozidla, ale i úplně nová, zejména závodní speciály. Co se závodů týče, pro mě byly spíše otravné. Sice doplňují příběh, nečekaně se na okruhu objeví i atentátníci, kteří mají spoustu času pří přípravě atentátů i závodit. Ještě se tu objevují i offroad závody, které jsou ještě horší než ty na okruhu.
Dále musím pochválit celkem jednoduchou editaci některých herních souborů. Jednoduše lze přidat nějaké traffic vozidla z předchozích dílů (nebo z novějších), lze jednoduše nastavit jaké přívěsy mají používat a taky množství vozidel. Takto se dá udělat pěkný provoz plný destrukce a vypadá to i lépe, když jezdí více různorodých vozidel.
Co je celkem škoda je nereálnost sledování. V sérii těchhle her se tato featura objeví už potřetí a opět je to otravné. Když jsou obrovskou novinkou semafory, proč sledovaný vůz jezdí jak idiot? Proč nejezdí krásně v provozu podle předpisů? Možná by taková mise byla větší nuda, kdybychom i my museli čekat na zelenou, ale nejspíše by to byla i větší výzva. Bohužel se nestalo a AI zločinci jezdí na červenou.
Další věc, které je škoda je velikost městské mapy. Tak 15% mapy zcela chybí a nedá se tam dostat. Vypadá to, že vývojáře tlačil čas. Do těchto míst se dá dostat obtížně. Jsou tam nějaké assety takže se to bohužel nestihlo.
Další podivností je noc. Sice je pěkná ale je taková umělá. Hned za autem se textura tmy rozšiřuje a vlastně vás sleduje. Když zničíme lampy, tak stejně zůstane místo na mapě osvětlené. Tak samo i přední světla vozidel. Po zničení se i tak objeví textura světel. Což je obrovská škoda, že zde není dynamické osvětlení scény, světel a stínů, tak jak to má třeba GTA.
Poslední věc, co je tady divná jsou ploty. Na venkově je jich tak moc, že jezdíme v nějakém koridoru jako ve starých NfS. Což u Kobry 11 Nitro nebo Crash Time nebylo a dalo se jezdit po loukách dle libosti.
Jinak asi není co vytknout. Dabink je skvělý, délka hry je tak akorát, vozového parku je taky hodně. Nechybí zde ani typický Kobří humor a dokonce i narážky na vývojáře Synetic. A jak stále tvrdím, nějaká hra ve stylu legendárního Midtown Madness stále chybí, takže ty Kobří srandy to částečně nahradí :)
Pro: Výborná Kobří hra plná destrukce, závodů a případů. Velké množství vozidel, pěkná grafika a velké mapy. Český dabink, humor a otevřený svět.
Proti: Spousta silnic je v koridoru, takže vyjet z cesty se skoro nedá. Nedodělané město a zvláštní detaily v noční mapě. Otravné sledování protivníků, které ztratilo potenciál (po přidání funkčních semaforů).