Raji: An Ancient Epic je poměrně příjemnou hrou, které by si měli všimnout hlavně hráči na mobilních telefonech. Sama sice nepřináší v podstatě nic nového, šikovně si ale půjčuje mechaniky z ostatních her a skládá je dohromady. Na PC či konzolích není kvůli konkurenci ničím výrazným, ale právě u mobilů je tomu naopak.
Kdybych měl hru nějak jednoduše popsat, řekl bych, že je to kombinace původního God of War a Prince of Persia: The Sands of Time obalená indickou mytologií. Od Prince of Persia si bere parkour, od God of War základy bojového systému a k tomu přidává pár logických hříček. Dohromady to tak tvoří příjemné dobrodružství, které je tak akorát dlouhé a připomíná hry po roce 2000 (ale tím dobrým způsobem).
V rámci herní doby projdete několik odlišných lokací a setkáte se s relativně velkou škálou nepřátel, na které překvapivě nejde použít univerzální taktika a souboje jsou tak poměrně zábavné. Postupně si odemykáte nové zbraně a body, za než si lze vybrat pasivní schopnosti. Na výběr časem dostanete ze tří stromů dovedností, kde každý reprezentuje jiný živel a boha. Živly ale nejde během boje rychle a jednoduše přepínat, což je poměrně škoda. Problém s přepínáním je kvůli ovládání také u zbraní, kde kvůli rozložení tlačítek na dotykovém displeji během výběru zbraně nemůžete chodit, což vám během boje dá kritickou nevýhodu. Problém v ovládání jsem občas měl také během skákání, kde jsem kvůli nepřesnosti a absenci nějaké menší berličky (vracení času jako u prince nebo třeba možnosti vytvoření vlastních checkpointů) občas musel celé skákací pasáže znovu opakovat. Ostatní aspekty jsou však velmi dobře přizpůsobeny pro mobilní hráče a i díky široké škále výběru obtížností si tak každý může hru užít.
Přestože hratelná stránka je tak velmi povedená, příběhová je už na tom hůře. Cílem hlavní protagonistky, kterou ovládáme v rámci celé herní doby, je zachránit jejího bratra ze spárů démonů. Problém je, že to je asi její jediná charakterová vlastnost a nezmění se to během celé herní doby. Postava umí skvěle používat všechny druhy zbraní od bohů, ale nikde pořádně nezjistíme, kde se to naučila. A přestože se mi vizuálně velmi líbí styl vyprávění, nepředává hráči dostatečně tu emoční stránku a k postavám tak nic moc necítíte. Tomu nepomůže ani finále, kde jsem sice pochopil myšlenku, avšak rozhodně to nebylo nic uspokojivého a nebylo to provedeno dobře.
Velmi příjemnou stránkou je na druhou stranu indická kultura a samotná mytologie, která vás provází snad každý okamžik. Hru navíc můžete projít v hindštině a dostat tak ještě autentičtější atmosféru. Hráč se může dozvědět mnoho o bozích či s nimi spojených příbězích. Většinou se však jedná o volitelný vedlejší obsah a koho to nezajímá, může projít pouze příběh.
Raji: An Ancient Epic jsem si já osobně velmi užil a určitě ji mohu doporučit každému, kdo má předplatné na Netflixu a baví ho mobilní gaming. Lidem na PC a konzolích bych hru doporučil jen v případě, že jsou velkými fanoušky indické mytologie, nebo si chtějí připomenout mírně old school hry, jakými byly právě Prince of Persia nebo God of War.
Kdybych měl hru nějak jednoduše popsat, řekl bych, že je to kombinace původního God of War a Prince of Persia: The Sands of Time obalená indickou mytologií. Od Prince of Persia si bere parkour, od God of War základy bojového systému a k tomu přidává pár logických hříček. Dohromady to tak tvoří příjemné dobrodružství, které je tak akorát dlouhé a připomíná hry po roce 2000 (ale tím dobrým způsobem).
V rámci herní doby projdete několik odlišných lokací a setkáte se s relativně velkou škálou nepřátel, na které překvapivě nejde použít univerzální taktika a souboje jsou tak poměrně zábavné. Postupně si odemykáte nové zbraně a body, za než si lze vybrat pasivní schopnosti. Na výběr časem dostanete ze tří stromů dovedností, kde každý reprezentuje jiný živel a boha. Živly ale nejde během boje rychle a jednoduše přepínat, což je poměrně škoda. Problém s přepínáním je kvůli ovládání také u zbraní, kde kvůli rozložení tlačítek na dotykovém displeji během výběru zbraně nemůžete chodit, což vám během boje dá kritickou nevýhodu. Problém v ovládání jsem občas měl také během skákání, kde jsem kvůli nepřesnosti a absenci nějaké menší berličky (vracení času jako u prince nebo třeba možnosti vytvoření vlastních checkpointů) občas musel celé skákací pasáže znovu opakovat. Ostatní aspekty jsou však velmi dobře přizpůsobeny pro mobilní hráče a i díky široké škále výběru obtížností si tak každý může hru užít.
Přestože hratelná stránka je tak velmi povedená, příběhová je už na tom hůře. Cílem hlavní protagonistky, kterou ovládáme v rámci celé herní doby, je zachránit jejího bratra ze spárů démonů. Problém je, že to je asi její jediná charakterová vlastnost a nezmění se to během celé herní doby. Postava umí skvěle používat všechny druhy zbraní od bohů, ale nikde pořádně nezjistíme, kde se to naučila. A přestože se mi vizuálně velmi líbí styl vyprávění, nepředává hráči dostatečně tu emoční stránku a k postavám tak nic moc necítíte. Tomu nepomůže ani finále, kde jsem sice pochopil myšlenku, avšak rozhodně to nebylo nic uspokojivého a nebylo to provedeno dobře.
Velmi příjemnou stránkou je na druhou stranu indická kultura a samotná mytologie, která vás provází snad každý okamžik. Hru navíc můžete projít v hindštině a dostat tak ještě autentičtější atmosféru. Hráč se může dozvědět mnoho o bozích či s nimi spojených příbězích. Většinou se však jedná o volitelný vedlejší obsah a koho to nezajímá, může projít pouze příběh.
Raji: An Ancient Epic jsem si já osobně velmi užil a určitě ji mohu doporučit každému, kdo má předplatné na Netflixu a baví ho mobilní gaming. Lidem na PC a konzolích bych hru doporučil jen v případě, že jsou velkými fanoušky indické mytologie, nebo si chtějí připomenout mírně old school hry, jakými byly právě Prince of Persia nebo God of War.
Pro: herní mechaniky, různorodá prostředí, velká škála nepřátel, odlišné zbraně a schopnosti, přizpůsobení pro mobilní zařízení, indická kultura a mytologie
Proti: hlavní postava, příběh a jeho finále