Shadow Gambit: The Cursed Crew je labutí píseň studia Mimimi, které nám přineslo třetí a zřejmě poslední moderní inkarnaci "stealth" strategií typu Commandos. To jest taktických strategií v reálném čase (ale s možností pauzy a rozdělení úkolů), ve kterých ovládáte skupinu postav s různými schopnostmi, jejichž využíváním a kombinováním postupně likvidujete zpočátku zdánlivě neprostupnou síť nepřátel a plníte různé dílčí úkoly.
Oproti japonským Shadow Tactics nebo třetím Desperados se změnilo prostředí (pirátské), přibyly nelineární mise, nabobtnala příběhová složka i množství postav a dialogů, ale jádro hry zůstalo, možná bohužel, úplně stejné, stejně jako řada klíčových vlastností vašich postav, typů nepřátel, schémat řešení situací, a podobně. Shadow Gambit přináší mnoho nového, ale zachovává i většinu starého a aniž bych to myslel pejorativně, je to už druhý reskin téhož. Oproti minulé produkci Mimimi je tato hra výrazně delší a nabízí štědré množství endgame obsahu a znovuhratelnosti již dokončených misí. A komu by to stále nestačilo, může šáhnout po dvojici DLC, rozšiřující hru o dvě nové postavy, ostrovy a 12 misí. Po dokončení základní hry a dohrání poslední mise, což mi zabralo několik desítek hodin, jsem měl kompletaci asi 28 %, z čehož si můžete udělat obrázek o potenciální trvanlivosti této hry.
Největší slabinou je bohužel extrémně nízká obtížnost a z toho plynoucí pomalu se plížící nuda a rutina, přestože po většinu času mě hra celkem bavila a dohrál jsem ji v podstatě na jeden zátah. Kdo chce výzvu, zahraje si původní Commandos. Tohle je spíše taková příjemně ztřeštěná relaxační záležitost, kterou jsem si docela užil, ale nedala mi kvůli absenci větší výzvy nebo nových zajímavých prvků či mechanik důvod se k ní vracet.
Oproti japonským Shadow Tactics nebo třetím Desperados se změnilo prostředí (pirátské), přibyly nelineární mise, nabobtnala příběhová složka i množství postav a dialogů, ale jádro hry zůstalo, možná bohužel, úplně stejné, stejně jako řada klíčových vlastností vašich postav, typů nepřátel, schémat řešení situací, a podobně. Shadow Gambit přináší mnoho nového, ale zachovává i většinu starého a aniž bych to myslel pejorativně, je to už druhý reskin téhož. Oproti minulé produkci Mimimi je tato hra výrazně delší a nabízí štědré množství endgame obsahu a znovuhratelnosti již dokončených misí. A komu by to stále nestačilo, může šáhnout po dvojici DLC, rozšiřující hru o dvě nové postavy, ostrovy a 12 misí. Po dokončení základní hry a dohrání poslední mise, což mi zabralo několik desítek hodin, jsem měl kompletaci asi 28 %, z čehož si můžete udělat obrázek o potenciální trvanlivosti této hry.
Největší slabinou je bohužel extrémně nízká obtížnost a z toho plynoucí pomalu se plížící nuda a rutina, přestože po většinu času mě hra celkem bavila a dohrál jsem ji v podstatě na jeden zátah. Kdo chce výzvu, zahraje si původní Commandos. Tohle je spíše taková příjemně ztřeštěná relaxační záležitost, kterou jsem si docela užil, ale nedala mi kvůli absenci větší výzvy nebo nových zajímavých prvků či mechanik důvod se k ní vracet.