Moc rád se pouštím do her, od kterých nic neočekávám. Často se totiž stává, že jsem pak mile překvapen a hraní si pak užiju o to více. U Puzzle agenta jsem třeba viděl obrázky ze hry a pod kolonkou vývojář četl Telltale Games. Těžko se mi pak věřilo, že tvůrci epizodních adenturních sérií jako jsou The Walking Dead nebo Sam a Max si střihnou hříčku, která vypadá, jak kdyby ji nakreslilo pětileté dítě. Tomu paradoxu jsem prostě musel přijít na kloub…
A světe div se. Puzzle Agent je veskrze hodně zábavný kousek. Od začátku jsem grafickému hávu hry přikládal takovou absurdní váhu, až jsem se v něj doslova nadchnul. Pod hrou se skrývá kreslíř Graham Annable. Ten začínal svojí kariéru v LucasArts a musím říct, že to na té grafice je to i vidět. Hlavně teda vysvětluje tu spojitost Sama a Maxe s Telltale Games, protože na nich dělal taky.
Herně se tu dostáváte do role agenta FBI Nelsona Tetherse, který dorazí někam do zasněžené Minnesoty vyřešit absurdní případ. Absurdní už z podstaty věci. Hned od začátku Vám hra ale nastaví herní mechanismy, kdy každému hráči musí okamžitě dojít, že zde to s adventurou vlastně nemá nic moc společného. Hlavní devizou hry je totiž luštění různých rébusů a hádanek. Jednou jednodušších, po druhé složitějších. Místy jsem si u jejich luštění přišel jako dítě na základní škole, když jsme jednou za čas vyplňovali Scio testy. Největší devizou hry je ale především atmosféra. Ta jak kdyby vypadla z filmu Fargo, která je podobně namrzlá a hlavně podobně absurdní.
Kromě luštění hádanek tu pak procházíte jednotlivými lokacemi, což vlastně v rámci pohybu není ani nasnímané, takže tu staticky klikáte na to, co se domníváte, že Vás posune dál. No a jelikož právě to není úplně kdoví jak náročné, docela to ve hře poměrně intuitivně funguje. No a když si nebudete vědět rady, pomůže žvýkačka, která se náhodně různě v lokacích objevuje, vy je sbíráte a když potřebujete u rébusů jooo poradit, poslouží jako docela účinný hint.
Puzzle Agent je ve všech ohledech taková milá, odpočinková, zábavná hříčka. Je vidět, že Grahamovi nechali volnou ruku a tak si tu střihnul ryzí naivní malbu, která ale ve spojení s humorem, námětem a hudbou docela obstojně funguje. No a jelikož to tu skončilo tak úplně nedostatečně, už přemýšlím, kdy si pustím druhý díl. Už teď ale vím, že si ho pustím vysloveně s radostí.
A světe div se. Puzzle Agent je veskrze hodně zábavný kousek. Od začátku jsem grafickému hávu hry přikládal takovou absurdní váhu, až jsem se v něj doslova nadchnul. Pod hrou se skrývá kreslíř Graham Annable. Ten začínal svojí kariéru v LucasArts a musím říct, že to na té grafice je to i vidět. Hlavně teda vysvětluje tu spojitost Sama a Maxe s Telltale Games, protože na nich dělal taky.
Herně se tu dostáváte do role agenta FBI Nelsona Tetherse, který dorazí někam do zasněžené Minnesoty vyřešit absurdní případ. Absurdní už z podstaty věci. Hned od začátku Vám hra ale nastaví herní mechanismy, kdy každému hráči musí okamžitě dojít, že zde to s adventurou vlastně nemá nic moc společného. Hlavní devizou hry je totiž luštění různých rébusů a hádanek. Jednou jednodušších, po druhé složitějších. Místy jsem si u jejich luštění přišel jako dítě na základní škole, když jsme jednou za čas vyplňovali Scio testy. Největší devizou hry je ale především atmosféra. Ta jak kdyby vypadla z filmu Fargo, která je podobně namrzlá a hlavně podobně absurdní.
Kromě luštění hádanek tu pak procházíte jednotlivými lokacemi, což vlastně v rámci pohybu není ani nasnímané, takže tu staticky klikáte na to, co se domníváte, že Vás posune dál. No a jelikož právě to není úplně kdoví jak náročné, docela to ve hře poměrně intuitivně funguje. No a když si nebudete vědět rady, pomůže žvýkačka, která se náhodně různě v lokacích objevuje, vy je sbíráte a když potřebujete u rébusů jooo poradit, poslouží jako docela účinný hint.
Puzzle Agent je ve všech ohledech taková milá, odpočinková, zábavná hříčka. Je vidět, že Grahamovi nechali volnou ruku a tak si tu střihnul ryzí naivní malbu, která ale ve spojení s humorem, námětem a hudbou docela obstojně funguje. No a jelikož to tu skončilo tak úplně nedostatečně, už přemýšlím, kdy si pustím druhý díl. Už teď ale vím, že si ho pustím vysloveně s radostí.
Pro: Zábavná naivní jednohubka plná různých rébusů a hádanek, kvůli které bych hru situoval spíše do logického žánru, než do adventurního.
Proti: Poměrně krátké, jednoduší, vášnivé hráče naivita hry může spíš otrávit.