Splněný sen a nejočekávanější hra roku 2023 pro mnohé hráče, mezi které se řadím i já.
Přiznám se, že mé největší obavy, které pramenily z nepřítomnosti české lokalizace, se tak úplně nenaplnily. Ačkoliv pro nepříliš zdatného angličtináře je po čase trochu problém se v příběhu orientovat, reálie se Vám naopak po chvilce dostanou pod kůži, že už váš žádný Niffler ani Hogsmeade nepřekvapí.
Pravda je taková, že příběh není a v HP hře asi ani nikdy nebude tím hlavním tahákem. Nejde tak o žádný zázrak. Autoři si byli ale dobře vědomi toho, že to, co hráče ke hře potáhne, je svět. Svět kouzelný, který všichni tak moc dobře známe. Kouzelnická škola a její bližší i širší okolí. První průlet na koštěti, architektura, vaše neoblíbenější kolej. Doma jsme od začátku hry věřili, že to bude jasných 10 z 10. První setkání je opravdu kouzelné a ač člověka zaskočí, že začíná jako nový student pátého ročníku, jde o ústupek, který lze pochopit.
Dobře, máte svět, co teď ale s ním? Musíte ho něčím naplnit. Autoři našlapali celý svět obsahem. Ze začátku nestíháte ani vše pochytat, vypadá to na zábavu na stovky hodin a z každé strany se na vás valí herní mechanismy, vedlejší úkoly, sběratelské předměty. Jenže když pár hodin ve hře strávíte, začne vám docházet, že se to tak nějak vše dokola opakuje. Pořád a pořád dokola. Na druhou stranu, ruku na srdce, pokud tyto úkoly plnit nechcete, všechny plnit ani nemusíte a hra se dá dohrát pohodlně i bez nich.
Atmosféra Bradavic na vás dýchá ze všech směrů, během hraní naleznete spoustu odkazů, možná i easter eggů, které vám dávají pocit, že jste přítomni ve světě, který tak dobře znáte. Co musím vypíchnout je soubojový systém, který je velice dobře navržen tak, aby se ho rychle naučili i méně zdatní hráči. Avšak i těm brzy dojte, že vlastně skoro nezáleží na tom, jakou možnost v rozhovoru zvolíte, protože to ve výsledku nebude mít vůbec žádný efekt. Hře sakramentsky chybí režim morálky, který by toto trochu ukočíroval.
Suma sumárum, já se i přes nedostatky hrozně bavil. Pokud bych byl méně náročný hráč, přičetl bych k mému hodnocení i dobrých 10%. Pokud bych naopak světem HP příliš nežil nebo ho neznal vůbec, klidně bych 10% naopak odečetl. Nepochybuji o tom, že se v další hře od Avalanche Software do světa HP zase podíváme. Doporučil bych jim ale více zapracovat na detailech, režimu morálky a náplně světa. Nevím ale, jestli návrat do stejné školy bez větších změn bude znovu fungovat, ale autoři nám mohou jedině překvapit.
Neplecha ukončena!
Přiznám se, že mé největší obavy, které pramenily z nepřítomnosti české lokalizace, se tak úplně nenaplnily. Ačkoliv pro nepříliš zdatného angličtináře je po čase trochu problém se v příběhu orientovat, reálie se Vám naopak po chvilce dostanou pod kůži, že už váš žádný Niffler ani Hogsmeade nepřekvapí.
Pravda je taková, že příběh není a v HP hře asi ani nikdy nebude tím hlavním tahákem. Nejde tak o žádný zázrak. Autoři si byli ale dobře vědomi toho, že to, co hráče ke hře potáhne, je svět. Svět kouzelný, který všichni tak moc dobře známe. Kouzelnická škola a její bližší i širší okolí. První průlet na koštěti, architektura, vaše neoblíbenější kolej. Doma jsme od začátku hry věřili, že to bude jasných 10 z 10. První setkání je opravdu kouzelné a ač člověka zaskočí, že začíná jako nový student pátého ročníku, jde o ústupek, který lze pochopit.
Dobře, máte svět, co teď ale s ním? Musíte ho něčím naplnit. Autoři našlapali celý svět obsahem. Ze začátku nestíháte ani vše pochytat, vypadá to na zábavu na stovky hodin a z každé strany se na vás valí herní mechanismy, vedlejší úkoly, sběratelské předměty. Jenže když pár hodin ve hře strávíte, začne vám docházet, že se to tak nějak vše dokola opakuje. Pořád a pořád dokola. Na druhou stranu, ruku na srdce, pokud tyto úkoly plnit nechcete, všechny plnit ani nemusíte a hra se dá dohrát pohodlně i bez nich.
Atmosféra Bradavic na vás dýchá ze všech směrů, během hraní naleznete spoustu odkazů, možná i easter eggů, které vám dávají pocit, že jste přítomni ve světě, který tak dobře znáte. Co musím vypíchnout je soubojový systém, který je velice dobře navržen tak, aby se ho rychle naučili i méně zdatní hráči. Avšak i těm brzy dojte, že vlastně skoro nezáleží na tom, jakou možnost v rozhovoru zvolíte, protože to ve výsledku nebude mít vůbec žádný efekt. Hře sakramentsky chybí režim morálky, který by toto trochu ukočíroval.
Suma sumárum, já se i přes nedostatky hrozně bavil. Pokud bych byl méně náročný hráč, přičetl bych k mému hodnocení i dobrých 10%. Pokud bych naopak světem HP příliš nežil nebo ho neznal vůbec, klidně bych 10% naopak odečetl. Nepochybuji o tom, že se v další hře od Avalanche Software do světa HP zase podíváme. Doporučil bych jim ale více zapracovat na detailech, režimu morálky a náplně světa. Nevím ale, jestli návrat do stejné školy bez větších změn bude znovu fungovat, ale autoři nám mohou jedině překvapit.
Neplecha ukončena!
Pro: svět, reálie, soubojový systém
Proti: příběh, opakující se vedlejší aktivity