Tohle je prostě příklad hry, která je sice objektivně docela špatná, ale prostě je zábavná a to přebíjí vše. Hrál jsem v překrytí s DiRT 3 , tak budu trochu srovnávat.
Největším plusem jsou asi tratě na otevřených mapách. Přináší to víceméně nekonečnou variabilitu, která je u rally her nesmírně důležitá. Zároveň ale tratě nepůsobí genericky, různé šikany se střídají s dlouhými rovinkami, přes tratě pobíhá zvěř a nezbední fotografové. Má to takový ten arkádový feel ala staré automatovky. Dále hra nevymýšlí žádné nesmysly co se týče disciplín. Jezdí se jen klasická rally na čas a pak víceméně jako bonus časové nahánění checkpointů umístěných různě po mapě, kdy si člověk užije otevřený svět.
Kariéra je pojatá jako série různých šampionátů nebo i single závodů. Vyplatí se cílit na zlaté umístě, protože je za něj nejvíce peněz a ty jsou opravdu potřeba k vylepšování auta. Na začátku jsem musel googlit, kterým úpravám dát přednost, protože jsem pořád nebyl schopný se dobře umístit. Pak jsem zjistil, že pneumatiky jsou klíč a dál už jsem až do konce neměl s obtížností problém a většinou dal vše napoprvé na zlato. Volba obtížnosti ve hře není, jen volba jízdního modelu (arkáda/simulace). Já hrál na simulaci, ale o žádnou simulaci se nejedná ani v nejmenším. Na nezpevněných površích se auto chová tak nějak, jak by člověk čekal, ovšem na asfaltu auto lítá jak splašený a opravdu nechápu, jak si vývojáři mohli myslet, že tohle je ono. RZety sestávající jen z asfaltových úseků jsou dost očistec, ale nakonec to člověk chytí tak nějak do ruky. Každopádně až do konce to byl boj s autem, a to ne v tom dobrém slova smyslu. Občas taky zablbla fyzika, kdy člověk narazil do něčeho neviditelného apod. První asi čtvrtinu hry jsem odehrál s kokpitovou kamerou, jak jsem zvyklý, ale vzhlem k divné fyzice jsem nakonec přešel na kameru za autem a jsem si jistý, že v pozdějích fázích hry je to víceméně nutnost.
Co k vlastnímu překvapení musím pochválit, je grafika. Hru jsem hrál už kdysi a jediné co si pamatuju je rozpatlanost a přeefektovanost. Nevím čím to bylo, ale teď mi to nepřišlo zdaleka tak špatné. Možná to bylo dáno vysokým rozlišením (hráno v 2160p, 60 Hz. Více Hz hra nepodporuje), ale bylo to v pohodě ostré, postproces mi nepřišel tak šílený a vlastně se mi některé výhledy fakt dost líbily. Dobře jsou taky zvolené textury, resp. jejich realistické ztvárnění. A kupříkladu závody v Polsku mi nemohly nepřipomenout Armu 2. Opravdu to vypadalo hodně podobně. Detail mraků vrhajících stíny je taky vcelku fajn. Hra bez problému fungovala s DX11 wrapperem, takže jsem hrál s AutoHDR. K technické stránce je ale jedna podstatná výtka. Defaultně má hra nějakou domršenou fyziku a i když se hra renderuje v 60 FPS (jak hlásí veškeré overlaye), vypadá na 30. Naštěstí existuje mod, který to řeší a hra pak jede a vypadá na 60 FPS.
Jak je zjevné, hra má své nedostatky. Krom jízdního modelu je to takový celkový nedostatek polishe, ale ve výsledku... mě to bavilo. Jel jsem závod za závodem, užíval si proměnlivé denní doby, počasí i tratě a ve výsledku musím opravdu říct, že mě to bavilo víc než ten Dirt 3. 80 %.
Největším plusem jsou asi tratě na otevřených mapách. Přináší to víceméně nekonečnou variabilitu, která je u rally her nesmírně důležitá. Zároveň ale tratě nepůsobí genericky, různé šikany se střídají s dlouhými rovinkami, přes tratě pobíhá zvěř a nezbední fotografové. Má to takový ten arkádový feel ala staré automatovky. Dále hra nevymýšlí žádné nesmysly co se týče disciplín. Jezdí se jen klasická rally na čas a pak víceméně jako bonus časové nahánění checkpointů umístěných různě po mapě, kdy si člověk užije otevřený svět.
Kariéra je pojatá jako série různých šampionátů nebo i single závodů. Vyplatí se cílit na zlaté umístě, protože je za něj nejvíce peněz a ty jsou opravdu potřeba k vylepšování auta. Na začátku jsem musel googlit, kterým úpravám dát přednost, protože jsem pořád nebyl schopný se dobře umístit. Pak jsem zjistil, že pneumatiky jsou klíč a dál už jsem až do konce neměl s obtížností problém a většinou dal vše napoprvé na zlato. Volba obtížnosti ve hře není, jen volba jízdního modelu (arkáda/simulace). Já hrál na simulaci, ale o žádnou simulaci se nejedná ani v nejmenším. Na nezpevněných površích se auto chová tak nějak, jak by člověk čekal, ovšem na asfaltu auto lítá jak splašený a opravdu nechápu, jak si vývojáři mohli myslet, že tohle je ono. RZety sestávající jen z asfaltových úseků jsou dost očistec, ale nakonec to člověk chytí tak nějak do ruky. Každopádně až do konce to byl boj s autem, a to ne v tom dobrém slova smyslu. Občas taky zablbla fyzika, kdy člověk narazil do něčeho neviditelného apod. První asi čtvrtinu hry jsem odehrál s kokpitovou kamerou, jak jsem zvyklý, ale vzhlem k divné fyzice jsem nakonec přešel na kameru za autem a jsem si jistý, že v pozdějích fázích hry je to víceméně nutnost.
Co k vlastnímu překvapení musím pochválit, je grafika. Hru jsem hrál už kdysi a jediné co si pamatuju je rozpatlanost a přeefektovanost. Nevím čím to bylo, ale teď mi to nepřišlo zdaleka tak špatné. Možná to bylo dáno vysokým rozlišením (hráno v 2160p, 60 Hz. Více Hz hra nepodporuje), ale bylo to v pohodě ostré, postproces mi nepřišel tak šílený a vlastně se mi některé výhledy fakt dost líbily. Dobře jsou taky zvolené textury, resp. jejich realistické ztvárnění. A kupříkladu závody v Polsku mi nemohly nepřipomenout Armu 2. Opravdu to vypadalo hodně podobně. Detail mraků vrhajících stíny je taky vcelku fajn. Hra bez problému fungovala s DX11 wrapperem, takže jsem hrál s AutoHDR. K technické stránce je ale jedna podstatná výtka. Defaultně má hra nějakou domršenou fyziku a i když se hra renderuje v 60 FPS (jak hlásí veškeré overlaye), vypadá na 30. Naštěstí existuje mod, který to řeší a hra pak jede a vypadá na 60 FPS.
Jak je zjevné, hra má své nedostatky. Krom jízdního modelu je to takový celkový nedostatek polishe, ale ve výsledku... mě to bavilo. Jel jsem závod za závodem, užíval si proměnlivé denní doby, počasí i tratě a ve výsledku musím opravdu říct, že mě to bavilo víc než ten Dirt 3. 80 %.
Pro: Proměnlivé a zábavné tratě, grafika, prostě závod za závodem a žádnej bullshit
Proti: Jízdní model, defaultně zmršená fyzika (30 FPS), občas bugy, nedostatek polishe