Tento zajímavý mix jRPG a farmaření mě zaujal na první pohled. A po 120 hodinách rozhodně nejsem zklamán. Právě ta kombinace je na hře tím zajímavým, ale občas i divně působícím. Obě části sice fungují dobře, ale zavřít se na pár dní na farmě během naléhavých částí příběhu, kde jde samozřejmě o záchranu světa, působí divně. Jasně, jde o drobnost a nikdo vás k tomu nenutí, ale je potřeba získat peníze na vylepšení zbraní, suroviny na léčivé jídlo a podobně. Jinak nemám zásadní výhrady, ale postupně.
RPG část je klasická. S postavou která ztratila paměť postupně rozplétáte celkem povedený příběh. Ten zasahuje i hluboko do minulosti a pěkně vysvětluje aktuální fungování světa. Postupně se seznamujete s řadou postav, z nichž vám dost může pomoci i v bojích. Souboje jsou akční, ale se slušným množstvím možností. Řada různých útoků, množství povolání a až dva společníci naráz. Vše je relativně klasické. Každé povolání získává body na vylepšení jeho používáním. Zbraně zase potřebují čím dál vzácnější suroviny a peníze. Svět není velký, pět měst obklopených různorodými lokacemi. Jednotlivé oblasti jsou ale většinou docela rozsáhlé. Jak mapu světa, tak jednotlivé oblasti se vyplatí prozkoumávat, jak kvůli surovinám, tak třeba receptům.
Tím se pomalu dostáváme k farmářské části. Relativně rychle dostanete možnost zabydlet se na malé farmě. Tu si lze za poplatky a postupem ve hře zvětšovat. Pěstovat lze velké množství plodin na políčkách, postupně dokonce ve více biomech. Nechybí ani několik stromů a dva druhy domácích zvířat. Rozmanitost práce na farmě zvyšuje střídání ročních období. Vypěstované a nalezené suroviny lze zužitkovat na výrobu dalších surovin například cukru nebo krmiva. A samozřejmě na vaření jednoho z hromady receptů. Vše je ale potřeba nejdříve vyrobit - jako stroje na sýr, marmelády a podobně. Ve hře samozřejmě nechybí ani rybaření, ale to mě moc nebavilo. Ale třeba si časem zkompletuju i druhy ryb a díky tomu i recepty. Práce se postupným plnění malých výzev zlepšuje, takže třeba sklidíte větší oblast najednou.
Ostatní postavy vám zadávají jak hlavní tak vedlejší úkoly. U několika postav jejich plněním zlepšujete vzájemné vztahy a po dokončení příběhové linie (odhaduju tak 80 hodin) je možnost se i vzít. Partner se k vám pak nastěhuje a nabídne několik nových rozhovorů. Celkově na mě svět působil na klasické jRPG velmi živě. Hra má zkrátka přesně tu atmosféru co mám rád. Nechybí ani nepovinný mnohapatrový dungeon, aby mělo smysl si vše vylepšit na maximum.
Ve hře plyne vlastní čas a tak je nutné pečlivě plánovat co daný den ještě stihnete. V pozdějších fázích s větší farmou jsem často strávil většinu dne prací a pak dodělal třeba jen jeden vedlejší quest, které musím mimochodem pochválit. Nebo naopak udělal jen to nejnutnější a pokročil v příběhu. Kombinování činností je, jak jsem psal víše, tím zajímavým a komplikovaným prvkem. Grafika odpovídá menšímu projektu, ale je dobrá a především díky barevné stylizaci vyloženě líbivá. Hudba je průměrná a dabingu je pomálu. Celkově jsem s hrou nakonec velmi spokojen. Dostal jsem vlastně přesně to, co jsem očekával a hraní mě celou dobu bavilo. Možná si Harvestellu občas zapnu na farmářskou relaxaci a dodělám zbývající aktivity.
RPG část je klasická. S postavou která ztratila paměť postupně rozplétáte celkem povedený příběh. Ten zasahuje i hluboko do minulosti a pěkně vysvětluje aktuální fungování světa. Postupně se seznamujete s řadou postav, z nichž vám dost může pomoci i v bojích. Souboje jsou akční, ale se slušným množstvím možností. Řada různých útoků, množství povolání a až dva společníci naráz. Vše je relativně klasické. Každé povolání získává body na vylepšení jeho používáním. Zbraně zase potřebují čím dál vzácnější suroviny a peníze. Svět není velký, pět měst obklopených různorodými lokacemi. Jednotlivé oblasti jsou ale většinou docela rozsáhlé. Jak mapu světa, tak jednotlivé oblasti se vyplatí prozkoumávat, jak kvůli surovinám, tak třeba receptům.
Tím se pomalu dostáváme k farmářské části. Relativně rychle dostanete možnost zabydlet se na malé farmě. Tu si lze za poplatky a postupem ve hře zvětšovat. Pěstovat lze velké množství plodin na políčkách, postupně dokonce ve více biomech. Nechybí ani několik stromů a dva druhy domácích zvířat. Rozmanitost práce na farmě zvyšuje střídání ročních období. Vypěstované a nalezené suroviny lze zužitkovat na výrobu dalších surovin například cukru nebo krmiva. A samozřejmě na vaření jednoho z hromady receptů. Vše je ale potřeba nejdříve vyrobit - jako stroje na sýr, marmelády a podobně. Ve hře samozřejmě nechybí ani rybaření, ale to mě moc nebavilo. Ale třeba si časem zkompletuju i druhy ryb a díky tomu i recepty. Práce se postupným plnění malých výzev zlepšuje, takže třeba sklidíte větší oblast najednou.
Ostatní postavy vám zadávají jak hlavní tak vedlejší úkoly. U několika postav jejich plněním zlepšujete vzájemné vztahy a po dokončení příběhové linie (odhaduju tak 80 hodin) je možnost se i vzít. Partner se k vám pak nastěhuje a nabídne několik nových rozhovorů. Celkově na mě svět působil na klasické jRPG velmi živě. Hra má zkrátka přesně tu atmosféru co mám rád. Nechybí ani nepovinný mnohapatrový dungeon, aby mělo smysl si vše vylepšit na maximum.
Ve hře plyne vlastní čas a tak je nutné pečlivě plánovat co daný den ještě stihnete. V pozdějších fázích s větší farmou jsem často strávil většinu dne prací a pak dodělal třeba jen jeden vedlejší quest, které musím mimochodem pochválit. Nebo naopak udělal jen to nejnutnější a pokročil v příběhu. Kombinování činností je, jak jsem psal víše, tím zajímavým a komplikovaným prvkem. Grafika odpovídá menšímu projektu, ale je dobrá a především díky barevné stylizaci vyloženě líbivá. Hudba je průměrná a dabingu je pomálu. Celkově jsem s hrou nakonec velmi spokojen. Dostal jsem vlastně přesně to, co jsem očekával a hraní mě celou dobu bavilo. Možná si Harvestellu občas zapnu na farmářskou relaxaci a dodělám zbývající aktivity.