Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Lukáš Novotný • 37 let • Vedoucí azylového domu • Praha 4 (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Marvel‘s Avengers

  • PS4 75
Chvíli jsem myslel, že se mi splnil sen. Moje oblíbená Kamala Khan rozehrává komiksovou událost, ve které si zahraji za všechny slavné hrdiny, ve hře, která nejednou připomíná dokonalého Spider-Mana od Insomniacu? A nějakou dobu to skutečně vypadá, že jsou Avengers bratříčkem zmíněného kousku, opatrně předhazují camea známých jmen či záporáků. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou, že ve hře odehraji úplně všechno, co se dá, klidně ji budu desítky a desítky hodin platinovat. A pak se najednou trochu zasekne vyprávění. A hratelnost. A následuje repetitivnost všeho. Ze zastávky se dá vyjet jen pomalu a chválit jen opatrně.

Co mě mrzí nejvíc, je jednotvárnost nepřátel. Po robotech, létajících robotech a obrněných robotických kolosech přijde v bossfightu většinou mech, robotický oblek, případně robotická loď. Pro představu - něco jako kdyby hráč ve světě Mass Effectu po celém vesmíru bojoval pouze s gethy. Vždyť je to Marvel, tolik žoldáků, skupin a světů, kolik nabízí - a tady je nepřítelem pořád jenom jedna sebranka. Jak jsme se shodli s kamarádem spoluhráčem - pokud už nikdy nebudu v žádném filmu, seriálu, komiksu ani hře muset potkat zkratku AIM, bude můj život o něco šťastnější.

Co podobným náladám nepomáhá, je obtížnost. I na moji obvyklou střední jsem často umíral v obležení nepřátel, kteří mi šikovně nadběhli, v závěrečných kláních jsem padal do pár vteřin a hře za některé hrdiny jsem nepřivykl až do samého konce. Zatímco takový Thor je adekvátně overpowered a jakmile se mu našteluje některá ze superschopností, nemá konkurenci a rozmydlí všechno a všechny v okolí, za Kamalu jsem mohl vylepšovat atributy, jak jsem chtěl, nepomohlo to. To samé Hulk, který by měl jako tank rozšlapat každý kamínek, ale ve skutečnosti se ani neotočím a už pomalu a nemotorně zmírám po sérii nevyhnutelných zásahů.

Jak mě hra graficky a geometricky v příběhových misích těší, ve vedlejších naopak štve. Základny rozmístěné v pouštích a zasněžených pláních, nezalidněno, jen v dálce pár vysílačů a věží, kde se schovávají tlupy soků. Z podobného systému radost nemám a už vůbec ne právě z doplňkových úkolů. Nemám moc rád stížnosti na generický grind, ale tohle se jinak nazvat nedá. Jak se to týká hlavních postav, je roztahování příběhů moc fajn, ale jakmile jde o hledání materiálů / uprchlíků / vzácných zdrojů, je to opakující se peklo, kde jen můžu hádat, jestli budu bojovat se třemi nebo čtyřmi lavinami nepřátel a kolik portálů budu dobývat / bránit / hackovat.

Rád bych řekl, že příště už to vyjde perfektně, ale v téhle podobě se pokračovat nebude. Moc díky za vyladění toho, co šlo, za nové hrdiny, za pár nových kapitol. Jako komiksová či filmová událost by šlo o podívanou přesně podle mého gusta, takhle zůstává trochu hořký dojem, o kolik lépe mohlo tohle číslo vypadat.

Pro: Základní příběhová linka, boj za konkrétní hrdiny

Proti: Opakované vzorce vedlejších misí, boj za konkrétní hrdiny

+11