Mám velký respekt k Factoriu a vůbec k hrám kde máte automatizovat, optimalizovat, zjednodušovat, zvyšovat výrobu a uspokojovat se v hojnosti. Vidím to jako nekonečný žrout času.
Moc rád bych si zkusil Factorio, Dyson Sphere Program či The Planet Crafter ale vidím kolik hodiny si tyto dobré hry vezmou a už jsem moc starý abych ponocoval. No říkat si, jsou dvě hodiny ráno, udělám ještě jeden pás, tady dám těžit tohle, tady ještě pár assembleru a jdu spát..., v půl čtvrtý už bych fakt měl. Na to nemám sílu, bohužel se mi to stalo i u Shapez.
Shapez se mi líbil, že je úplně základní hrou automatizace, takže ideální pro mě abych si tento styl hry zkusil. Shapez jsem znal už z videi, i vím, že je už ve vývoji dvojka. Tudíž jsem věděl do čeho jdu. Jednoduše pásy přepravujete, kolečka, čtverečky, hvězdičky a další moře divných tvarů. Postupně se otevírají nové a nové funkce, jako barvení tvarů, řezaní, tisknutí na sebe, otáčení atd. Z počátku mě bavilo plnit úkoly, jak hlavní tak i vedlejší. Přece jen mít rychlejší pásy o 1 sekundu, to přece chce každý, ne?
Jak už píší nahoře Shapez je základní automatická hra, po dokončení 14 levelu už mě hra přestala bavit. Vše se jen opakuje, obzvlášť když se otevřela možnost kopírovat celé výrobní procesy. Dokonce jsem byl natolik líný zvyšovat výrobní procesy abych urychlil výrobu 50tisíc kusů nějakých divno-koleček, že jsem hru nechal běžet a šel vařit.
Po uvaření jsem zjistil, že mám úkol splněn a že teď mam za úkol to samé ale 50tisíc dino-čtverečků.
Tímto style jsem dohrál Shapez do 26levelu kde se otevře poslední odměna Freeplay. Jen mimochodem 26 tvar alias Rocket, je hrůza. Dvě a půl hodiny jsem zkoušel, všelijaké napojení, sloučení, natisknutí aby vytvořil tento tvar, pak jsem to vzdal a kouknul na internet, abych zjistil že mi chyběl jeden krok jinak.
Verdikt: Jak moc Shapez na začátku bavil, stejně rychle přestal bavit ale splnil to co jsem chtěl, vyzkoušet si automatizaci výroby, zabavil na pár desítek hodin strávených u pásu a hlavně mě ujistil, že Factorio mi bude navždy uzavřené. Všechno není pro všechny 65%
Moc rád bych si zkusil Factorio, Dyson Sphere Program či The Planet Crafter ale vidím kolik hodiny si tyto dobré hry vezmou a už jsem moc starý abych ponocoval. No říkat si, jsou dvě hodiny ráno, udělám ještě jeden pás, tady dám těžit tohle, tady ještě pár assembleru a jdu spát..., v půl čtvrtý už bych fakt měl. Na to nemám sílu, bohužel se mi to stalo i u Shapez.
Shapez se mi líbil, že je úplně základní hrou automatizace, takže ideální pro mě abych si tento styl hry zkusil. Shapez jsem znal už z videi, i vím, že je už ve vývoji dvojka. Tudíž jsem věděl do čeho jdu. Jednoduše pásy přepravujete, kolečka, čtverečky, hvězdičky a další moře divných tvarů. Postupně se otevírají nové a nové funkce, jako barvení tvarů, řezaní, tisknutí na sebe, otáčení atd. Z počátku mě bavilo plnit úkoly, jak hlavní tak i vedlejší. Přece jen mít rychlejší pásy o 1 sekundu, to přece chce každý, ne?
Jak už píší nahoře Shapez je základní automatická hra, po dokončení 14 levelu už mě hra přestala bavit. Vše se jen opakuje, obzvlášť když se otevřela možnost kopírovat celé výrobní procesy. Dokonce jsem byl natolik líný zvyšovat výrobní procesy abych urychlil výrobu 50tisíc kusů nějakých divno-koleček, že jsem hru nechal běžet a šel vařit.
Po uvaření jsem zjistil, že mám úkol splněn a že teď mam za úkol to samé ale 50tisíc dino-čtverečků.
Tímto style jsem dohrál Shapez do 26levelu kde se otevře poslední odměna Freeplay. Jen mimochodem 26 tvar alias Rocket, je hrůza. Dvě a půl hodiny jsem zkoušel, všelijaké napojení, sloučení, natisknutí aby vytvořil tento tvar, pak jsem to vzdal a kouknul na internet, abych zjistil že mi chyběl jeden krok jinak.
Verdikt: Jak moc Shapez na začátku bavil, stejně rychle přestal bavit ale splnil to co jsem chtěl, vyzkoušet si automatizaci výroby, zabavil na pár desítek hodin strávených u pásu a hlavně mě ujistil, že Factorio mi bude navždy uzavřené. Všechno není pro všechny 65%
Pro: Jednoduchost, ze začátku zábava.
Proti: Brzy omrzí, chybí hloubaka.