Trochu nedopatřením jsem se po dohrání Somerville pustil do námětem velice podobné hry. V Planet of Lana taktéž dochází k invazi vetřelců z vesmíru a taktéž komunikují skrze sekvence barev (a hudby). Tím ale podobnost naštěstí končí.
O Planet of Lana jsem se dozvěděl díky poměrně agresivní reklamě na sociálních sítích a už tam mě na první pohled zaujalo umělecké zpracování. Jestli se na hře skutečně něco povedlo, tak je to krásný pohádkový vizuál. Screeny ze hry vypadaly neskutečně a v pohybu to není o nic horší - jen jsem měl pocit, že se prostředí po většinu herní doby moc nemění a takových těch wow vrcholů spojených s grafikou, změnou lokace a nebo samotným příběhovým momentem je spíše poskrovnu. To by tak nevadilo, kdyby tohle vyvážila pestrá hratelnost, ale tady se ke škodě tvůrci taky příliš neodvázali a odvádí "pouze" takový ten standard.
Nechci ovšem znít příliš kriticky. Koneckonců, navzdory výše uvedenému, se mi to jinak hrálo velice příjemně. Prostředí planety plné lesů a luk to táhne, stejně jako příběh, který je na jednu stranu prostinký, ale že je jeho pozadí vyprávěno beze slov, pouze prostředím, popř. za pomocí nalezených nástěnných maleb, tak vybízí k imaginaci a vlastní interpretaci.
V Planet of Lana se hráč jednoduše dočká klasického mixu hopsání a hádanek, zabalených do krásné grafiky a příběhu, který dokáže postupně zaujmout, ale nedokáže v žádný moment vyloženě odrovnat. Obtížnost je nastavená velmi nízko, takže hrou dokáže proplout úplně každý. Ovládání je příjemné a responzivní. V tomto ohledu vše šlape jako hodinky.
Planet of Lana má smůlu v podstatě jen v tom, že podobných žánrovek je na trhu už hodně, jsou si podobné jako vejce vejci, přičemž řada z nich dokáže předvést ještě něco víc než jen řemeslně dobře odvedený standard. Na druhou stranu, kdo má tenhle typ her rád, a stále nemá dost, nešlápne úplně vedle.
Jo a ještě poslední věc: hlavní postava se záhy po začátku hry setkává se zvířecím parťákem, kterého pojmenuje Mui. Kromě toho, že tahle opičko-kočko-cosi hráči pomáhá s řešením hádanek a průchodem herním prostředím, tak... wait for it... ho taky lze pomuchlat. Insta +10 %.
O Planet of Lana jsem se dozvěděl díky poměrně agresivní reklamě na sociálních sítích a už tam mě na první pohled zaujalo umělecké zpracování. Jestli se na hře skutečně něco povedlo, tak je to krásný pohádkový vizuál. Screeny ze hry vypadaly neskutečně a v pohybu to není o nic horší - jen jsem měl pocit, že se prostředí po většinu herní doby moc nemění a takových těch wow vrcholů spojených s grafikou, změnou lokace a nebo samotným příběhovým momentem je spíše poskrovnu. To by tak nevadilo, kdyby tohle vyvážila pestrá hratelnost, ale tady se ke škodě tvůrci taky příliš neodvázali a odvádí "pouze" takový ten standard.
Nechci ovšem znít příliš kriticky. Koneckonců, navzdory výše uvedenému, se mi to jinak hrálo velice příjemně. Prostředí planety plné lesů a luk to táhne, stejně jako příběh, který je na jednu stranu prostinký, ale že je jeho pozadí vyprávěno beze slov, pouze prostředím, popř. za pomocí nalezených nástěnných maleb, tak vybízí k imaginaci a vlastní interpretaci.
V Planet of Lana se hráč jednoduše dočká klasického mixu hopsání a hádanek, zabalených do krásné grafiky a příběhu, který dokáže postupně zaujmout, ale nedokáže v žádný moment vyloženě odrovnat. Obtížnost je nastavená velmi nízko, takže hrou dokáže proplout úplně každý. Ovládání je příjemné a responzivní. V tomto ohledu vše šlape jako hodinky.
Planet of Lana má smůlu v podstatě jen v tom, že podobných žánrovek je na trhu už hodně, jsou si podobné jako vejce vejci, přičemž řada z nich dokáže předvést ještě něco víc než jen řemeslně dobře odvedený standard. Na druhou stranu, kdo má tenhle typ her rád, a stále nemá dost, nešlápne úplně vedle.
Jo a ještě poslední věc: hlavní postava se záhy po začátku hry setkává se zvířecím parťákem, kterého pojmenuje Mui. Kromě toho, že tahle opičko-kočko-cosi hráči pomáhá s řešením hádanek a průchodem herním prostředím, tak... wait for it... ho taky lze pomuchlat. Insta +10 %.
Pro: art design, Mui, příjemná hratelnost, příběhové pozadí, hudba
Proti: vyloženě neohromí ani herní náplní, ani podáním příběhu