Herní výzva 2024 – 9. Ztraceno v překladu (Hardcore)
Série Assassin's Creed se v posledních letech rozrůstala a rozrůstala a postupně tím ztrácela stále více ze svého původu. Příběh šel stranou a prim hrálo nekonečně monožství otazníčků a často až nezajímavých vedlejších úkolů. To vše vyvrcholilo v prozatím posledním dílu velké série Assassin's Creed: Valhalla, který dle mého už hraničil s neúnosně velkou mapou a úmornou herní dobou. Nyní ale přichází slibovaná změna alá „návrat ke kořenům“. Jak tento pokus o žádaný návrat až na úplně začátek série dopadl?
Na úvod je vhodné řici, že je hra stále stejně podobná svými mechanikami nedávným dílům. I tak ale určitě zaujme, že mapa najednou nepůsobí nekonečně, příběh se alespoň snaží držet netříštěný pohromadě. Původní myšlenka pouhého DLC je však ze hry vidět na první pohled, což ale nemusí být nutně ke škodě.
Svět je graficky velmi hezky zpracován a opravdu nechá vzpomenout na první díly série, zaměření na stealth naštěstí stále působí spíše dobrovolně a takřka vždy se dá cíle dosáhnout vícero způsoby. Myšlenka v podobě postupné likvidace cílů a odkrývání soupeřů budoucích je zde taktéž zachována. To však časem stejně začně působit poměrně repetitivně i přes snahu originality v různorodém prostředí a alespoň krátkým shrnutím příběhu a motivace daného cíle.
Co mě přeci jen trošku zklamalo byla nakonec hlavní postava. Ačkoliv zpočátku může připomínat hrdinu v podobě Aladina a navíc jeho sny a mystično, které jeho život prochází působí originálně, nakonec je završení jeho vývoje poměrně zbyteně utnuto a nepříliš dobře vysvětleno.
I přes zmíněné chyby a přesto, že daná doba, kdy se hra odehrává nepatří zrovna mezi mé oblíbené je tato „odbočka“ z mého pohledu velmi povedená. Určitě nenadchne každého, ale myslím si, že ani nezklame. Možná by obecně nebylo špatné čas od času udělat ve vícero sériích krok do strany a zkusit to známé obohatit i něčím jiným než dělat vše větší, delší a bohatší. Tak to často totiž bohužel působí jen na první pohled.
Hodnocení: 85 %
Série Assassin's Creed se v posledních letech rozrůstala a rozrůstala a postupně tím ztrácela stále více ze svého původu. Příběh šel stranou a prim hrálo nekonečně monožství otazníčků a často až nezajímavých vedlejších úkolů. To vše vyvrcholilo v prozatím posledním dílu velké série Assassin's Creed: Valhalla, který dle mého už hraničil s neúnosně velkou mapou a úmornou herní dobou. Nyní ale přichází slibovaná změna alá „návrat ke kořenům“. Jak tento pokus o žádaný návrat až na úplně začátek série dopadl?
Na úvod je vhodné řici, že je hra stále stejně podobná svými mechanikami nedávným dílům. I tak ale určitě zaujme, že mapa najednou nepůsobí nekonečně, příběh se alespoň snaží držet netříštěný pohromadě. Původní myšlenka pouhého DLC je však ze hry vidět na první pohled, což ale nemusí být nutně ke škodě.
Svět je graficky velmi hezky zpracován a opravdu nechá vzpomenout na první díly série, zaměření na stealth naštěstí stále působí spíše dobrovolně a takřka vždy se dá cíle dosáhnout vícero způsoby. Myšlenka v podobě postupné likvidace cílů a odkrývání soupeřů budoucích je zde taktéž zachována. To však časem stejně začně působit poměrně repetitivně i přes snahu originality v různorodém prostředí a alespoň krátkým shrnutím příběhu a motivace daného cíle.
Co mě přeci jen trošku zklamalo byla nakonec hlavní postava. Ačkoliv zpočátku může připomínat hrdinu v podobě Aladina a navíc jeho sny a mystično, které jeho život prochází působí originálně, nakonec je završení jeho vývoje poměrně zbyteně utnuto a nepříliš dobře vysvětleno.
I přes zmíněné chyby a přesto, že daná doba, kdy se hra odehrává nepatří zrovna mezi mé oblíbené je tato „odbočka“ z mého pohledu velmi povedená. Určitě nenadchne každého, ale myslím si, že ani nezklame. Možná by obecně nebylo špatné čas od času udělat ve vícero sériích krok do strany a zkusit to známé obohatit i něčím jiným než dělat vše větší, delší a bohatší. Tak to často totiž bohužel působí jen na první pohled.
Hodnocení: 85 %
Pro: Grafické zpracování, herní doba, která není zbytečně natahovaná, příběh, mysteriózní pozadí hlavní postavy.
Proti: Někdy působí úkoly repetitivně, završení vývoje hlavní postavy.