Perry Rhodan byl jeden z paperbacků, které u nás vycházely v 90. letech. Zkusil jsem jako kluk pár dílů, ale popravdě mě to moc nebavilo, ztrácel jsem se v těch tunách ras a planet a dal jsem radši přednost Johnu Sinclairovi a příšerám :) V Německu je série ovšem dodnes populární, vyšlo několik tisíc dílů a stále vychází. Samotnou hru jsem kdysi dokonce zkusil, navnadilo mě intro, ale odradila tuna textů, takže nastal čas to zkusil znovu.
Píše se rok 4934, Perry Rhodan je tři tisíce let starý galaktický hrdina, který nestárne, byl u spousty kontaktů a bitev s mimozemšťany a momentálně je něco jako nejvyšší vládce Země/Terry. Hru nastartuje na adventuru opravdu bombastické intro kdy na terranské vesmírné velitelství zaútočí armáda robotů, všude je chaos a Perry je pro vlastní bezpečnost zavřen a nikam nemůže. První kroky tak vedou poničeným velitelstvím, snahou zprovoznit co nejvíce přístrojů, otevřít co nejvíce dveří a dovědět se co se sakra děje.
A ty kroky jsou opravdu v překrásném prostředí. Perry Rhodan je hard sci-fi adventura z daleké budoucnosti. Vše je vykreslené v 3D renderované grafice, která je neskutečně sexy, doplňují ji famózní sci-fi animace plné startujících lodí a cizokrajných planet (bohužel bez titulků). A přes veškerou hi-tech grafiku a technologii si to zachovává občasný naivní retro nádech starých sci-fi ilustrací, což se projevuje ve vzhledu některých lodí či mimozemšťanů.
Velkolepá je i hratelnost. Perry Rhodan mi zabral tři popracovní večery. Je tu šest poměrně rozsáhlých kapitol, ve kterých se podíváte kupříkladu na vesmírnou stanici plnou nepřístupných laboratoří, nebo do opuštěného mimozemského muzea. Každá kapitola obsahuje nespočet lokací, hádanek, nechybí puzzle (mimozemská skládačka) většinou zprovozňující nějaký přístroj nebo poměrně originální bludiště - ventilace s na dálku ovládaným modelem. Já blbec jsem si nevšiml titěrné mapy a kreslil jsem si vlastní. Předmětů je tak akorát, jejich použití či kombinace je +/- logické, využijete opravdu všechny předměty a podezřelá aktivní místa většinou něco opravdu dělají. Ovládání je tradiční jedním kurzorem, hrdina se nikde nezasekává ani neztrácí, svižně běhá a pravým tlačítkem můžete na jeden klik opustit lokaci. Líbilo se mi, že v každé z kapitol máte cca 8 postupně objevujících se a mizících úkolů, v inventáři máte kromě předmětů i stopy na které se můžete ptát v rozhovorech. A vše můžete použít libovolně na okolí, nebo na počítač pro další podrobnosti.
Jediná, zato pořádná výtka je absolutní pixelhunting. Předměty se pod kurzorem nijak nehlásí, vidíte jen aktivní kurzor a popis po kliknutí. Problém je, že občas půlku obrazovky zabírá přístroj, ale v jedné jeho části je skoro neviditelná věc, kterou musíte sebrat/použít a najít ji nezbývá jinak než metodou pokus/omyl. Naprosto všechny moje zákysy plynuly z tohohle a do návodu jsem bohužel koukal víc než je zdrávo. Občas takhle marně hledáte i východ... a zkrátka to tlačítko na zobrazování aktivních míst by se tady opravdu hodilo.
Odpustím si lamenty nad problémy se zprovozněním pirátské verze hry i svinstvem jménem tages, který mě hra natahala do počítače a nešlo se toho zbavit, v tomhle případě je opravdu lepší si někde sehnat (ale kde?) originálku.
Nakonec jsem si tentokrát nechal příběh. Ten je bohužel hlavně pro fanoušky. Hra na Vás vychrlí hned na začátku desítky ras, planet, postav a události za posledních 3000 let, povětšinou ještě formou sáhodlouhých a nezáživných textů. A chrli a chrlí po celý zbytek hry. Přiznávám se, že jsem si to nedokázal zapamatovat a do hry proniknout. Je to napůl moje chyba, můj mozek to zkrátka nepobral, bylo to jako hrát Star Trek hru a nevidět jedinou jeho epizodu. Ale na druhou stranu existují hry schopné představit složité světy lepší a záživnější formou. Jinak samotný příběh je překvapivě jednoduchý - prostě se ženete za unesenou přítelkyní, jedním padouchem a odhalení tajemství prastaré rasy Illochimů, velice vzdáleným předobrazem pozemských andělů. Nicméně přes výtky jsem se u hry bavil, příběh táhne hru dopředu, je napínavý, solidní (dialogy, postavy), jen ze světa který mi byl cizí a cizím i zůstal.
Celkový dojem je jinak výborný. Graficky velkolepá rozsáhlá adventura v tradičním provedení a navíc v žánru sci-fi. Takové mám nejradši.
Píše se rok 4934, Perry Rhodan je tři tisíce let starý galaktický hrdina, který nestárne, byl u spousty kontaktů a bitev s mimozemšťany a momentálně je něco jako nejvyšší vládce Země/Terry. Hru nastartuje na adventuru opravdu bombastické intro kdy na terranské vesmírné velitelství zaútočí armáda robotů, všude je chaos a Perry je pro vlastní bezpečnost zavřen a nikam nemůže. První kroky tak vedou poničeným velitelstvím, snahou zprovoznit co nejvíce přístrojů, otevřít co nejvíce dveří a dovědět se co se sakra děje.
A ty kroky jsou opravdu v překrásném prostředí. Perry Rhodan je hard sci-fi adventura z daleké budoucnosti. Vše je vykreslené v 3D renderované grafice, která je neskutečně sexy, doplňují ji famózní sci-fi animace plné startujících lodí a cizokrajných planet (bohužel bez titulků). A přes veškerou hi-tech grafiku a technologii si to zachovává občasný naivní retro nádech starých sci-fi ilustrací, což se projevuje ve vzhledu některých lodí či mimozemšťanů.
Velkolepá je i hratelnost. Perry Rhodan mi zabral tři popracovní večery. Je tu šest poměrně rozsáhlých kapitol, ve kterých se podíváte kupříkladu na vesmírnou stanici plnou nepřístupných laboratoří, nebo do opuštěného mimozemského muzea. Každá kapitola obsahuje nespočet lokací, hádanek, nechybí puzzle (mimozemská skládačka) většinou zprovozňující nějaký přístroj nebo poměrně originální bludiště - ventilace s na dálku ovládaným modelem. Já blbec jsem si nevšiml titěrné mapy a kreslil jsem si vlastní. Předmětů je tak akorát, jejich použití či kombinace je +/- logické, využijete opravdu všechny předměty a podezřelá aktivní místa většinou něco opravdu dělají. Ovládání je tradiční jedním kurzorem, hrdina se nikde nezasekává ani neztrácí, svižně běhá a pravým tlačítkem můžete na jeden klik opustit lokaci. Líbilo se mi, že v každé z kapitol máte cca 8 postupně objevujících se a mizících úkolů, v inventáři máte kromě předmětů i stopy na které se můžete ptát v rozhovorech. A vše můžete použít libovolně na okolí, nebo na počítač pro další podrobnosti.
Jediná, zato pořádná výtka je absolutní pixelhunting. Předměty se pod kurzorem nijak nehlásí, vidíte jen aktivní kurzor a popis po kliknutí. Problém je, že občas půlku obrazovky zabírá přístroj, ale v jedné jeho části je skoro neviditelná věc, kterou musíte sebrat/použít a najít ji nezbývá jinak než metodou pokus/omyl. Naprosto všechny moje zákysy plynuly z tohohle a do návodu jsem bohužel koukal víc než je zdrávo. Občas takhle marně hledáte i východ... a zkrátka to tlačítko na zobrazování aktivních míst by se tady opravdu hodilo.
Odpustím si lamenty nad problémy se zprovozněním pirátské verze hry i svinstvem jménem tages, který mě hra natahala do počítače a nešlo se toho zbavit, v tomhle případě je opravdu lepší si někde sehnat (ale kde?) originálku.
Nakonec jsem si tentokrát nechal příběh. Ten je bohužel hlavně pro fanoušky. Hra na Vás vychrlí hned na začátku desítky ras, planet, postav a události za posledních 3000 let, povětšinou ještě formou sáhodlouhých a nezáživných textů. A chrli a chrlí po celý zbytek hry. Přiznávám se, že jsem si to nedokázal zapamatovat a do hry proniknout. Je to napůl moje chyba, můj mozek to zkrátka nepobral, bylo to jako hrát Star Trek hru a nevidět jedinou jeho epizodu. Ale na druhou stranu existují hry schopné představit složité světy lepší a záživnější formou. Jinak samotný příběh je překvapivě jednoduchý - prostě se ženete za unesenou přítelkyní, jedním padouchem a odhalení tajemství prastaré rasy Illochimů, velice vzdáleným předobrazem pozemských andělů. Nicméně přes výtky jsem se u hry bavil, příběh táhne hru dopředu, je napínavý, solidní (dialogy, postavy), jen ze světa který mi byl cizí a cizím i zůstal.
Celkový dojem je jinak výborný. Graficky velkolepá rozsáhlá adventura v tradičním provedení a navíc v žánru sci-fi. Takové mám nejradši.