Trap na první pohled vypadá jako poměrně zajímavá mysteriózní adventura, pro které mám slabost.
Hlavní hrdina Nolan se vydává do městečka Breil pátrat po svém ztraceném bratrovi od něhož obdržel podivný dopis. Brzy ale zjišťuje že se v městečku děje něco podivného a následně je uvězněn v hotelu v němž se ubytoval.
Musím říct, že začátek začal poměrně silně, ocitáte se na vlakovém nádraží, které má dobrou atmosféru, a i pár silných scén, to také platí i pro menší návštěvu městečka. Doufal jsem, že hra bude právě střídat lokace jak vnitřní, tak venkovní a bude se jednat o klasičtější mystery adventuru pouze říznutou "survival hororem". Bohužel. Tohle je čistá Mad Fatherovina ve které jste primárně uzavření v jedné budově (hotel). Což tedy nutně neznamená nic hrozného, ale tohle je o pár příček níže.
Největší problém hry je totiž poměrně nezajímavě vyprávěný příběh, jemuž nepomáhají místy špatně napsané dialogy, které se ještě zhoršily možným překladem. Neříkám nic, celá zápletka mě zajímala do samotného konce, jenže to bylo způsobené spíš jinými aspekty než postavami či dialogy. Ta nejsilnější stránka totiž tkví v atmosféře. Ta je totiž skvělá, dlouho jsem se tolikrát nelekl jako tady, a to jen díky tomu že menší detaily v lokacích se random změní, něco udělají apod. To se mi líbilo, díky tomu třeba si nemusíte všech lekaček všimnout hned, jelikož koukáte úplně někam a třeba na druhý playthrough objevíte něco nového.
Celou tu atmosféru navíc i umocňuje to, že se v celém tom proklatém hotelu musíte všude pohybovat a prozkoumávat abyste vyřešili místní puzzly. No a tady je podle mě další kámen úrazu. Obtížnost je tu totiž poměrně schizofrenní hahaha, nikdo nepochopí :( Jsou tu jak poměrně easy puzzly, které vám dojdou, když poctivě zkoumáte a poté narazíte na předmět. Poté tu také ale jsou i hádanky které vás ale mohou i solidně potrápit, protože si neuvědomíte že třeba můžete na dané místo kliknout či vás to ani nenapadne. Tady totiž neovládáte hru myší, ale klávesnicí a vždy tak musíte k něčemu dojít, zmáčknout enter a hra vám řekne, zda jako je to aktivní místo či ne. Nevím no, místy to byl poměrně problém. Nemluvě o tom, že míst v hotelu je ke konci poměrně hodně, a k některým předmětům se nemůžete dostat hned, takže je i problém že některé věci jednoduše opomenete.
Co mi ale přišlo jako totální kravina, je to že hra po vás často chce ať opakovaně prozkoumáváte například jednu místnost, klidně třeba dvě minuty než vám triggne event. Což je totálně debilita a naštěstí se to stává jen v uzavřených místnostech, což se přežít dá. Co mě ale ještě překvapilo je, že je tu dost možností zemřít a když zemřete, tak se ocitáte v podivném nemocničním pokoji, který je více a více divný čím častěji se v něm objevíte. Jakou tohle má dohru nevím, jelikož jsem to nechtěl riskovat a hru si poctivě ukládal a po smrti hned loadoval.
No, zatím sem jak tak koukám převážně kritizoval. Jenže pod tímto hnusem, se nachází poměrně atmosférický a zábavný béčkový horor, který mě ve výsledku bavil a zvládl jsem ho na jedno posezení, protože mě to táhlo pořád dál. Hra vám hází často nové vjemy do cesty, a tak nemáte možnost se u hry vyloženě nudit, a to i když se v jiných složkách jedná spíše o průměr. Fandům Mad Father stylu her doporučuji, ostatním tak napůl.
Hlavní hrdina Nolan se vydává do městečka Breil pátrat po svém ztraceném bratrovi od něhož obdržel podivný dopis. Brzy ale zjišťuje že se v městečku děje něco podivného a následně je uvězněn v hotelu v němž se ubytoval.
Musím říct, že začátek začal poměrně silně, ocitáte se na vlakovém nádraží, které má dobrou atmosféru, a i pár silných scén, to také platí i pro menší návštěvu městečka. Doufal jsem, že hra bude právě střídat lokace jak vnitřní, tak venkovní a bude se jednat o klasičtější mystery adventuru pouze říznutou "survival hororem". Bohužel. Tohle je čistá Mad Fatherovina ve které jste primárně uzavření v jedné budově (hotel). Což tedy nutně neznamená nic hrozného, ale tohle je o pár příček níže.
Největší problém hry je totiž poměrně nezajímavě vyprávěný příběh, jemuž nepomáhají místy špatně napsané dialogy, které se ještě zhoršily možným překladem. Neříkám nic, celá zápletka mě zajímala do samotného konce, jenže to bylo způsobené spíš jinými aspekty než postavami či dialogy. Ta nejsilnější stránka totiž tkví v atmosféře. Ta je totiž skvělá, dlouho jsem se tolikrát nelekl jako tady, a to jen díky tomu že menší detaily v lokacích se random změní, něco udělají apod. To se mi líbilo, díky tomu třeba si nemusíte všech lekaček všimnout hned, jelikož koukáte úplně někam a třeba na druhý playthrough objevíte něco nového.
Celou tu atmosféru navíc i umocňuje to, že se v celém tom proklatém hotelu musíte všude pohybovat a prozkoumávat abyste vyřešili místní puzzly. No a tady je podle mě další kámen úrazu. Obtížnost je tu totiž poměrně schizofrenní hahaha, nikdo nepochopí :( Jsou tu jak poměrně easy puzzly, které vám dojdou, když poctivě zkoumáte a poté narazíte na předmět. Poté tu také ale jsou i hádanky které vás ale mohou i solidně potrápit, protože si neuvědomíte že třeba můžete na dané místo kliknout či vás to ani nenapadne. Tady totiž neovládáte hru myší, ale klávesnicí a vždy tak musíte k něčemu dojít, zmáčknout enter a hra vám řekne, zda jako je to aktivní místo či ne. Nevím no, místy to byl poměrně problém. Nemluvě o tom, že míst v hotelu je ke konci poměrně hodně, a k některým předmětům se nemůžete dostat hned, takže je i problém že některé věci jednoduše opomenete.
Co mi ale přišlo jako totální kravina, je to že hra po vás často chce ať opakovaně prozkoumáváte například jednu místnost, klidně třeba dvě minuty než vám triggne event. Což je totálně debilita a naštěstí se to stává jen v uzavřených místnostech, což se přežít dá. Co mě ale ještě překvapilo je, že je tu dost možností zemřít a když zemřete, tak se ocitáte v podivném nemocničním pokoji, který je více a více divný čím častěji se v něm objevíte. Jakou tohle má dohru nevím, jelikož jsem to nechtěl riskovat a hru si poctivě ukládal a po smrti hned loadoval.
No, zatím sem jak tak koukám převážně kritizoval. Jenže pod tímto hnusem, se nachází poměrně atmosférický a zábavný béčkový horor, který mě ve výsledku bavil a zvládl jsem ho na jedno posezení, protože mě to táhlo pořád dál. Hra vám hází často nové vjemy do cesty, a tak nemáte možnost se u hry vyloženě nudit, a to i když se v jiných složkách jedná spíše o průměr. Fandům Mad Father stylu her doporučuji, ostatním tak napůl.
Pro: Výborná atmosféra, místy hezký pixel art, příběh i přes horší dialogy baví,
Proti: Některé puzzly, dialogy, špatně udělané triggery eventů, někdy horší orientace, hra vám neříká co po vás chce