Na druhý Homefront jsem se kdysi, před těmi zhruba 6-7 lety, kdy jsem jej hrál poprvé, neskutečně těšil. Jednička byla fajn a zabavila, od dvojky jsem očekával více téhož, ale ve výsledku je vše docela jinak.
Byla to tehdá hra, která mě donutila si upgradovat PC, abych si ji mohl vychutnat v plných detailech a musím říct, že se to vyplatilo. Grafika hry je na svou dobu velice pěkná a propracovaná, ať už se jedná o postavy, modely čehokoliv nebo prostředí. O to víc pak zamrzí nevyužitý potenciál prostředí jako takového. Je příliš statické, sem tam občas můžete otevřít nebo odbouchnout dveře, skřípnout kabel nebo zmáčknou tlačítko a otočit ventil, a tím to prakticky končí. Takže prostředí zůstává za mě docela nevyužité, jediná krása spočívá v postupné proměně ulic z "civilizovaných" KPA hlídaných ulic na totálně zdevastované ulice ovládané odbojáři. Nemělo by to být naopak? :D
Zvukově je hra v průměru, dabing je veskrze povedený, škoda hlavního hrdiny, který vůbec nemluví, a když ses jej někdo na něco zeptá, tak zarytě mlčí. Na druhou stranu takový odbojář se docela hodí - plní, co se mu řekne, nestěžuje si a navíc, když jej zajmou, tak nikomu nic neřekne. Se zvukem se pojí česká lokalizace, která je povětšinou velice vydařená, jen mě v samotném závěru po vítězství revoluce překvapila hláška: "Tohle všechno je tvoje vina, Brady." Aha, myslel jsem, že revoluce je našim cílem, ale příště si asi radši dám pozor, aby mě za to zas nevinili.
Hratelnost je kolísavá, spíše velice průměrná. Spočívá v postupném obsazování území, abyste mohli pokročit v příběhu (ne vždy to tak je). Tedy něco hackni, otoč ventilem, zastřel, objev, vyndej a takhle pořád dokola. Je obrovská škoda, že pevnosti jsou absolutně na jedno brďo. Ať vběhnete do kterékoliv, víte, kam se vydat, abyste ji do 30 vteřin dobyli. A to je u pevnosti sakra škoda. Combat systém je docela v pohodě, jde hrát chvílemi stealth, což je většinou opruz, protože pohyb ve skrčení je pomalý, nebo bojem - střelbou, a to je poměrně uspokojivé. Jen mi pořád nejde do hlavy, proč vývojáři neozvláštnili hru třeba možností projet se v Goliášovi nebo jiném vozidle než jen na motorce.
Zbraní je málo, prakticky skoro ze začátku si je vylepšíte a hra pak ztratí výzvu. Posílá na vás jen víc nepřátel, dronů nebo obrněných aut, které s přehledem obvykle sundáte.
Můžete si najmout také pomocníky, ale to nechcete. Obvykle se ztratí už někde po cestě nebo je hnedka zastřelí (na druhou stranu si z nich můžete vzít kořist...). A jestli se těšíte na spolupráci s Goliášem, tak doufám, že vám vyjde lépe. Mě totiž nejméně třikrát během jedné mise zastřelil a pak se mi na zbytek mise radši někam ztratil s hláškou, že se asi něco na něm porouchalo - no, upřímně jsem si v tu chvíli oddychl a říkal si, že snad začnu spolupracovat s KPA, pokud mě ušetří přítomnosti Goliáše.
Aktivity jsou tedy na jedno brďo, hratelnost průměrná, zvuky také, grafika i na dnes pohledná, jen škoda statického prostředí, ale nejhorší jsou postavy a příběh. Dana nebo Parrish - celou hru jsem si říkal, ať už je konečně někdo sejme. A Walker, který má celé povstání řídit? Ten tam prakticky celou hru vůbec není... Příběh i postavy jsou tak docela snadno zapomenutelné i díky tomu, že byly většinou otravné a příliš logicky uvažovat nedokázayi. Příběh je předvídatelný a plný klišé.
Štvaly mě také všudypřítomné bugy, např. jeden z nich mi znemožnil obsadit všechna území, protože se v hotelu nepřátelé spawnují pod zemí místo v něm. Druhý mě zas donutil 3x hru restartovat v závěrečné misi, protože parťáci místo vyříznutí dveří do nich neustále bourali... atd.
Shrnutí: Graficky stále pěkná hra, zvukově průměrná, postavy a příběh plytké až otravné. Hratelnostně fajn na odreagování, ale nečekejte žádné zpestření, jakých si užíváme např. u konkurenčních sérií. Tady se prostě pořád jen dobývá a střílí nebo někam jezdí. A takto se, vážení, vyhrává revoluce! A nejhorší na tom je, že to je vlastně celé naše vina! (viz výše :)
Byla to tehdá hra, která mě donutila si upgradovat PC, abych si ji mohl vychutnat v plných detailech a musím říct, že se to vyplatilo. Grafika hry je na svou dobu velice pěkná a propracovaná, ať už se jedná o postavy, modely čehokoliv nebo prostředí. O to víc pak zamrzí nevyužitý potenciál prostředí jako takového. Je příliš statické, sem tam občas můžete otevřít nebo odbouchnout dveře, skřípnout kabel nebo zmáčknou tlačítko a otočit ventil, a tím to prakticky končí. Takže prostředí zůstává za mě docela nevyužité, jediná krása spočívá v postupné proměně ulic z "civilizovaných" KPA hlídaných ulic na totálně zdevastované ulice ovládané odbojáři. Nemělo by to být naopak? :D
Zvukově je hra v průměru, dabing je veskrze povedený, škoda hlavního hrdiny, který vůbec nemluví, a když ses jej někdo na něco zeptá, tak zarytě mlčí. Na druhou stranu takový odbojář se docela hodí - plní, co se mu řekne, nestěžuje si a navíc, když jej zajmou, tak nikomu nic neřekne. Se zvukem se pojí česká lokalizace, která je povětšinou velice vydařená, jen mě v samotném závěru po vítězství revoluce překvapila hláška: "Tohle všechno je tvoje vina, Brady." Aha, myslel jsem, že revoluce je našim cílem, ale příště si asi radši dám pozor, aby mě za to zas nevinili.
Hratelnost je kolísavá, spíše velice průměrná. Spočívá v postupném obsazování území, abyste mohli pokročit v příběhu (ne vždy to tak je). Tedy něco hackni, otoč ventilem, zastřel, objev, vyndej a takhle pořád dokola. Je obrovská škoda, že pevnosti jsou absolutně na jedno brďo. Ať vběhnete do kterékoliv, víte, kam se vydat, abyste ji do 30 vteřin dobyli. A to je u pevnosti sakra škoda. Combat systém je docela v pohodě, jde hrát chvílemi stealth, což je většinou opruz, protože pohyb ve skrčení je pomalý, nebo bojem - střelbou, a to je poměrně uspokojivé. Jen mi pořád nejde do hlavy, proč vývojáři neozvláštnili hru třeba možností projet se v Goliášovi nebo jiném vozidle než jen na motorce.
Zbraní je málo, prakticky skoro ze začátku si je vylepšíte a hra pak ztratí výzvu. Posílá na vás jen víc nepřátel, dronů nebo obrněných aut, které s přehledem obvykle sundáte.
Můžete si najmout také pomocníky, ale to nechcete. Obvykle se ztratí už někde po cestě nebo je hnedka zastřelí (na druhou stranu si z nich můžete vzít kořist...). A jestli se těšíte na spolupráci s Goliášem, tak doufám, že vám vyjde lépe. Mě totiž nejméně třikrát během jedné mise zastřelil a pak se mi na zbytek mise radši někam ztratil s hláškou, že se asi něco na něm porouchalo - no, upřímně jsem si v tu chvíli oddychl a říkal si, že snad začnu spolupracovat s KPA, pokud mě ušetří přítomnosti Goliáše.
Aktivity jsou tedy na jedno brďo, hratelnost průměrná, zvuky také, grafika i na dnes pohledná, jen škoda statického prostředí, ale nejhorší jsou postavy a příběh. Dana nebo Parrish - celou hru jsem si říkal, ať už je konečně někdo sejme. A Walker, který má celé povstání řídit? Ten tam prakticky celou hru vůbec není... Příběh i postavy jsou tak docela snadno zapomenutelné i díky tomu, že byly většinou otravné a příliš logicky uvažovat nedokázayi. Příběh je předvídatelný a plný klišé.
Štvaly mě také všudypřítomné bugy, např. jeden z nich mi znemožnil obsadit všechna území, protože se v hotelu nepřátelé spawnují pod zemí místo v něm. Druhý mě zas donutil 3x hru restartovat v závěrečné misi, protože parťáci místo vyříznutí dveří do nich neustále bourali... atd.
Shrnutí: Graficky stále pěkná hra, zvukově průměrná, postavy a příběh plytké až otravné. Hratelnostně fajn na odreagování, ale nečekejte žádné zpestření, jakých si užíváme např. u konkurenčních sérií. Tady se prostě pořád jen dobývá a střílí nebo někam jezdí. A takto se, vážení, vyhrává revoluce! A nejhorší na tom je, že to je vlastně celé naše vina! (viz výše :)
Pro: Grafika, lokace, proměna lokací, odpočinkové, dobývání mě i přes repetetivnost většinou bavilo, český překlad
Proti: Stereotyp, příběh, otravné postavy, minimum inovací, pořád to samé dokola, pevnosti, málo zbraní, nevyužití vozidel či prostředí, nemluvící hrdina, bugy