No prosím, kdo by to byl řekl! Po sérii Život není krásný jsem měl pochyby, zda mají podobné freeware pokusy smysl, ale Pět kouzelných amuletů mě přesvědčilo, že mají.
V pohádkové zemi Nyron se rozmáhá strašlivé zlo jménem čaroděj Zarkyran, který s pomocí amuletu ohně zdevastoval svůj kraj a chystá se zničit celý svět. Proti němu stojí mladá naivní vesnická holka Linda, která má původně doručit další z amuletů čaroději Therionovi. Její adoptivní matka Twelga zmizí, Therion není ten vyvolený a tak je záchrana světa na Lindě... která si nevěří, neumí ani kouzlit a jediné co má je dobré srdce.
Výsledek? Čistá, průzračná, stoprocentní pohádka bez jediného ironického pomrknutí, bez kousku cynismu nebo nepohádkové brutality. Stejně čistá jako hlavní hrdinka, která jen na chvíli ztratí směr když čelí nepochopitelné lidské zlobě, ale rychle se vzpamatuje. Což ovšem neznamená, že tu není místo pro špetku humoru - na hradě si Linda zcela nepohádkově přihne a svádí frajírka s vizáží Orlando Blooma, nebo ve stylu Ládi Hrušky/Jirky Babicy naprosto zničí místnímu Pohlreichovi jeho sváteční oběd :)
Grafika je jednoduchá, až naivní, rozhodně se nerovná tehdejší profi scéně, přesto se na ni docela příjemně kouká a odpovídá řekněme jednodušší pokusům z devadesátek. Kupodivu tu nechybí ani intro, outro, příjemná hudba a pár animací.
A čisté devadesátky jsou i hratelnost. Máte tři velké + jednu pidi kapitolu, pár puzzlů, ale většinou Vás hra hodí do spoustu obrazovek se spoustou aktivních míst (většina z nich k ničemu) se spoustou zdánlivě zbytečných krámů a snažte se. V první kapitole jste v lese plném zvířátek, kterým pomáháte, v té druhé ve městě a okolí řešíte lidské problémy a v té poslední se snažíte dostat do hradu. Je to retro, ale proč ne? Nejhorší špeky té doby se tomu vyhýbají, přesto tu pár tehdejších prasárniček najdete. Občas se objeví nějaký nový předmět, něco co použít nešlo najednou jde. Zatímco první kapitolu jsem prošel s jedním nakouknutím do návodu včetně zcela zoufalého vše na vše v cca 12 lokacích (v určité chvíli musíte přečíst znovu jednu z knih) a druhou jsem intuitivně vyřešil sám, hrad byl nad moje síly. Tady už jsem trošku běsnil nad problémy typu někam projdete a někde jinde se něco změní. Pixelhunting se sice nekoná, ale předměty jsou dva druhy - jeden se žlutým kurzorem nejde ani prohlídnout (ale můžete na něj něco použít), na druhý můžete použít tři ikony (oko, ruka, pusa - vesměs k ničemu) - což vede k dalších zákysům, protože Vás ani nenapadne nic zkoušet na ty žluté.
Přes pár výtek se mi to moc líbilo, taková pěkná, celkem rozsáhlá variace na King Questy či Kyrandie, která není úplně jednoduchá, ale přece jen ani tak těžká jak v těch devadesátkách.
V pohádkové zemi Nyron se rozmáhá strašlivé zlo jménem čaroděj Zarkyran, který s pomocí amuletu ohně zdevastoval svůj kraj a chystá se zničit celý svět. Proti němu stojí mladá naivní vesnická holka Linda, která má původně doručit další z amuletů čaroději Therionovi. Její adoptivní matka Twelga zmizí, Therion není ten vyvolený a tak je záchrana světa na Lindě... která si nevěří, neumí ani kouzlit a jediné co má je dobré srdce.
Výsledek? Čistá, průzračná, stoprocentní pohádka bez jediného ironického pomrknutí, bez kousku cynismu nebo nepohádkové brutality. Stejně čistá jako hlavní hrdinka, která jen na chvíli ztratí směr když čelí nepochopitelné lidské zlobě, ale rychle se vzpamatuje. Což ovšem neznamená, že tu není místo pro špetku humoru - na hradě si Linda zcela nepohádkově přihne a svádí frajírka s vizáží Orlando Blooma, nebo ve stylu Ládi Hrušky/Jirky Babicy naprosto zničí místnímu Pohlreichovi jeho sváteční oběd :)
Grafika je jednoduchá, až naivní, rozhodně se nerovná tehdejší profi scéně, přesto se na ni docela příjemně kouká a odpovídá řekněme jednodušší pokusům z devadesátek. Kupodivu tu nechybí ani intro, outro, příjemná hudba a pár animací.
A čisté devadesátky jsou i hratelnost. Máte tři velké + jednu pidi kapitolu, pár puzzlů, ale většinou Vás hra hodí do spoustu obrazovek se spoustou aktivních míst (většina z nich k ničemu) se spoustou zdánlivě zbytečných krámů a snažte se. V první kapitole jste v lese plném zvířátek, kterým pomáháte, v té druhé ve městě a okolí řešíte lidské problémy a v té poslední se snažíte dostat do hradu. Je to retro, ale proč ne? Nejhorší špeky té doby se tomu vyhýbají, přesto tu pár tehdejších prasárniček najdete. Občas se objeví nějaký nový předmět, něco co použít nešlo najednou jde. Zatímco první kapitolu jsem prošel s jedním nakouknutím do návodu včetně zcela zoufalého vše na vše v cca 12 lokacích (v určité chvíli musíte přečíst znovu jednu z knih) a druhou jsem intuitivně vyřešil sám, hrad byl nad moje síly. Tady už jsem trošku běsnil nad problémy typu někam projdete a někde jinde se něco změní. Pixelhunting se sice nekoná, ale předměty jsou dva druhy - jeden se žlutým kurzorem nejde ani prohlídnout (ale můžete na něj něco použít), na druhý můžete použít tři ikony (oko, ruka, pusa - vesměs k ničemu) - což vede k dalších zákysům, protože Vás ani nenapadne nic zkoušet na ty žluté.
Přes pár výtek se mi to moc líbilo, taková pěkná, celkem rozsáhlá variace na King Questy či Kyrandie, která není úplně jednoduchá, ale přece jen ani tak těžká jak v těch devadesátkách.