Ztraceným ostrovem z roku 2000 jsem chtěl začít procházení zbytku českých freeware adventur, jenže on to freeware není. Ztracený ostrov je regulérní komerční adventura, která sice nedočkala recenze ve Score (a tudiž jsem o ni neslyšel), ale na Games jsem recenzi našel a je to plnohodnotná hra s pěti kapitolami a epilogem.
Proto mě překvapilo, jak ta hra vypadá a jak je plná rozporů. Příšerně laciné a mizerně zpracované filmečky, které jsou ovšem plné děje, akce a soubojů, zejména outra stojí za to. Čert vem že scéna na mostě skoro 1:1 vykrádá Indiana Jonese a Chrám zkázy. Grafika je děs a hrůza i na rok 2000. V tom roce vyšlo z českých her třeba solidně renderovaný Polda 3 nebo pohádkově líbezný Mrazík, Ztracený ostrov ale spíše připomíná první pokusy z půlky devadesátek. Musím říct, že tak ošklivou grafiku jsem neviděl ani u většiny těch freeware her, co jsem teď dohrával.
Příběh? Jedním slovem chaos. Hrdina, který se nepochopitelně jmenuje Jelcin se na procházce s přítelkyní dostane do křížku s chlápkem s bleskovou zbraní, je přenesen do minulosti, přítelkyně zmizí. Chvíli to vykrádá Monkey Island (pirátské městečko, loď), chvíli Indiana Jonese. Jsou tu ovšem i něco jako Jaffové z Hvězdné brány cestující časem i vesmírem. Absolutně jsem nepochopil smysl toho všeho (mimozemšťani byli piráti? proč unášeli tu holku? co byl zač ten na začátku?), ovšem na druhou stranu jsou tu 4 konce! a všechny (2 dobré a 2 špatné) parádně vymyšlené.
Podobných rozporů je ve hře víc. Hrdina je svalnatý, občas poměrně akční a schopný hrdina kterému nedělají problémy akrobatické výkony či různé bitky. A jindy je to dement, který posere co může (ten laser na lodi!) a přemýšlí jako typický český srábek. Nu a dabing Lábuse z něj dělá dementa úplného a absolutně se k té postavě nehodí. Místy je to i docela vtipné (taneček Diany), většinou meh a někdy ultradementní (úvodní strom). I na banánovou slupku před schody dojde...
Hratelnost je první tři kapitoly opravdu děsná. Ve spoustě adventur sebou táhnete milion nepotřebných krámů. Jelcin sebou naopak táhne meč, kladivo, různé klacky, kopí, nůž... a přesto je zarputile odmítá používat, vysmívá se hráči za jeho pokusy a na řešení problémů použije vždy to nejméně logické. Dojde na používání dělové koule na mouchu či překousávání stromu bobrem... já nevím ale podobné 90s hrůzy mě teda rozhodně nechyběly. Kupodivu 4-5 pátá kapitola se mění na celkem přímočarý postup lokacemi s logickými úkoly a řešením (mínus jedno otravné bludiště) a hratelnost jde o 100% nahoru (hlavně při útěku s Dianou). Hra nabízí i pár nelineárních řešení, jsou tu celkem sympatické lodě.
Takže nevím. Hra plná rozporů s mizerným příběhem i grafikou, slušnými akčními scénami, finále, pár nečekanými nápady a naprosto rozdílnou hratelnosti v první a druhé půlce. Dávám 60%, ale doporučit nemůžu.
Proto mě překvapilo, jak ta hra vypadá a jak je plná rozporů. Příšerně laciné a mizerně zpracované filmečky, které jsou ovšem plné děje, akce a soubojů, zejména outra stojí za to. Čert vem že scéna na mostě skoro 1:1 vykrádá Indiana Jonese a Chrám zkázy. Grafika je děs a hrůza i na rok 2000. V tom roce vyšlo z českých her třeba solidně renderovaný Polda 3 nebo pohádkově líbezný Mrazík, Ztracený ostrov ale spíše připomíná první pokusy z půlky devadesátek. Musím říct, že tak ošklivou grafiku jsem neviděl ani u většiny těch freeware her, co jsem teď dohrával.
Příběh? Jedním slovem chaos. Hrdina, který se nepochopitelně jmenuje Jelcin se na procházce s přítelkyní dostane do křížku s chlápkem s bleskovou zbraní, je přenesen do minulosti, přítelkyně zmizí. Chvíli to vykrádá Monkey Island (pirátské městečko, loď), chvíli Indiana Jonese. Jsou tu ovšem i něco jako Jaffové z Hvězdné brány cestující časem i vesmírem. Absolutně jsem nepochopil smysl toho všeho (mimozemšťani byli piráti? proč unášeli tu holku? co byl zač ten na začátku?), ovšem na druhou stranu jsou tu 4 konce! a všechny (2 dobré a 2 špatné) parádně vymyšlené.
Podobných rozporů je ve hře víc. Hrdina je svalnatý, občas poměrně akční a schopný hrdina kterému nedělají problémy akrobatické výkony či různé bitky. A jindy je to dement, který posere co může (ten laser na lodi!) a přemýšlí jako typický český srábek. Nu a dabing Lábuse z něj dělá dementa úplného a absolutně se k té postavě nehodí. Místy je to i docela vtipné (taneček Diany), většinou meh a někdy ultradementní (úvodní strom). I na banánovou slupku před schody dojde...
Hratelnost je první tři kapitoly opravdu děsná. Ve spoustě adventur sebou táhnete milion nepotřebných krámů. Jelcin sebou naopak táhne meč, kladivo, různé klacky, kopí, nůž... a přesto je zarputile odmítá používat, vysmívá se hráči za jeho pokusy a na řešení problémů použije vždy to nejméně logické. Dojde na používání dělové koule na mouchu či překousávání stromu bobrem... já nevím ale podobné 90s hrůzy mě teda rozhodně nechyběly. Kupodivu 4-5 pátá kapitola se mění na celkem přímočarý postup lokacemi s logickými úkoly a řešením (mínus jedno otravné bludiště) a hratelnost jde o 100% nahoru (hlavně při útěku s Dianou). Hra nabízí i pár nelineárních řešení, jsou tu celkem sympatické lodě.
Takže nevím. Hra plná rozporů s mizerným příběhem i grafikou, slušnými akčními scénami, finále, pár nečekanými nápady a naprosto rozdílnou hratelnosti v první a druhé půlce. Dávám 60%, ale doporučit nemůžu.