Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Project I.G.I.

  • PC 90
Snad jediná "stealth" akce, která mě kdy dokázala zabavit a přitom mě neunudit k smrti.

Hra ve své době jistě revoluční už jen kvůli grafickému zpracování, které nabízelo velké mapy s dalekým dohledem a možností volného pohybu bez jakékoli limitace. Tohle pozlátko si také vybralo svou daň v podobě vysokých nároků na tehdejší výbavu. Design map se vždycky trefil do mého vkusu, nemůžu říci, že by nějaká mapa byla voloženě slabá než ostatní. Většinou se jedná o nějaký komplex armádních či kancelářských budov prdnutých doprostřed ničeho a to vše obehnané zdí či plotem. Bavilo mě to vše, jak výcvikové tábory, tak kancly, letiště i mapa s jadernou elektrárnou. Vše je v reálných poměrech s čímž mají leckteré hry problémy, takže pohled na některé budovy je opravdu impozantní.

Zbraní je opravdu hodně, nůž, pistole, automaty, těžké kulomety, bazuka, brokovnice, i oblíbený AK47 či sniperka Dragunov, potěší granáty a jiné serepetičky. Já osobně si oblíbil naprosto ultimátní čistič Pancor Jackhammer, brokovnice s bubnovým zásobníkem, která kosí na velkou vzdálenost a s rychlou kadencí, téhle zbraně si hráč ve hře moc neužije, ale když tam je, má to grády. Některé zbraně jsou umístěné ryze účelově, takže když seberete bazuku, můžete si být jisti, že vás čeká souboj s nějakým tím vehiklem. Potěšila lékárnička ve formě injekce, která časo zachránila zadek. Zvuky zbraní jsou na jedničku, nejsem sice expert, ale přijdou mi krásně realistické.

Nepřátel moc druhů není, omezují se jen asi na dva typy vojáků, na kterých se jen mění textura. S jejich AI to neni zrovna slavné, kolikrát kolem vás prostě proběhnou v zástupu jen proto aby dorazili na pevně danej flek a až pak začínají střílet. Občas se po výbuchu granátu jen zvednou ze země a dál nečinně stojí, na druhou stranu ve většině případů při střelbě reagují a pouští alarm. Tady je kámen úrazu, vždycky mě sralo, že vojáci vybíhali neustále z ubikací dokud nebyl alarm vypnutý. Mohli jste vše vyčistit do zářivé khaki bravy, ale stejně vám za zadkem stála trojka vojáku co se spawnula na místě kde má být čisto. Mínus pro vojáky je také fakt, že jen stáli a nic nedělali i když věděli o vaší pozici, žádné krytí. Zde si nejsem jist, ale mám dojem, že v této hře se snad prvně objevilo střílení skrz dřevěné zdi, což chválím až do nebes, sundat brokovnicí za zdí vojáky bylo supr. Jistě potěší mapa komplexů se zakreslenými úkoly, pozicí vojáků a vše v možnostech opravdu velkého zoomu.

Hru je možné projít jak stealth stylem, tak i rambo akcí, můžete klidně odpravovat vojáky ze vzdálenosti desítek až stovek metrů přesnou střelbou z AK47. Rád jsem kombinoval oba styly. Hackování počítačů k vypnutí kamer bylo užitečné, jelikož kamery byly opravdu Velkým bratrem, pípání kamery, které po asi třech vteřinách vyústilo v poplach, pokud jste zůstali v záběru, mi vždycky zvedlo adrenalin stejně jako jízda lanovkách, střety s vrtulníkem apod.

Možnost ukládání je jsitě alfou a omegou, ale zde mi to nevadilo nikdy, jistě, hrát několikrát stejnou mapu dokola na nejtěžší obtížnost mohlo dost vytočit, ale možnost hru uložit by obtížnost dost drasticky snížilo. Když si vzpomenu na nečekané akce, kdy jsem si div nenadělal do trenek, protože jsem nečekal za rohem vojáky a nebo nečekaně vyběhli přímo proti mě, vždycky se rozbušilo srdce při pomyšlení, že bych měl jíst misi znova. Možná snad jen pro "přizdisráče" by mohla být možnost zatrhnutí volby použití třeba tří pozic na uložení :)

Hudba je geniální, jendou dynamická, jindy zas dotvářející atmosféru stealth akce, a nebo byla utlumena jako v případě jedné z mých nejoblíbenějších misí, kdy jste po havárii stíhačky museli překročit hranice a propašovat se ze země. Dokonalá zimní atmosféra, noční prostředí, šum lesa a vzdálené zvuky z továren, lehké sněžení, ruiny domů se snipery, strážní věže a nemilosrdná helikoptéra, v téhle misi je atmosféra opravdu skvělá, až budu emigrovat, chci aby to vypadalo přesně takhle :)

Pro: design map, atmosféra, zbraně, hudba, možnosti jak stealth tak tupé akce

Proti: AI vojáků, tehdy drsné nároky.

+10