Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Path of Exile 2

  • PC 70
Po úspěšném prvním díle spatřilo světlo světa pokračování Path of Exile. Dvojka vrací hráče do světa Wraeclast, který po letech čelí zlověstné a velké hrozbě. Země se pod démonickými silami změnila k nepoznání a všude číhá smrt. Bude na vás, který z až dvanácti typů postav si vyberete a vydáte se hrozbu zažehnat. Stejně jako jednička, i dvojka bude po oficiálním vydání zdarma s tím, že v endgame bude potřeba zainvestovat do záložek truhly. Ostatní nákupy budou jen kosmetické a navíc sdílené skrz první i druhý díl. Kdo však chce hrát už předběžný přístup, potřebuje klíč. Ten lze získat zakoupením kteréhokoliv ze Supporter balíčků (od 30 USD výš) nebo jste jej v případě utracení 480 USD během hraní jedničky obdrželi automaticky do zpráv svého účtu na pathofexile.com.

Zatím jsou ve hře jen tři akty, přičemž vývojáři mají přidat ještě jednou tolik. Už nyní ale mohu říct, že dvojka urazila oproti jedničce kus cesty. Vaše postava může například střílet a současně bude sama ustupovat přesile nepřítel. Gemy si vylepšujete pomocí speciálních orbů a dodatečně je můžete vylepšit podpůrnými gemy. Ve městech si postupně odemykáte přístup k pokročilejší ekonomice a lepším věcem. Můžeme se těšit na nové potvory, lokace, ale i na logické hádanky během hraní, kdy si například budete muset prostředí naklonit na svou stranu. Hra by měla být jednodušší co se týče správy postavy a zejména jejích případných úprav, které by neměly být tak náročné na zdroje. Také je kladen důraz na větší volnost ve výběru schopností.

Velmi mě těší naopak vyšší obtížnost už od úvodu příběhu. I obyčejné potvory vám totiž dokáží zatopit. Jsou-li zkombinované, že vás ty nablízko útočící napadnou a zezadu je kryjí kamarádi ve zbrani s luky nebo kopími, obvykle jste nuceni se sáhnout. Občas na vás někdo vyleje vařící olej, zapálí zem pod vámi nebo vypustí blesky a musíte taktéž ustupovat. O bossech a jejich obtížnosti ani nemluvě. Bez detailní znalosti jejich bojových mechanik nemáte proti nim žádnou šanci a jak snižujete jejich zásahové body, přidávají další a další typy útoků. Někteří mají i více fází, kdy se například transformují do jiné podoby, útočí zuřivěji a samozřejmě se uzdraví do plna. Navíc se už nelze odhlášením ze hry vyřadit z boje zpět do města. Po znovuspuštění vás hra vrátí zpět, kde jste skončili. A do stejného stavu, kdy jste například těsně před smrtí a už se nemáte jak uzdravit. Hardcore hráči budou muset velice pilně studovat a trénovat, aby přežili.

Hra má jako vydaná v předběžném přístupu samozřejmě řadu bugů. Už samotné vydání notně potrápilo trpělivost hráčů, protože spustit servery trvalo několik hodin. Do hry jsem se dostal nakonec až někdy brzy ráno a pořádně si zahrál až druhý den. Dále mi například v partě nešlo vstoupit do doupěte finálního bosse prvního aktu a ve druhém mi další z bossů pro změnu zamrzl. Mohl jsem na něj útočit, ale nezpůsoboval jsem mu žádné poškození. O zasekávání hry během přihlašování se do ní ani nemluvě. Někdy jsem ony záseky musel řešit i natvrdo vypnutím PC podržením tlačítka pro zapnutí. GGG mají před sebou ještě dlouhou cestu k vyladění hry. Jednička nakonec ukázala, jak měl vypadat třetí díl Diabla a dvojka má velký potenciál ukázat, jak by mělo vypadat Diablo čtvrté. Zatím tedy jen 7/10 s příslibem zvýšení hodnocení po přidání dalšího obsahu a odstranění hru velice znepříjemňujících bugů.

Pro: nové lokace, akty, bojové mechaniky, větší volnost ve výběru zejména talentového stromu, vyšší obtížnost

Proti: řada velmi nepříjemných, hru kazících glitchů, zatím málo obsahu v rámci předběžného přístupu

+8