Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Beasties

  • Switch 50
Na Beasties jsem narazil jen náhodou a asi bych si jej normálně vůbec nepořizoval, ale podlehl jsem slevovým akcím, krátké herní době, příšerkám k chytání a puzzloidní soubojové mechanice, která je pro mě v tomto žánru zcela nová.  

Grafika hry není nic extra a je vidět, že cílí na děti, připomíná mi první flashové hry na mobilech, ale prostředí vypadá relativně hravě. Překvapilo mě, že namísto postavy je jenom poskakující rámeček s obrázkem postavy, k němuž je přilepený ze strany batůžek a při skákavém pohybu vypadá dost komicky.  

Hrajeme za začínajícího Beastiemastera,  který jde vyšetřit do nějaké zapadlé vesnice zmizení Beastie-mistryně Elain. Dostane jednoho Beastie, nabere pár vedlejších úkolů a vyráží do divočiny. Cestou sbírá něco málo z dostupných materiálů a zařízení na chytání příšerek. V kapse může mít až čtyři Beasties a ve vesnici si může měnit všechno, co venku chytne. Hra nabízí asi 25 různých příšerek s maximálním levelem 20, takže obsahově to nic moc není a hra zabere tak 2-3 hodiny podle toho, jak moc hráč chytá příšerky.  

Osobně jsem hru končil asi po 4 hodinách a neměl jsem pochytané úplně všechno. Ale po titulcích jsem se vracel a z nějakého důvodu už jsem nemohl chytat další ani po několika pokusech. Nepodařilo se mi zjistit, v čem je problém, takže kompletace bohužel nevyšla.  

Souboje probíhají pomocí obrazovky s padajícími kameny. Cílem je sbírat barevné kameny nabíjející elementální útoky, ale lepší je leckdy útočit pomocí obyčejného fyzického útoku (pokud je příšerka vymaxovaná). Minimum jsou tři kameny svisle či vodorovně, čtyři kameny dávají další tah. Po tahu hráče následuje skupina protivníka, a takto se to stále střídá. Každá příšerka má svoji hodnotu štítu plus hodnotu zdraví. Jakmile se srazí štít oponenta, je možné pokusit se o chycení divoké příšerky.  

Statistiky se vylepšují ve vesnici pomocí vycraftovaného materiálu, jehož základní směs padá ze soubojů. Hráč vybírá jednu ze čtyř možných statistik a s každým vylepšením se zvedá i level.  

Hra v podstatě nabízí jenom to nejzákladnější. Je vidět, že v plánu toho bylo víc. Osobně se mi na hře nelíbilo pár věcí, a sice pomalý pohyb postavy, nemožnost fast travelu po ostrově (nedaleko od vesnice jsou tři teleportační kameny vedoucí na různá místa na ostrově, nicméně častým opakováním stejně hráč většinu doby stráví poskakováním někde na cestě).
Úkolů je jen pár, mohlo by jich být víc, většina nasbíraného materiálu zůstane nevyužita. A v jednu chvíli mi bylo znemožněno pochytat zbytek příšerek, jak jsem již zmiňoval, což mě malinko vytočilo. Taky jsem doteď nepochopil hlavní motivy záporáckého počínání jedné z postav. A pak je tu ta soubojová mechanika, kdy velká část úspěchu záleží na tom, jak dobře padají kameny – zdálo se mi, že protivníkovi padají občas až moc příhodně. Naštěstí i přes to není hra příliš obtížná a jedná se jen o takovou kratochvíli, která zůstane brzy zapomenuta, což je vhodné k ukusování z backlogu zvláště kolem konce roku.

Pro: Jednohubka; originální soubojová mechanika v žánru

Proti: Příliš krátké a jednoduché; málo obsahu; pomalý pohyb; není fast travel

+10