Krátce po úspěchu jejich nedávno vydané prvotiny Tajemství Oslího ostrova se Petr Vlček s Jaroslavem Kolářem v rámci svého studia Pterodon rozhodli pro vytvoření další adventury. Tou se nakonec trochu neplánovaně stalo 7 dní a 7 nocí, jenž se původně připravovala ve verzi pro amigu, ale mecenáš Petr Vochozka se rozhodl zadat tvorbu PC verze právě Pterodonům. Ti tak přišli k již rozpracovanému scénáři a částečně i téměř kompletní grafice amiga verze, kterou ale ve finále vůbec nepoužili a úplně celou ji překreslili. I přes to všechno však dokázali hru vytvořit za pouhých šest měsíců!
Zatímco Oslí ostrov byl až očividnou parodií na Monkey Island, 7 dní a 7 nocí se nechal inspirovat v jiné legendární sérii – Leisure Suit Larry od Sierry. Hlavním hrdinou je tentokrát neotesaný sebevědomý vesnický soukromý detektiv Venca Záhyb žijící v malém městečku Lhota. Jednoho dne přijme nabídku místního milionáře Jonathana Smihta, aby po dobu týdenní nepřítomnosti pohlídal jeho sedm dcer a uchránil jejich počestnost od potenciálních nápadníků. Nebyl by to Venca, aby se ještě týž večer v hospodě nevsadil s Fandou Kořenem o přesný opak – že dokáže dostat všech sedm dcer do postele. A tím také začíná náročný týden s jasnou motivací na každý z večerů – vždy zlomit srdce jedné z dcer, aby se s ním vyspala.
I přesto, že od vydání jejich prvotiny uběhlo jen pár měsíců, je na hře vidět překvapivě celkem velký pokrok. Změnil se hlavně interface – ubyla políčka s příkazy, vše se dělá jediným kurzorem ovládaným myší, kdy jsou příkazy obstarávány levým a pravým tlačítkem. Ubyla také nutnost zvlášť otevírat inventář, všechny předměty se rovnou zobrazují v dolní liště a jde s nimi jednoduše operovat. A konečně do hry přibyly také zvuky a hudba, které už nejsou jen skřípáním PC speakeru, ale k dispozici je i podpora Sound Blasteru. Po grafické stránce se jedná také o posun k vyšší kvalitě, přestože je použité stejné archaické rozlišení 320×200. Grafika však působí více svěže a rozmanitěji, na druhou stranu však je však také ujetější a s pokřivenou perspektivou. Kvalit západních konkurentů však nedosahuje. I vzhledem k časovému limitu pak neobsahuje tolik animací, ty co jsou k vidění však odpovídají slušnému standardu. Velkou novinkou je pak akční mezihra, pomocí které je potřeba úspěšně splnit akt s dívkou prostřednictvím střídavého klikání levým a pravým tlačítkem myši tak, aby se na progress baru podařilo dosáhnout vyvrcholení. Když se to nepodaří, nebohý Venca se jde oběsit a hra končí.
Je to v podstatě jediný zásadní způsob, kde se dá zemřít. Ve hře ještě existuje jedno místo, kde může hlavní postava zahynout, ta na to ale před provedením daného úkonu upozorňuje, ať si dáváte pozor. Zmizely také dead endy, tedy místa, ve kterých byste se dostali do situace, kdy už nemůžete pokračovat dál, protože jste někde něco nesebrali či špatně použili, ale hra vám to nedá nijak vědět. Opět je hra prošpikována více či méně podařeným humorem, který již není tak infantilní, jako u Oslího ostrova. Ostatně, na námětu a scénáři se tentokrát podílel jako externista Karel Šolberk, respektive se za tímto pseudonymem ukrýval sám Petr Vochozka. Přibylo lokací, postaviček i celkového obsahu. Základní premisa příběhu je hodně jednoduchá a tak je vždy důležité najít způsob, jak se dané dívce vetřít do její přízně. K tomu je potřeba splnit řadu úkolů, které v rámci tehdejší tradice přináší spoustu záludností, podrazů a neviditelného pixelhuntingu. Pod kurzorem se totiž nezobrazují aktivní předměty, a tak je možné nalézt na obrazovce jako aktivní předmět něco, co vás na první pohled ani nenapadne, že by mohlo být nějak použitelné či sebratelné. Vlastně, na jednom místě je kurzor aktivní – na přehledné mapě Lhoty, odkud se hráč dostává do jednotlivých lokací. Na řadu přichází také některé absolutně nelogické činnosti, nejslavnější je asi použití psa na elektrickou zástrčku. S tímto puzzlem se na přetřes dostává ještě jeden nešvar použitý u některých puzzlů – danou činnost je potřeba několikrát opakovat, než se vám dostane předmětu, který potřebujete.
Pokud ale přistoupíte na všechna tato pravidla a záludnosti, budete se u hry určitě bavit. Nejedná se o žádné extradílo na poměry světových adventur té doby, v české kotlině ale jde vidět kvalitativní posun od Tajemství Oslího ostrova. Ve stručnosti jde o českou kreslenou adventuru s lehce erotickým podtextem, specifickým lechtivým humorem a místy hodně zvrácenými puzzly, který se nechal inspirovat Larry Lafferem. A inspirace je to zdařilá a hra určitě patří do historie zlatého fondu českých adventur.
Zatímco Oslí ostrov byl až očividnou parodií na Monkey Island, 7 dní a 7 nocí se nechal inspirovat v jiné legendární sérii – Leisure Suit Larry od Sierry. Hlavním hrdinou je tentokrát neotesaný sebevědomý vesnický soukromý detektiv Venca Záhyb žijící v malém městečku Lhota. Jednoho dne přijme nabídku místního milionáře Jonathana Smihta, aby po dobu týdenní nepřítomnosti pohlídal jeho sedm dcer a uchránil jejich počestnost od potenciálních nápadníků. Nebyl by to Venca, aby se ještě týž večer v hospodě nevsadil s Fandou Kořenem o přesný opak – že dokáže dostat všech sedm dcer do postele. A tím také začíná náročný týden s jasnou motivací na každý z večerů – vždy zlomit srdce jedné z dcer, aby se s ním vyspala.
I přesto, že od vydání jejich prvotiny uběhlo jen pár měsíců, je na hře vidět překvapivě celkem velký pokrok. Změnil se hlavně interface – ubyla políčka s příkazy, vše se dělá jediným kurzorem ovládaným myší, kdy jsou příkazy obstarávány levým a pravým tlačítkem. Ubyla také nutnost zvlášť otevírat inventář, všechny předměty se rovnou zobrazují v dolní liště a jde s nimi jednoduše operovat. A konečně do hry přibyly také zvuky a hudba, které už nejsou jen skřípáním PC speakeru, ale k dispozici je i podpora Sound Blasteru. Po grafické stránce se jedná také o posun k vyšší kvalitě, přestože je použité stejné archaické rozlišení 320×200. Grafika však působí více svěže a rozmanitěji, na druhou stranu však je však také ujetější a s pokřivenou perspektivou. Kvalit západních konkurentů však nedosahuje. I vzhledem k časovému limitu pak neobsahuje tolik animací, ty co jsou k vidění však odpovídají slušnému standardu. Velkou novinkou je pak akční mezihra, pomocí které je potřeba úspěšně splnit akt s dívkou prostřednictvím střídavého klikání levým a pravým tlačítkem myši tak, aby se na progress baru podařilo dosáhnout vyvrcholení. Když se to nepodaří, nebohý Venca se jde oběsit a hra končí.
Je to v podstatě jediný zásadní způsob, kde se dá zemřít. Ve hře ještě existuje jedno místo, kde může hlavní postava zahynout, ta na to ale před provedením daného úkonu upozorňuje, ať si dáváte pozor. Zmizely také dead endy, tedy místa, ve kterých byste se dostali do situace, kdy už nemůžete pokračovat dál, protože jste někde něco nesebrali či špatně použili, ale hra vám to nedá nijak vědět. Opět je hra prošpikována více či méně podařeným humorem, který již není tak infantilní, jako u Oslího ostrova. Ostatně, na námětu a scénáři se tentokrát podílel jako externista Karel Šolberk, respektive se za tímto pseudonymem ukrýval sám Petr Vochozka. Přibylo lokací, postaviček i celkového obsahu. Základní premisa příběhu je hodně jednoduchá a tak je vždy důležité najít způsob, jak se dané dívce vetřít do její přízně. K tomu je potřeba splnit řadu úkolů, které v rámci tehdejší tradice přináší spoustu záludností, podrazů a neviditelného pixelhuntingu. Pod kurzorem se totiž nezobrazují aktivní předměty, a tak je možné nalézt na obrazovce jako aktivní předmět něco, co vás na první pohled ani nenapadne, že by mohlo být nějak použitelné či sebratelné. Vlastně, na jednom místě je kurzor aktivní – na přehledné mapě Lhoty, odkud se hráč dostává do jednotlivých lokací. Na řadu přichází také některé absolutně nelogické činnosti, nejslavnější je asi použití psa na elektrickou zástrčku. S tímto puzzlem se na přetřes dostává ještě jeden nešvar použitý u některých puzzlů – danou činnost je potřeba několikrát opakovat, než se vám dostane předmětu, který potřebujete.
Pokud ale přistoupíte na všechna tato pravidla a záludnosti, budete se u hry určitě bavit. Nejedná se o žádné extradílo na poměry světových adventur té doby, v české kotlině ale jde vidět kvalitativní posun od Tajemství Oslího ostrova. Ve stručnosti jde o českou kreslenou adventuru s lehce erotickým podtextem, specifickým lechtivým humorem a místy hodně zvrácenými puzzly, který se nechal inspirovat Larry Lafferem. A inspirace je to zdařilá a hra určitě patří do historie zlatého fondu českých adventur.