V rámci Mamutí výzvy jsem si zvolil asi trošku nešťastně asi pravděpodobně nejslabší díl Far Cry:) Svého času jsem kdysi hrál jen jedničku a to asi jen chvíli, protože to tenkrát bylo visuálně to nejlepší co se dalo na trhu sehnat tedy myslím. S jedničkou jsem se setkal svého času ještě na základní škole, kdy mít možnost rozjet tento obří projekt a na svou dobu visuální orgii byl problém a tak jsem ji jen lehce olízl koutkem oka v počítačové herně. Nicméně o pár let později na střední už jsem se dostal k trošku kvalitnějšímu železu. Nepříznivý vývoj situace však měl za následek nedohrání titulu a odstřižení se od pupeční šňůry Ubisoftu na dobro na několik let. Přispěl k tomu i nezdar zahrát si Assasin's Creed 1 na PC, kdy jsem si řekl, tohle prostě na klávesnici s myší hrát nejde. Tohle je tak blbě nadesignovaný.. A tak hry od krále 3A titulů prostě u mě neuspěl.
Ono to má ještě dohry a dozvuky v podobě dalších pár pokusů navázat kontakt s Ubisoftem. Před pár lety jsem se nadchl pro jejich For Honor, kdy mi hra přinesla pár hodin bolesti a neskutečného zklamání. Poznatky jsou takové v kostce. Ubisoft by neměl dělat Online hry vůbec mu to nejde a nemá pro to cit. Ubisoft má dlouhou dobu patent na visuálně originální hry. Ubisoft má trošku problém udělat kvalitní obsah. Někdy se trefí příběhem, ale mnohdy je chabý mechanicky. A možná to je tím, že časem se z kdysi zajímavého studia stal nenasytný gigantický moloch, který chrlí jeden nedodělek za druhým, který se více než na hru samotnou spíše orientuje na dodělky v podobě dalších monetizačních visuálních packů pro hru. To není problém jen Ubisoftu, ale mnoha dalších studií. Nicméně nesmím zapomenout podotknout, že hraní Black Flag jsem si náramně užíval, což se už tak nějak o Primal říct nedá.
Jak už jsem tak nějak načrtl na začátku hry Ubisoftu mají opravdu patent na visuální zážitek. Jedno se nedá upřít, když vstoupíte do herního světa nějaké z her, pohltí vás atmosféra a máte ze začátku potřebu odpustit jim malicherné chybičky, které provázejí každou hru na první dobrou. Vlastně vás v první fázi hraní Primalu nadchne atmosféra pravěku a širokého okolí, dokonce i herecké výkony jednotlivých postav vás na začátku hry vtáhnou do všudy přítomné primitivní společnosti. Musím vypíchnout kmenového shamana Wenju:) Nicméně čím dále a čím hlouběji se příběhem a zemí zvené Oros prokousáváte, tím více vás tento uchvacující první kontakt ve hře opouští. Nevím jak je tomu u ostatních Far Cry a asi to ani nemám v budoucnu moc v plánu zjišťovat, ale řekl bych, že půlka problému bude v tom, že se hra snaží dělat mnoho věcí, ale žádnou z nich nedělá důsledně včetně příběhu. Ten je plytký jako talíř a nijak zvláště vás nemotivuje příběhem procházet. Nicméně zadání bylo dokončit hru to byla ta motivace proč jsem se prokousal, až na úplný konec.
Velký otevřený svět mapa jako v GTA, všude přítomné skryté kameny s rukou, až příliš mnoho kamenů s rukou. Po odhalení první části mapy už jsem tak trošku tušil odkud vítr vane a co mě čeká a nemine a snaha dělat něco navíc mě opustila, chtěl jsem prostě jen prosvištět Orosem a dokončit děj. A kde spatřuji já největší problémy hry? Máte tady velký svět a obrovský potenciál, který se vývojáři snažili vehementně zabalit do balastu všude přítomných malých Questů, které jsou otravné už na první dobrou natož pak je opakovat znovu a znovu a znovu v každé další části mapy. I ty příběhové úkoly jsou úmor a stále se opakující balast x2, protože na každém konci mapy se nachází 2 různé znepřátelené kmeny, které potřebujete porazit a dobýt jejich hlavní stan, aby jste ukončili tohle malé herní utrpeníčko. Proč x2? Protože na obou dvou stranách mapy vás provází v identická příběhová linie lišící se akorát tím že jedna se halí do hávu ledu a ta druhá do hávu ohně. Po prvním zabitém pračlověkovi a po prvním vystopovaném a uloveném zvířeti vás nic nového ve hře nečeká. Vyjmu jen zajímavou odbočku úvodem k jednotlivým kmenům kde musíte splnit trošku zajímavější misi, kde vás váš shaman zdroguje a uvede do transu a provede vás po jiných sférách bytí. Od téhle chvíle už ale nic dalšího takového podobného nečekejte nikde.
Podle mě největší problém a to ten hlavní bude v tom, že téhle té hře připnuli herní mechanismy ze stříleček nebo spíše First person akcí.. Daleko více by tomu slušela spíše akční adventura, ale ještě lépe parádní open world RPG.. Bohužel vývojáři se z nějakého důvodu rozhodli udělat tupou pravěkou střílečku po vzoru všech předchozích a budoucích Far Cry her. Proto 50% za mě za visuální stránku hry a k tomu ještě dech beroucí modely zvířat. Mamuti a šavlozubí tygři obzvláště a taky fakt, že jsem se na tom mohl povozit. Zbytek je bohužel mínus za proflákaný potenciál. repetetivní všechno včetně hlavní dějové linky a velmi neohrabané ovládání hry.
Ono to má ještě dohry a dozvuky v podobě dalších pár pokusů navázat kontakt s Ubisoftem. Před pár lety jsem se nadchl pro jejich For Honor, kdy mi hra přinesla pár hodin bolesti a neskutečného zklamání. Poznatky jsou takové v kostce. Ubisoft by neměl dělat Online hry vůbec mu to nejde a nemá pro to cit. Ubisoft má dlouhou dobu patent na visuálně originální hry. Ubisoft má trošku problém udělat kvalitní obsah. Někdy se trefí příběhem, ale mnohdy je chabý mechanicky. A možná to je tím, že časem se z kdysi zajímavého studia stal nenasytný gigantický moloch, který chrlí jeden nedodělek za druhým, který se více než na hru samotnou spíše orientuje na dodělky v podobě dalších monetizačních visuálních packů pro hru. To není problém jen Ubisoftu, ale mnoha dalších studií. Nicméně nesmím zapomenout podotknout, že hraní Black Flag jsem si náramně užíval, což se už tak nějak o Primal říct nedá.
Jak už jsem tak nějak načrtl na začátku hry Ubisoftu mají opravdu patent na visuální zážitek. Jedno se nedá upřít, když vstoupíte do herního světa nějaké z her, pohltí vás atmosféra a máte ze začátku potřebu odpustit jim malicherné chybičky, které provázejí každou hru na první dobrou. Vlastně vás v první fázi hraní Primalu nadchne atmosféra pravěku a širokého okolí, dokonce i herecké výkony jednotlivých postav vás na začátku hry vtáhnou do všudy přítomné primitivní společnosti. Musím vypíchnout kmenového shamana Wenju:) Nicméně čím dále a čím hlouběji se příběhem a zemí zvené Oros prokousáváte, tím více vás tento uchvacující první kontakt ve hře opouští. Nevím jak je tomu u ostatních Far Cry a asi to ani nemám v budoucnu moc v plánu zjišťovat, ale řekl bych, že půlka problému bude v tom, že se hra snaží dělat mnoho věcí, ale žádnou z nich nedělá důsledně včetně příběhu. Ten je plytký jako talíř a nijak zvláště vás nemotivuje příběhem procházet. Nicméně zadání bylo dokončit hru to byla ta motivace proč jsem se prokousal, až na úplný konec.
Velký otevřený svět mapa jako v GTA, všude přítomné skryté kameny s rukou, až příliš mnoho kamenů s rukou. Po odhalení první části mapy už jsem tak trošku tušil odkud vítr vane a co mě čeká a nemine a snaha dělat něco navíc mě opustila, chtěl jsem prostě jen prosvištět Orosem a dokončit děj. A kde spatřuji já největší problémy hry? Máte tady velký svět a obrovský potenciál, který se vývojáři snažili vehementně zabalit do balastu všude přítomných malých Questů, které jsou otravné už na první dobrou natož pak je opakovat znovu a znovu a znovu v každé další části mapy. I ty příběhové úkoly jsou úmor a stále se opakující balast x2, protože na každém konci mapy se nachází 2 různé znepřátelené kmeny, které potřebujete porazit a dobýt jejich hlavní stan, aby jste ukončili tohle malé herní utrpeníčko. Proč x2? Protože na obou dvou stranách mapy vás provází v identická příběhová linie lišící se akorát tím že jedna se halí do hávu ledu a ta druhá do hávu ohně. Po prvním zabitém pračlověkovi a po prvním vystopovaném a uloveném zvířeti vás nic nového ve hře nečeká. Vyjmu jen zajímavou odbočku úvodem k jednotlivým kmenům kde musíte splnit trošku zajímavější misi, kde vás váš shaman zdroguje a uvede do transu a provede vás po jiných sférách bytí. Od téhle chvíle už ale nic dalšího takového podobného nečekejte nikde.
Podle mě největší problém a to ten hlavní bude v tom, že téhle té hře připnuli herní mechanismy ze stříleček nebo spíše First person akcí.. Daleko více by tomu slušela spíše akční adventura, ale ještě lépe parádní open world RPG.. Bohužel vývojáři se z nějakého důvodu rozhodli udělat tupou pravěkou střílečku po vzoru všech předchozích a budoucích Far Cry her. Proto 50% za mě za visuální stránku hry a k tomu ještě dech beroucí modely zvířat. Mamuti a šavlozubí tygři obzvláště a taky fakt, že jsem se na tom mohl povozit. Zbytek je bohužel mínus za proflákaný potenciál. repetetivní všechno včetně hlavní dějové linky a velmi neohrabané ovládání hry.
Pro: Visuál
Proti: Repetetivnost všeho včetně misí v hlavním příběhu, Krkolomné ovládání, které by se mělo snažit více apelovat na akční adventuru nebo RPG, než na akci ze třetí osoby