Před hraním Far Cry Primal jsem byl mírně skeptický. Po zklamání z šestého dílu a tragického New Dawn, kde Ubisoft využil stejnou mapu jako obsahovala FC5, jsem očekával další recyklaci s minimem inovací. Tentokrát jsem však byl mile překvapen. Primal sice využívá mapu Far Cry 4, ale díky novému zasazení do doby kamenné působí natolik jinak, že jsem si toho během hraní tolik nevšímal.
Hlavní náplní hry je budování vlastní vesnice, což do pravěkého prostředí perfektně zapadá. Postupně vesnici vylepšujete skrze různé postavy, které vám za splnění úkolů odemknou nové perky nebo mise. Tento systém však občas sklouzává do typického Ubisoftího grindu, kdy musíte sesbírat určitý počet surovin, abyste mohli pokračovat v hlavním příběhu. I přes tyto momenty je budování vesnice osvěžující mechanika, která k sérii přináší něco nového.
Zajímavým prvkem je také možnost ochočování zvířat. Šavlozubí tygři, vlci nebo mamuti nejenže skvěle zapadají do boje, ale přinášejí i variabilitu a strategii do jinak tradičního Far Cry gameplaye. Zbraně si můžete craftovat a postupně vylepšovat, což hezky ladí k pravěkému zasazení. Příběh je, jak už u Ubisoftu bývá zvykem, spíše průměrný. Nenadchne, ale ani neurazí. Vedlejší mise a aktivity pak patří do šablony „splň a zapomeň“ – často repetitivní a spíše na natažení herní doby než přidání skutečné hodnoty.
Co mě ale příjemně překvapilo, byla grafika. I po necelých devíti letech od vydání hra vypadá velmi dobře. Detailní prostředí a pěkně zpracovaná fauna i flóra přispívají k pohlcující atmosféře pravěku, kterou si nelze nezamilovat.
Far Cry Primal bych doporučil fanouškům série, kteří hledají něco trochu jiného, ale zároveň jim nevadí občasný grind. Pro ty, kdo mají s Ubisoftím přístupem problém, hra pravděpodobně nebude tím pravým. Pokud však toužíte po příběhovém open-worldu zasazeném do pravěku, je tohle solidní volba.
Hlavní náplní hry je budování vlastní vesnice, což do pravěkého prostředí perfektně zapadá. Postupně vesnici vylepšujete skrze různé postavy, které vám za splnění úkolů odemknou nové perky nebo mise. Tento systém však občas sklouzává do typického Ubisoftího grindu, kdy musíte sesbírat určitý počet surovin, abyste mohli pokračovat v hlavním příběhu. I přes tyto momenty je budování vesnice osvěžující mechanika, která k sérii přináší něco nového.
Zajímavým prvkem je také možnost ochočování zvířat. Šavlozubí tygři, vlci nebo mamuti nejenže skvěle zapadají do boje, ale přinášejí i variabilitu a strategii do jinak tradičního Far Cry gameplaye. Zbraně si můžete craftovat a postupně vylepšovat, což hezky ladí k pravěkému zasazení. Příběh je, jak už u Ubisoftu bývá zvykem, spíše průměrný. Nenadchne, ale ani neurazí. Vedlejší mise a aktivity pak patří do šablony „splň a zapomeň“ – často repetitivní a spíše na natažení herní doby než přidání skutečné hodnoty.
Co mě ale příjemně překvapilo, byla grafika. I po necelých devíti letech od vydání hra vypadá velmi dobře. Detailní prostředí a pěkně zpracovaná fauna i flóra přispívají k pohlcující atmosféře pravěku, kterou si nelze nezamilovat.
Far Cry Primal bych doporučil fanouškům série, kteří hledají něco trochu jiného, ale zároveň jim nevadí občasný grind. Pro ty, kdo mají s Ubisoftím přístupem problém, hra pravděpodobně nebude tím pravým. Pokud však toužíte po příběhovém open-worldu zasazeném do pravěku, je tohle solidní volba.
Pro: Grafika, combat s ochočenými zvířaty
Proti: Klasická ubisoftí šablona, kterou zachraňuje aspoň ten pravěký kabátek, grind