Samurajských her není nikdy dost – to jsem si říkal po dohrání vynikajícího Ghost of Tsushima a hledal něco podobného. Trek to Yomi mi přišlo pod ruku a mile mě překvapilo. Ve hře se, jak bývá v tomto žánru zvykem, vydáváte na cestu pomsty po událostech, které na začátku změní život hlavního hrdiny.
Stylizace je hlavním tahákem hry. Černobílá estetika inspirovaná Kurosawovými filmy v kombinaci se zrnitým filmovým filtrem dodává jedinečnou atmosféru. Hudba využívající tradiční nástroje jemně dokresluje prostředí, aniž by působila rušivě.
Hra se odehrává ve 2.5D , což znamená, že souboje probíhají v bočním pohledu, zatímco průzkum světa využívá kameru za postavou. Tento přístup dává samurajským duelům dynamiku a napětí. Nepřátelé mají různé zbraně – od katan po kopí či luky – a postupně získáváte jejich zbraně i speciální vybavení, jako vrhací zbraně. Nábojů je však málo, což vás motivuje bojovat převážně mečem, jak se na samuraje sluší.
Soubojový systém je nápaditý. Každý nepřítel vyžaduje jinou taktiku, což udržuje hru svěží. Postupně odemykáte nová komba, která přidávají hloubku. Boss fighty jsou férové, dobře vybalancované, a přesto představují výzvu – zejména finální souboj, který testuje vaše dovednosti.
Lineární struktura hry je osvěžující, protože díky ní hra neztrácí tempo a nabízí různé lokace napříč šesti kapitolami. V druhé polovině narazíte na pár jednoduchých hádanek, které zpestřují hratelnost. Závěrečná rozhodnutí ovlivňující konec příběhu jsou příjemným bonusem a logicky zapadají do vyprávění.
Trek to Yomi bych doporučil všem, kdo milují samurajskou tematiku v kombinaci s akčním žánrem. I když jde o kratší hru, její vizuální styl, atmosféra a soubojový systém stojí za to.
Stylizace je hlavním tahákem hry. Černobílá estetika inspirovaná Kurosawovými filmy v kombinaci se zrnitým filmovým filtrem dodává jedinečnou atmosféru. Hudba využívající tradiční nástroje jemně dokresluje prostředí, aniž by působila rušivě.
Hra se odehrává ve 2.5D , což znamená, že souboje probíhají v bočním pohledu, zatímco průzkum světa využívá kameru za postavou. Tento přístup dává samurajským duelům dynamiku a napětí. Nepřátelé mají různé zbraně – od katan po kopí či luky – a postupně získáváte jejich zbraně i speciální vybavení, jako vrhací zbraně. Nábojů je však málo, což vás motivuje bojovat převážně mečem, jak se na samuraje sluší.
Soubojový systém je nápaditý. Každý nepřítel vyžaduje jinou taktiku, což udržuje hru svěží. Postupně odemykáte nová komba, která přidávají hloubku. Boss fighty jsou férové, dobře vybalancované, a přesto představují výzvu – zejména finální souboj, který testuje vaše dovednosti.
Lineární struktura hry je osvěžující, protože díky ní hra neztrácí tempo a nabízí různé lokace napříč šesti kapitolami. V druhé polovině narazíte na pár jednoduchých hádanek, které zpestřují hratelnost. Závěrečná rozhodnutí ovlivňující konec příběhu jsou příjemným bonusem a logicky zapadají do vyprávění.
Trek to Yomi bych doporučil všem, kdo milují samurajskou tematiku v kombinaci s akčním žánrem. I když jde o kratší hru, její vizuální styl, atmosféra a soubojový systém stojí za to.
Pro: Stylizace, soundtrack, combat