Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Indiana Jones and the Great Circle

  • PC 90
Před pár týdny jsem v diskusi zanechal post, ve kterém jsem hru příliš nechválil - nebavila mě. Někdy se to stane, může za tím být spousta důvodů, vědomých či nevědomých. V 1/3 hry jsem hraní zanechal. Mezitím jsem si pořídil trochu lepší železo (RTX 4070) a vzhledem k tomu, že se nový herní Indy nacházel coby příjemný bonus u grafické karty zdarma, využil jsem mimořádně dlouhého volna a zkusil hře dát druhou šanci. A udělal jsem sakra dobře.

Rovnou musím říct, že na mé prvotní negativní zkušenosti s hrou mohl mít nezanedbatelný vliv i nepříliš optimální chod na 8GB grafické kartě. 12 GB VRAM je prostě rozumné minimum, abyste nemuseli hrát na nízké detaily, případně trpět propady FPS až k nule. RTX 4070 se 12 GB umožňuje naprosto perfektní chod na 1440p s DLDSR do 1080p a detaily na střední-vysoké, kdy hra vypadá skvěle, takřka fotorealisticky a s 60 FPS s prstem v nose (technická: frame-gen mi způsoboval opravdu nechutný input lag, path traycing asi nemá bez RTX 4080 cenu zkoušet). Ona grafika si zaslouží speciální pochvalu, jednoznačně jde o jednu z nejlépe vypadajících her současnosti, ne-li úplně nejlepší.

Bez debat dokonalá je pak zvuková stránka, především hudba. Motivy Johna Williamse využívá poměrně často, zároveň přináší mnoho nových, ale stejně jako ve Star Wars Outlaws, s velkým respektem k předloze. Výsledek pak opravdu působí jako další Indyho film, pouze v interaktivním provedení a z příběhového hlediska jej neváhám zařadit mezi první tři filmy. 

Samotný příběh se sice rozjíždí velmi pomalu, ale vyplatí se pro někoho zdlouhavý a nepříliš záživný úvod vydržet. Bez spoilerů bych rád řekl, že úvodní větší lokace mi přišla z celé hry bohužel nejslabší, ale i tak jsem si hraní užíval. Pokud vás to zpočátku nebaví, tak vydržte, rozjede se to a bude to stát za to. Oceňuji "pouze" polo-otevřený svět, kdy sice jste víceméně svázáni hlavní dějovou linkou, ale můžete se v oněch větších lokacích courat téměř dle libosti a plnit řadu nepovinného obsahu, což doporučuji, protože nalezené odměny hlavní questy příjemně usnadní. A věřte, že díky skvěle napsaným postavám ve hře budete trávit čas "navíc" velmi rádi.

Jediné, co mě osobně trochu kazilo zážitek z hraní, byl gunplay, resp. fakt, že nepřátelé často vydrželi několik ran z revolveru, než mě přestali nahánět a poroučeli se k zemi. Toto milerád odpustím v klasických FPS, ale tady mi to přišlo poněkud nepatřičné. I proto je samozřejmě lepší vsadit na tichý postup, který je naopak skvělý a lepší zpracování pěstních soubojů z prvního pohledu jsem ještě neviděl.  I když... vidíte, boss fighty. Ty mě kazily zážitek z hraní asi ještě více a osobně bych byl rád, kdyby tento herní prvek v takovém provedení byl pro příště minulostí.

Je třeba akceptovat fakt, že se nejedná o akční hru. Není to přímá konkurence nových Tomb Raiderů ani Uncharted, to vůbec. Indiana Jones and the Great Circle si jde ale svou vlastní cestou a je potřeba se na ni naladit. Hrát pomalu, zkoumat všechny detaily, číst nalezené dokumenty, nasávat atmosféru a hlavně nespěchat! To byl asi hlavní důvod, proč u mě hra napoprvé neuspěla. Je potřeba si na ni udělat klid a ponořit se do ní. Jakmile tak uděláte, zjistíte, že vlastně funguje úplně všechno. Jsem moc rád, že jsem hře dal druhou šanci. Zasloužila si to. Jinak kolonka Proti může vypadat, že má hra docela zásadní zápory, nicméně není tomu tak, klady s přehledem převládají a celkově jsem si hru naprosto užil. Kdo by to byl řekl, že v roce 2024 si nejvíce užiju hry, které jsou založené na filmové licenci a vyvinuté ve spolupráci s Lucasfilm Games...

Pro: Příběh, prostředí, celkové zpracování hry, chytlavá hratelnost

Proti: Nemastný neslaný úvod (resp. první otevřenější lokace), neúčinnost zbraní, boss fighty

+9