Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Alone in the Dark

  • PC 85
Plánoval jsem jen diskuzní příspěvek, protože za sebe píšu spíš ty hutnější komentáře, ale jelikož mi u ostatních vyhovují komentáře kratší, tak vlastně není nic proti ničemu když mé dojmy sepíšu zde. Jen budou jak z rychlíku.

Alone in the Dark je těžké hodnotit - a ač tím hře zrovna službu neudělám, musím všechny upozornit, že jak někdo žije Pánem Prstenů, Star Warsy, Dunou a jinými světy, u mě je jedničkou prostě Lovecraft a téma ztráty příčetnosti a tajemných neprobádaných světů a neuchopitelných konceptů alá mathematical fuckery apod.. - chapadlovitý aspekt, hnus, ryby a hniloba moc ne.

Hra je právě ta nejlepší esence toho, čím je Lovecraft v mých očích skvělý. Když jsem šel do karetky Arkhamu, měl jsem pocit, že konečně někdo přišel na to, jak tu atmosféru mythosu správně vystavět, protože videoherním tvůrcům se to doposud moc nedařilo. FromSoftware se tomu trochu přibližuje. Zde mám zase pocit, že hru srovnávám právě s tím, jak je skvělá karetka.

Nejlepší je, že v rámci cca 8h se tu zmíní neuvěřitelně mnoho věcí z mythosu a zároveň mi nepřijde, že je to jen jakýsi checklist a hra vám tím stále mává před obličejem, až je to otravné. A vůbec nechápu, jak se to té hře daří..
Nevím, zda to byl úplně záměr, nebo ne, ale ve chvíli kdy z chodby vyběhl sám Nyarlathotep, náhle zmizel, a harampádí na konci před oknem připomínalo jeho postavu, zatímco venku zuřila bouře a ten obrys tam zlověstně poblikával jsem musel smeknout. Atmosféra simply top notch!

Žluté tóny, připomínající Carcosu, zmínky o černé koze z lesů, jazz v pozadí. Vše je dělané s takovým citem.

Budu proto ignorovat špatný souboják a bugy. Naprosto. Jinak bych musel být přísnější - a tím myslím třeba sedmičku. Ale ono jde souboják skoro ignorovat lehkou obtížností a zbude vám něco, co snad nikde není uděláno lépe. A byla by škoda, kdyby si to pak fanoušek žánru nezahrál, jen proto, že to má sedmičku, jak se to téměř stalo mě. Tímto moc děkují zdejší komunitě, která mě ke hře navedla.

A výsledná 8.5 je vlastně v mých očích "jen" 8.5 proto, že k dokonalosti by se mi zde líbil ještě nějaký prvek šílenství. Ukazatel alá životy, který by se doplňoval... třeba alkoholem, prášky a kdyby bylo nejhůř, vyústil by v sebevraždu - hra na to i animaci má. Když je titul frustrující ve své soubojové stránce, proč střetů neubrat a nepřidat naopak management příčetnosti? Jak tematické.

Rád bych napsal, že bych snesl pokračování v podobném duchu, ale Pieces Interactive bylo ukončeno. Tak snad někdy, někde.

Pro: Atmosféra - píšu to u každé hry, která ve mě něco zanechá, ale zde to desetkrát podtrhuji, grafika prostředí

Proti: Bugy, soubojový systém, budgetově znějící dabing a grafika postav, animace

+19