Slova "jak nadchne, tak stejně rychle i omrzí" opravdu naprosto přesně vystihují mé pocity ze Star Wars: Squadrons. Odehrál jsem sice jen single-playerovou kampaň, ale i to mi naprosto stačilo. Nemůžu říct, že bych se při hraní vyloženě nudil, to zase ne. Celá hra vypadá úchvatně a ještě lépe běží. Jednotlivé mise naštěstí nejsou jen "multiplayerové mapy s boty" jako v případě Star Wars: Battlefront II, ale mají v rámci možností slušně rozmanitou náplň. Doprovází je i pěkné filmové cutscény. Misí je celkem 14 a každá zabere zhruba půl hodiny, přičemž si hráč postupně osahá všechny stroje, které jsou ve hře k dispozici. Dalo by se říci, že celá kampaň je takovým tutoriálem, který hráči představí všechny mechaniky hry.
Jenže, na tak velkou a drahou hru je to prostě málo. Příběh je velmi generický, mise - až na jejich vizuál - taky nejsou nijak zvlášť zapamatováníhodné. Jako fanouška Star Wars universa mě možnost zalétat si v ikonickém TIE fighteru nebo X-Wingu vyloženě nadchla a v jejich zpracování je tu znát smysl pro detail. Samotná hratelnost je pak dost banální a rychlé omrzí a to i navzdory tomu, že lze jednotlivé stroje různě modifikovat a přizpůsobovat si tak taktiku. Osobně mi ale přes to všechno dost dlouho trvalo než jsem se skrze trochu krkolomné ovládání do hry dostal a v prvních několika misích jsem spíš trpěl. Nepomáhal tomu ani fakt, že hra nenabízí jiný pohled než ten z kokpitu, což mě jako nefanouška simulátorů, ale spíše casuala, který by si raději užil přehledný 3rd person, moc nepotěšilo. HUD stroje většinou zabírá více jak polovinu výhledu a dost tím trpí orientace v prostoru. Ve výsledku mě tak o fous více bavilo klidné potulování v hangáru a kecání s parťáky před každou z misí než to zmatené létání potom. Tedy, ze začátku. Tahle část taky velice rychle omrzí, protože prostředí hangáru je pokaždé prakticky totožné, zcela volně se v něm pohybovat nelze a úroveň dialogů či spíše monologů je také dost tristní. Naopak můj skill při samotném hraní se zvyšoval a s ním i samotná zábavnost.
Na střídačku hráč okusí bitvy za obě strany. Nevím nicméně jak v multiplayeru, ale v singlu mi přišla obtížnost poněkud nevyvážená (na normal). Zatímco TIE fighter a další stroje Impéria mi přišly strašné křehké a musel jsem se v leteckých bitvách dost ohánět (a stejně párkrát prakticky instantně zdechnul), misemi za rebely, resp. New Republic, jsem v X-Wingu poháněném štíty prošel s prstem v nose.
Zahrál jsem si to rád? Rozhodně ano. Ale zároveň je to ten typ hry, který po dohrání prakticky okamžitě zapomenu, což je rozhodně škoda, protože určité kvality Star Wars: Squadrons přeci jen má. Naneštěstí je na tom z hlediska obsahu tak bídně, že si své fanoušky, kteří by hráli i multiplayer, dlouho neudržel.
Jenže, na tak velkou a drahou hru je to prostě málo. Příběh je velmi generický, mise - až na jejich vizuál - taky nejsou nijak zvlášť zapamatováníhodné. Jako fanouška Star Wars universa mě možnost zalétat si v ikonickém TIE fighteru nebo X-Wingu vyloženě nadchla a v jejich zpracování je tu znát smysl pro detail. Samotná hratelnost je pak dost banální a rychlé omrzí a to i navzdory tomu, že lze jednotlivé stroje různě modifikovat a přizpůsobovat si tak taktiku. Osobně mi ale přes to všechno dost dlouho trvalo než jsem se skrze trochu krkolomné ovládání do hry dostal a v prvních několika misích jsem spíš trpěl. Nepomáhal tomu ani fakt, že hra nenabízí jiný pohled než ten z kokpitu, což mě jako nefanouška simulátorů, ale spíše casuala, který by si raději užil přehledný 3rd person, moc nepotěšilo. HUD stroje většinou zabírá více jak polovinu výhledu a dost tím trpí orientace v prostoru. Ve výsledku mě tak o fous více bavilo klidné potulování v hangáru a kecání s parťáky před každou z misí než to zmatené létání potom. Tedy, ze začátku. Tahle část taky velice rychle omrzí, protože prostředí hangáru je pokaždé prakticky totožné, zcela volně se v něm pohybovat nelze a úroveň dialogů či spíše monologů je také dost tristní. Naopak můj skill při samotném hraní se zvyšoval a s ním i samotná zábavnost.
Na střídačku hráč okusí bitvy za obě strany. Nevím nicméně jak v multiplayeru, ale v singlu mi přišla obtížnost poněkud nevyvážená (na normal). Zatímco TIE fighter a další stroje Impéria mi přišly strašné křehké a musel jsem se v leteckých bitvách dost ohánět (a stejně párkrát prakticky instantně zdechnul), misemi za rebely, resp. New Republic, jsem v X-Wingu poháněném štíty prošel s prstem v nose.
Zahrál jsem si to rád? Rozhodně ano. Ale zároveň je to ten typ hry, který po dohrání prakticky okamžitě zapomenu, což je rozhodně škoda, protože určité kvality Star Wars: Squadrons přeci jen má. Naneštěstí je na tom z hlediska obsahu tak bídně, že si své fanoušky, kteří by hráli i multiplayer, dlouho neudržel.
Pro: fanouška Star Wars a leteckých bitev to nadchne, krásný vizuál, skvělá optimalizace, chytlavá jednoduchá hratelnost
Proti: trochu krkolomné ovládání, pohled pouze z kokpitu, generický příběh, rychle to omrzí