Nestává se mi běžně, že po dohrání hry zůstávám nehnutý sedět a oddávám se směsici čerstvých pocitů, jenž svou výrazností minimálně dohání ty nejlepší ve vzpomínkách nebo je ještě převyšují. Byly to pocity veskrze hřejivé, z dokonalého herního zážitku, ale také hořkosladké z toho, že hra došla svého konce. Konce celého Drakeova dobrodružství...
A že je to opravdu parádní rozlučka, která nenechá chladným nikoho, snad jen absolutního frigida, o tom nemusíte pochybovat ani sekundu. Z každého pixelu je cítit neskutečnou snahu vývojářů od Naughty Dog učinit ze čtvrtého dílu to vůbec nejlepší akčně-dobrodružné soaré na rozloučenou. Mistrně si pohráli s předchozími díly, naťukávají je citlivě po celou délku hry, rozvíjejí již tak skvěle napsané postavy a pečlivě budují hráčův vztah k nim (většina vztahových momentů působí uvěřitelně, reálně a lidsky).
Po technické stránce snad ani není co vytknout. Ten posun v grafice a ozvučení je neskutečný. Střídaní jednotlivých prostředí je jednoduše oku lahodící - sníh, písky, trsy travin i zpěněné moře působí realisticky a korunu celé té kráse nasazují nádherné výhledy. Výhledy na skotskou vrchovinu, zatopené utopistické město nebo mořské zátoky, lákající k lelkování.
Každé srdce dobrodruhovo musí nad příběhem zaplesat, a třeba ti, co vyrostli konkrétně na Rošťácích (The Goonies) tím spíš. Jaké by to asi bylo nalézt obrovský pirátský poklad, schovaný za promyšlenými puzzly a smrtícími pastmi? Tady máte svou zprostředkovanou šanci a vlastně i odpověď.
Celé toto vymazlené videoherní dílo pak jen vkusně dotváří akční komponenta. Ta je zde v podobě přestřelek a tiché eliminace i s vyšší obtížností lehce uvěřitelná, zároveň se zde však nachází snad jediná černá kaňka v jinak krasopisně vyvedeném eposu - zbytečná předvídatelnost akčních pasáží a určitá disbalance v reakci nepřátel při některých operacích.
Každopádně, jak již mnozí v komentářích uvedli, také já se přidávám: Drakeu a spol, budete mi setsakra chybět, ale jistě to nebylo naše poslední společné rodeo!
A že je to opravdu parádní rozlučka, která nenechá chladným nikoho, snad jen absolutního frigida, o tom nemusíte pochybovat ani sekundu. Z každého pixelu je cítit neskutečnou snahu vývojářů od Naughty Dog učinit ze čtvrtého dílu to vůbec nejlepší akčně-dobrodružné soaré na rozloučenou. Mistrně si pohráli s předchozími díly, naťukávají je citlivě po celou délku hry, rozvíjejí již tak skvěle napsané postavy a pečlivě budují hráčův vztah k nim (většina vztahových momentů působí uvěřitelně, reálně a lidsky).
Po technické stránce snad ani není co vytknout. Ten posun v grafice a ozvučení je neskutečný. Střídaní jednotlivých prostředí je jednoduše oku lahodící - sníh, písky, trsy travin i zpěněné moře působí realisticky a korunu celé té kráse nasazují nádherné výhledy. Výhledy na skotskou vrchovinu, zatopené utopistické město nebo mořské zátoky, lákající k lelkování.
Každé srdce dobrodruhovo musí nad příběhem zaplesat, a třeba ti, co vyrostli konkrétně na Rošťácích (The Goonies) tím spíš. Jaké by to asi bylo nalézt obrovský pirátský poklad, schovaný za promyšlenými puzzly a smrtícími pastmi? Tady máte svou zprostředkovanou šanci a vlastně i odpověď.
Celé toto vymazlené videoherní dílo pak jen vkusně dotváří akční komponenta. Ta je zde v podobě přestřelek a tiché eliminace i s vyšší obtížností lehce uvěřitelná, zároveň se zde však nachází snad jediná černá kaňka v jinak krasopisně vyvedeném eposu - zbytečná předvídatelnost akčních pasáží a určitá disbalance v reakci nepřátel při některých operacích.
Každopádně, jak již mnozí v komentářích uvedli, také já se přidávám: Drakeu a spol, budete mi setsakra chybět, ale jistě to nebylo naše poslední společné rodeo!
Pro: Drake, Elena, Sully, Rafe, Sam, příběh, audiovizuál, puzzle, epilog, intro, přestřelky
Proti: na 99% nic