Herní výzva 2025 – #5
Když vývojáři pod Tiny builds dali vědět, že po The Final Station chtějí uvařit adventuru kombinující walking simulator z první osoby spolu s point-and-click prvky ze třetí osoby, kdo by věřil v úspěch takového kočkopsa. Ten byl tak maximálně od toho, aby budil zájem, případně zděšení na sociálních sítích, ovšem jen málokdo si takové stvoření vzal domů. Ti, kdo tak učinili, dodnes nelitují jediné koruny, za které ho splašili na Steam útulku.
Upřímně se nejedná o nic světoborného, titul tak neboří žádné žebříčky, ani tak příběhem, natož hratelností. Hratelnost je zde opravdu jen na dokreslení vcelku kreativního narativu spojení "reálného" světa a světa knih. Jste totiž spisovatel, jmenujete se Etienne Quist žijete v alternativní realitě, kde je každý originální titul vyvážen zlatem. Myslím to tak, že v tomto světě plagiátorství dostává zcela nový význam, většina spisovatelů má tak schopnost navštívit univerzum dané knihy a prostě si sprostě vyzobat co se jim zlíbí do svých vlastních děl, a to doslova. Představte si, že by jste si chtěli do své knížky vepsat Ohnivý pohár (trademark), jó ten z Bradavic tak zde ho můžete ukrást Harrymu rovnou před nosem, nikoho potom už nezajímá, jak chlapec zmešká své dostavení s pánem zla, natož osud nějaké teen fantasy knížky. Tedy dokud to nezačalo lízt krkem i dalším spisovatelům, takže si pište že za takové praktiky máte stále šanci dostat přes prsty, však zákon se neustále vyvíjí.
S tímto principem pracuje hra skvěle, v první části se v ěnujete vaší hlavní postavě ve stylu walking simulátoru, do té doby než dostanete nabídku, vrhnout se do příběhu různých knížek a získat z nich artefakty. Ať po dobrém, či po zlém to je čistě na vás. A to je právě efekt, který hra skvěle vyzdvihuje. Můžete totiž hrát podle děje, který je sepsán v příběhu, ale můžete jej také kompletně překopat a klidně tak zkazit den vedlejším postavám, jen kvůli tomu abyste dosáhli svého. Volba je čistě na vás. Tyto akce provádíte ve stylu izometrické klikací adventury, která je ještě okořeněná o tahový soubojový systém. Vcelku do sebe všechny části zapadají a nijak se neomezují, jen ty souboje působí trochu navíc. Převážně se v nich zaměřujete na blok a útok, s tím, že vaše životy tvoří hladina inkoustu, kterou si musíte neustále hlídat. Když se vrátíme zpět k adventuření tak zde prim hrají hlavní a vedlejší postavy, spolu s mírou vašich rozhodnutí, které mají většinou v tomto případě reálný dopad na jejich osudy. Navštívit ve svých dobrodružných heistech tak můžete světy od sci-fi, po fantasy, přes post-apo a mnoho dalších žánrů. Zde se tvůrcům podařilo vytvořit jedinečné uzavřené světy, kdy žádný z nich nepůsobí nijak odflákle. A to ať už se jednalo o inspiraci z knih, nebo byly vymyšlené čistě tvůrci.
Jak už z názvu vypovídá, hra bude bavit především ty, kteří se nezaleknou čteného textu, pokud vás zajímá literární mnohovesmír, opředený řadou klišé momentů, tak tomuto kousku rozhodně dejte šanci.
Když vývojáři pod Tiny builds dali vědět, že po The Final Station chtějí uvařit adventuru kombinující walking simulator z první osoby spolu s point-and-click prvky ze třetí osoby, kdo by věřil v úspěch takového kočkopsa. Ten byl tak maximálně od toho, aby budil zájem, případně zděšení na sociálních sítích, ovšem jen málokdo si takové stvoření vzal domů. Ti, kdo tak učinili, dodnes nelitují jediné koruny, za které ho splašili na Steam útulku.
Upřímně se nejedná o nic světoborného, titul tak neboří žádné žebříčky, ani tak příběhem, natož hratelností. Hratelnost je zde opravdu jen na dokreslení vcelku kreativního narativu spojení "reálného" světa a světa knih. Jste totiž spisovatel, jmenujete se Etienne Quist žijete v alternativní realitě, kde je každý originální titul vyvážen zlatem. Myslím to tak, že v tomto světě plagiátorství dostává zcela nový význam, většina spisovatelů má tak schopnost navštívit univerzum dané knihy a prostě si sprostě vyzobat co se jim zlíbí do svých vlastních děl, a to doslova. Představte si, že by jste si chtěli do své knížky vepsat Ohnivý pohár (trademark), jó ten z Bradavic tak zde ho můžete ukrást Harrymu rovnou před nosem, nikoho potom už nezajímá, jak chlapec zmešká své dostavení s pánem zla, natož osud nějaké teen fantasy knížky. Tedy dokud to nezačalo lízt krkem i dalším spisovatelům, takže si pište že za takové praktiky máte stále šanci dostat přes prsty, však zákon se neustále vyvíjí.
S tímto principem pracuje hra skvěle, v první části se v ěnujete vaší hlavní postavě ve stylu walking simulátoru, do té doby než dostanete nabídku, vrhnout se do příběhu různých knížek a získat z nich artefakty. Ať po dobrém, či po zlém to je čistě na vás. A to je právě efekt, který hra skvěle vyzdvihuje. Můžete totiž hrát podle děje, který je sepsán v příběhu, ale můžete jej také kompletně překopat a klidně tak zkazit den vedlejším postavám, jen kvůli tomu abyste dosáhli svého. Volba je čistě na vás. Tyto akce provádíte ve stylu izometrické klikací adventury, která je ještě okořeněná o tahový soubojový systém. Vcelku do sebe všechny části zapadají a nijak se neomezují, jen ty souboje působí trochu navíc. Převážně se v nich zaměřujete na blok a útok, s tím, že vaše životy tvoří hladina inkoustu, kterou si musíte neustále hlídat. Když se vrátíme zpět k adventuření tak zde prim hrají hlavní a vedlejší postavy, spolu s mírou vašich rozhodnutí, které mají většinou v tomto případě reálný dopad na jejich osudy. Navštívit ve svých dobrodružných heistech tak můžete světy od sci-fi, po fantasy, přes post-apo a mnoho dalších žánrů. Zde se tvůrcům podařilo vytvořit jedinečné uzavřené světy, kdy žádný z nich nepůsobí nijak odflákle. A to ať už se jednalo o inspiraci z knih, nebo byly vymyšlené čistě tvůrci.
Jak už z názvu vypovídá, hra bude bavit především ty, kteří se nezaleknou čteného textu, pokud vás zajímá literární mnohovesmír, opředený řadou klišé momentů, tak tomuto kousku rozhodně dejte šanci.
Pro: hlavní i vedlejší postavy, originální pojetí příběhu, nenáročná hratelnost, hlubší společenská témata, případná znovuhratelnost = více konců
Proti: málo času stráveného v určitých kapitolách, prvky lootu, craftingu a subojů jsou zde pouze na dokreslení, více interakce v reálném světě