Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
zemi

zemi

Pavel Zeman • 43 let • operátor seřizovač • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Stunts

  • PC 100
Stunts je asi vůbec první 3D závodní hra, kterou jsem kdy hrál na PC. Vypadalo to o hodně líp a působilo mnohem reálněji, než tehdejší 2D závodní hry (Test Drive, Lotus, Grand Prix Circuit, apod.) a také se Stunts vyznačoval skvělou hratelností a zábavností, díky tomu, že závody byly spíše futuristické, nikoliv však arkádové - auto se dalo poměrně snadno zničit. Zábavnost prohluboval také Editor tratí, možnost závodit ve dvojici s různě zručnými AI opponenty, možnost přehrávání závodu REPLAY s přepínáním kamery. Také fakt, že mezi obyčejnými auty zde byly k dispozici i závodní "placky" nebo formule. Konec konců i některé bugy paradoxně přidávaly hře na zábavnosti - zrychlování aut nebo gravitace občas zazlobila (levitace).
Grafika byla poměrně jednoduchá, překážky jako kdyby jste je stavěli z desek, modely aut s natáčením předních kol docela slušné na tu dobu... Hudba na PC speakeru byla jednou z těch nejpronikavějších, ale rozhodně poslouchatelná, melodii znám ještě dnes nazpaměť a klidně si jí zapískám :) Na Soundblasteru měla auta docela solidní bublající zvuk.
AI opponentů asi nemá smysl moc hodnotit nebo kritizovat, protože udělat v té době něco inteligentnějšího bylo asi nad rámec. Prostě jste museli být rádi, že to jede rovně a občas vás to nesmete z cesty v zatáčce, počítat s jejich takřka nulovou brzdnou dráhou atd. S některými překážkami si AI ani neuměl poradit... Ovšem na druhou stranu, pokud jste si vzali nejzkušenějšího maníka (mimochodem mám ho na DH v ikonce) a dali mu proti sobě stejné auto, tak v zatáčkovité trati bez překážek jste neměli šanci.
U Stuntsu jsem strávil hodně času. Když mě po rocích omrzel, začal jsem rýpat do některých jeho souborů a přišel na to, že jde upravovat parametry u aut. Udělal jsem si i pár svých upravených aut (s použitím některého z 3D modelu) a rozšířil tak vozový park :)
Později se ke mně dostal i dosovský prográmek, ve kterém někdo rozkódoval kompletně všechno a dal to do uživatelské podoby. Takže se pomocí něho daly upravit všechny dostupné parametry aut, od výkonové křivky, otáček motorů až po účinek brzd, rychlost zatáčení, držení na silnici apod. Nebylo problém udělat auto, které má zrychlení z 0-245 MPH za 1 vteřinu a při té rychlosti mu nezapískají gumy v zatáčce atd. Ale to už je extrém.
Jen mě moc mrzí, že Stunts neměl svého přímého nástupce, myslím že podobný systém závodů v lepším grafickém kabátě by se tenkrát hodně ujal. Ale co už...

Pro: Kaskadérské překážky, jednoduchost, hratelnost, zábavnost, různorodost aut, editor tratí.

Proti: Nic závažného, škoda jen těch pár bugů (zrychlení, gravitace).

+27