Na druhý díl jsem se docela těšil. Jednička patří k tomu nejlepšímu z FPS co jsem za poslední leta hrál a to především kvůli skvělé AI nepřátel, která dělala ze hry neskutečně intanzivní zážitek.
Takže jsem se ihned po vydání pustil do hraní. První věc, která mě zrovna nenadchla je zrnění obrazu, které se v základní, neopatchované verzi hry nedalo vypnout. Druhá věc jsou časté loadingy spojené s vytěžujícími checkpointy. Hra tedy nešla uplně plynule. Checkpointy zde nahrazují možnost savu, jsou ale rozmístěné velice dobře, takže mi zde manuální save vůbec nechyběl. A další mrzutost v podobě nemožnosti výklonu zpoza překážek. Pravděpodobně kvůli vydání hry i pro next-gen konzole.
Hratelnost je ale stále velice intanzivní. Nepřátelé vám nedají chvíli pokoj a i přesto, že se mi zdáli možná trošku 'hloupější' než v jedničce, stále patří k tomu nejlepšímu. Přestřelek je zde ale přespříliš. Občas by mohli autoři dát vyniknout atmosféře, ne jen posílat za každým rohem nové a nové nepřátele. Později se z toho stale vyloženě rutina a hra začne docela nudit. Boje s mechy se odehrávají krom jediného případu z útrob vlastního stroje a protože AI mechů místy dosti hapruje, není to zrovna zábavné. Mezi nepřáteli přibyly 'zombie' kteří svou stupiditou dají hráči příjemný oddych.
Level design je jen lehce kvalitnější než v jedničce. Sice se zde konečně objeví pár venkovních lokací, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že se jedná jen o takové otevřenější interiéry. Zázrak to tedy není. Přesto některé dobré lokace projdete. Škola je stylová a rozbořené město ke konci se mi obzvlášť líbilo.
Atmosféra zde už není tak kvalitní jako v prvním díle. Alma se objevuje příliš často a většinou v odhadnutelných situacích, přechody mezi reálným světem a imaginací nejsou nic moc a vůbec to celkově nepůsobí příliš celistvě. Filmový nádech zde nehledejte. Krve je zde více než v prvním díle, ale ani tak to nepůsobí přehnaně a nevkusně. Narozdíl od Barkerova Jericha.
Grafické zpracování je nadprůměrné. Nejedná se sice o kdovijak realistickou grafiku, ale neurazí, nepohorší. Audio také kvalitní.
FEAR2 je staromódní FPS, která ale svou intenzitou na těch sedm hodin přeci jen docela zabaví.
Takže jsem se ihned po vydání pustil do hraní. První věc, která mě zrovna nenadchla je zrnění obrazu, které se v základní, neopatchované verzi hry nedalo vypnout. Druhá věc jsou časté loadingy spojené s vytěžujícími checkpointy. Hra tedy nešla uplně plynule. Checkpointy zde nahrazují možnost savu, jsou ale rozmístěné velice dobře, takže mi zde manuální save vůbec nechyběl. A další mrzutost v podobě nemožnosti výklonu zpoza překážek. Pravděpodobně kvůli vydání hry i pro next-gen konzole.
Hratelnost je ale stále velice intanzivní. Nepřátelé vám nedají chvíli pokoj a i přesto, že se mi zdáli možná trošku 'hloupější' než v jedničce, stále patří k tomu nejlepšímu. Přestřelek je zde ale přespříliš. Občas by mohli autoři dát vyniknout atmosféře, ne jen posílat za každým rohem nové a nové nepřátele. Později se z toho stale vyloženě rutina a hra začne docela nudit. Boje s mechy se odehrávají krom jediného případu z útrob vlastního stroje a protože AI mechů místy dosti hapruje, není to zrovna zábavné. Mezi nepřáteli přibyly 'zombie' kteří svou stupiditou dají hráči příjemný oddych.
Level design je jen lehce kvalitnější než v jedničce. Sice se zde konečně objeví pár venkovních lokací, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že se jedná jen o takové otevřenější interiéry. Zázrak to tedy není. Přesto některé dobré lokace projdete. Škola je stylová a rozbořené město ke konci se mi obzvlášť líbilo.
Atmosféra zde už není tak kvalitní jako v prvním díle. Alma se objevuje příliš často a většinou v odhadnutelných situacích, přechody mezi reálným světem a imaginací nejsou nic moc a vůbec to celkově nepůsobí příliš celistvě. Filmový nádech zde nehledejte. Krve je zde více než v prvním díle, ale ani tak to nepůsobí přehnaně a nevkusně. Narozdíl od Barkerova Jericha.
Grafické zpracování je nadprůměrné. Nejedná se sice o kdovijak realistickou grafiku, ale neurazí, nepohorší. Audio také kvalitní.
FEAR2 je staromódní FPS, která ale svou intenzitou na těch sedm hodin přeci jen docela zabaví.
Pro: AI, intanzita přestřelek, audio/video
Proti: atmosféra horší než jedničce, level design nesplnil očekávání, špatné využití mechů