Ultima Online nebylo prvni masove rozsirene MMORPG. Jeste pred ni vysel Meridian 59, jehoz doomovsky engine me ale i pres oslavne clanky v hernim tisku (= Score, ctenari a redaktori Levelu jiste za prvni MMORPG dodnes povazuji prumerny Asheron`s Call) nechaval chladnym. Kdyz jsem ale ve stejnem casopise videl recenzi na UO, ktera ziskala maximalni hodnoceni, vedel jsem ze tohle je je proste ono. UO jsem si nicmene zaradil do pocetneho seznamu her, ktere sehnat a zahrat si nemam absolutne sanci. Ostatne tehdy byla jeste bezna konfigurace pc 486 bez cd romky a o internetu, natozpak jakemkoliv stahovani her z nej jsme si mohli nechat jen zdat, pokud jsme o nem vubec neco vedeli. Nicmene - a samotneho me to prekvapuje - jsem zanedlouho obdrzel novy pocitac s pripojenim k internetu, coz byla pred cca 10 lety naprosta rarita a nedlouho pote jsem nejakym obskurnim zpusobem splasil i UO. Nutno dodat, ze jsem nikdy nebyl z tech, ktery meli moznost sehnat a hrat aktualni hry. Ultimu jsem rozehral na tehdy prvnim vznikajicim ceskem free shardu, hral ji asi 2 roky a skoncil jeste pred tim velkym boomem online her v Cechach.
O samotne hre se myslim ani nema moc cenu rozepisovat, je totiz v podstate dokonala a jeji prehledna 2d grafika je pro me osobne velke plus. Samotnou grafiku trochu tahly dolu pozdeji hojne vychazejici datadisky, ze kterych casem vznikl nechutny mismas. Hratelnostne UO hodne vychazi uz z legendarni Ultimy VII, i interface je podobny, stejne jako maximalni interakce s okolim, kdy je mozne jit lovit ryby, sekat drevo a vyrabet z nej nabytek, pect chleba z obili, ktere jste si predtim nasekali na poli etc. Podobny je i system kouzleni, system statistik byl hodne menen v zavislosti na serveru, kde hrac hral a puvodni princip skillu me osobne prijde pro podobnou hru idealni. UO byla hodne editovatelna hra a hodne zalezelo na fantasii majitelu serveru, kteri jeji hratelnost mohli posunout hodne nahoru (nebo dolu). Ostatne, UO je hlavne o lidech a pokud neni dobra komunita, tak sebelepsi system hry prijde vnivec.
Nejzabavnejsi na hrani byly uplne zacatky, kdy jsem zavital do sveta Britannie, vubec nic o hre a jejim hrani nevedel a drel bidu s nouzi zabijenim kostlivcu a prodavanim jejich vybavy. Kdyz jsem si nasetril na prvni poradne brneni a vyrazil s nim do prirody, tak me zabila a o vsechno okradla PK. Inu, jako ze zivota.
O samotne hre se myslim ani nema moc cenu rozepisovat, je totiz v podstate dokonala a jeji prehledna 2d grafika je pro me osobne velke plus. Samotnou grafiku trochu tahly dolu pozdeji hojne vychazejici datadisky, ze kterych casem vznikl nechutny mismas. Hratelnostne UO hodne vychazi uz z legendarni Ultimy VII, i interface je podobny, stejne jako maximalni interakce s okolim, kdy je mozne jit lovit ryby, sekat drevo a vyrabet z nej nabytek, pect chleba z obili, ktere jste si predtim nasekali na poli etc. Podobny je i system kouzleni, system statistik byl hodne menen v zavislosti na serveru, kde hrac hral a puvodni princip skillu me osobne prijde pro podobnou hru idealni. UO byla hodne editovatelna hra a hodne zalezelo na fantasii majitelu serveru, kteri jeji hratelnost mohli posunout hodne nahoru (nebo dolu). Ostatne, UO je hlavne o lidech a pokud neni dobra komunita, tak sebelepsi system hry prijde vnivec.
Nejzabavnejsi na hrani byly uplne zacatky, kdy jsem zavital do sveta Britannie, vubec nic o hre a jejim hrani nevedel a drel bidu s nouzi zabijenim kostlivcu a prodavanim jejich vybavy. Kdyz jsem si nasetril na prvni poradne brneni a vyrazil s nim do prirody, tak me zabila a o vsechno okradla PK. Inu, jako ze zivota.
Pro: lety provereny svet britannia, 2d grafika, moznost delat defakto uplne vsechno
Proti: oproti everquestu vysoka narocnost na rychlost pripojeni