Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Final Fantasy VII

  • PC --
V rámci vydání na PSN jsem si tenhle údajný klenot mezi (J)RPG koupil a zahrál a jedno je mi už po prvních téměř 20 hodinách (z proklamovaných 150+) jasné - FF7 není ani nestárnoucí, ani nadčasová.

Naopak v dnešní době mechanismy, které možná byly standardem před 12 lety, jsou dnes hlavně s postupující obtížností především neskutečný vopruz. Náhodné dokolečka se generující souboje, neurčité hranice pohybu v prostředí, jakožto občas i ovládání, pomalé odsýpání dialogů, mizerné až žádné vysvětlivky prakticky čehokoli a skutečnost že ze všech těch mělo-by-se-samo-upgradovat věcí se mi to nemálo hodinách upgradovala všeho všudy jedna (vůbec tenhle JRPG systém, kdy se během hry přesunou základní statistiky postav ze tříciferných do pěticiferných hodnot, na mě působí všelijak, ale určitě ne efektivně) - to všechno mě na té hře sere.

A taky je to hnusné. Nechápu proč autoři používají 3D postavičky, když ad1 jsou hnusné jak prdel, ad2 je z nich často vidět jen pár neidentifikovatelných pixelů. Trochu mi to připomíná současnou situaci u mobilních java her, kde je situace se 3D podobná (sice máme hnusné hry, ale jsme hi-tech - a překvapivě to řada lidí žere), i když i u těch je výsledný dojem lepší, než u toho, co předvádí FF7. (Java hry mi graficky připomíná spíš FF9.)

Všechno, co mě zatím drželo u hraní, je příběh. Ten je... z toho úvodního zlomku co jsem viděl sice ne bůhvíjak originální, ale promyšlený a příjemně odsýpá. To poslední ale platilo víceméně jen v úvodním městě. Jakmile jsme se dostal na mapu světa, tempo vyprávění značně zmírnilo. Za to lokace do kterých se dostanu jsem často prošel ani nevím jak, nebo třeba taky proč, a přestože se to tváří jako otevřený svět, na většinu míst se obvykle nemůžu vrátit a i když se to asi někdy v budoucnu změní, při rozsahu téhle hry mi to nejspíš bude připadat jako věčnost. Tím spíš, když jsem teď nakrásně začal vesele umírat při náhodných setkáních.

Ta hra je chaotická a hnusná. (A neodpustím si zmínit Metal Gear Solid nebo Outcast, které po letech ani jedno nejsou.) Uznávám že má dobrý příběh, ale dneska spíš než epicky působí roztahaně. Patrně se jí budu ještě chvíli věnovat, až budu mít čas, ale nevěřím, že ji dotáhnu do konce. Ani moc nevěřím, že by to dnes krom pamětníků mohlo ještě někoho bavit.
+3 +12 −9