Čím by byla hra Ghostbusters, kdyby neměla nic společného s Ghostbusters? Patrně nečím, co by dostávalo hodnocení někde mezi 40 a 60. Ale vezmu to postupně:
Technické zpracování. Ghostbusters se bez okolků zařadilo mezi nejnáročnější hry dneška - žádá si 512MB grafiku jako minimum, na slabších dvoujádrech se podle ohlasů vesele škube. Člověk by proto čekal, že bude podle toho vypadat, ale skutečnost je taková, že grafika vypadá jako něco co se sem dostalo z roku 2004. Což by se nebýt těch nároků dalo ještě přejít. Prostředí je vesměs chudé na detialy a většinu času nikterak originální a textury taky stojí za prd. Solidně vypadají jen hlavní postavy.
Z roku 2004 je nejspíš i fyzikální engine, který sice dokáže levou zadní (i když na quadcore těžko říct) rozpohybovat mraky objektů, ale fyzikální model je to věru primitivní. Jeden příklad za všechny, útlá dívčina probíhá chodbu kde lží pár nemalých kusů betonu a automaticky je odkopává jako by byly z polystyrenu. Nepřekvapuje mě už že PS3 verze ani neběží v 720p, autoři jsou holt v tomhle břídilové.
Hratelnost je pak podřízena potřebám líných level designérů, kde hráč nemůže nějakou činnost udělat, dokud si postavy neodkecají svoje. Hlavně v první půlce hry jsem taky narazil na několik nepříjemných bugů, kvůli kterým jsem párkrát i musel restartovat checkpoint. (A jednou když, jsem opouštěl hru před misí na základně krotitelů, hodila mě hra po návratu rovnou na začátek další mise, čímž jsem patrně minul nějaké ty filmečky.)
Autorům se vůbec dařilo castovat na mě confusion. Hlavně ve chvílích kde se náš tým rozdělil a já měl s někým někam jít, ale než jsem se rozkoukal, byl dotyčný ten tam a já si mohl už jen vybrat kterým z půltuctu zdánlivých východů se ho vydat hledat. Jediné co hra indikuje jsou padlí kolegové. Žádné ukazatele kterým směrem dál něco dělat. Což je taky celkem nahovno, protože kolonka objectives je na nějaká specifika docela skoupá. Naštěstí se většinou dá odtušit co se po vás chce, ale na jednom místě jsem jak kokot pobíhal půl hodiny (a s tím reaktorem na zádech to není zrovna nejrychlejší pobíhání), ve snaze zjistit co mám sakra udělat, abych nakonec zjistil, že jedno ze závaží o nějaký centimetr úplně nedopadlo na svoje místo. Potěší i situace, kdy se zdánlivě vůbec nic neděje, protože nějaký poslední nepřítel vytuhnul na místě, kde ho nikdo nevidí (nebo ještě líp se dostal někam, kde ho nelze zneškodnit A ZÁROVEŇ ho nikdo nevidí) a hra čeká, až padne.
Confusion pak ještě umocňuje kombinace kamery blízko za zády, a přehršle grafických efektů vašich zbraní a nepřátel (o všech těch blikátkách na atomovém batůžku nemluvě) - jednoduše jakýkoliv větší boj je naprostý chaos.
Obtížnost nijak plynule nestoupá, prakticky vzato se celou dobu drží zhruba na stejné úrovni. Vyvážená ale rozhodně není - bossy je často přinejmenším jednoduché zabít, za to některé větší řadové souboje jsou poměrně obtížné - za vrchol považuju první setkání s betonovými andělíčky, kde pokud nemáte sakra štěstí, nepřežijete prvních pár desítek sekund od prvního útoku. (A občas taky otravné.)
No, to už by snad k záporům stačilo... Klady. AI společníků mi přišla většinu času na dobré úrovni, levely z jiné dimenze byly celkem pěkné. Hudba velmi pěkná a vůbec zvučí to pěkně. (Ale čekal jsem, že alespoň u titulků zahraje celý původní theme.) Arsenál, systém skenování a slabin nepřítele funguje celkem slušně... ale to spíš vyjmenovávám ani ne tak klady, jako nezápory.
Takové hře bych dal tak 60. Ona není vyloženě blbá, jen celkově strašně neodladěná, jak po technické, tak po hratelnostní stránce.
Jenže jsem jí dal (sic slabých) 75. Proč? Protože jsou to Ghostbusters a někdo se dal záležet, aby to bylo znát. Postavy známé z filmů jsou tu věrně ztvárněny, namluveny původními herci, mají své charisma a srší hláškami. A vám se dostanou do ruky všechny ty filmové hračky a vydáváte se lovit duchy způsobem, při kterém napácháte neskutečné škody na majetku a PŘESTO VÁM ZA TO PLATÍ! A to je prostě awesome :)
K vidění je řada filmečků, postavy většinu hry přinejmenším něco komentují a na filmový feeling je tu kladený velký důraz. (Možná občas až příliš.) O to víc ale vyniknou různé nelogičnosti, i když obvykle nejde o nic důležitého. Příběh neudělá díru do světa, ale jako film by patrně bez větších úprav obstál. Herní doba cca 9 hodin se zdá být akorát.
Tahle hra... kdyby na ní tvůrci neodvedli polovičatou práci, byla by naprosto skvělá. Ale není. Nebýt Ghostbusters licence, byla by to těžce průměrná budgetovka se všemi neduhy, které u budgetovek ještě tolerujeme. Ghostbusters jsou právě tím elementem, který tuhle hru vytahuje minimálně o třídu výš a dovoluje jí si na těch 8/10 bez většího ostychu sáhnout. Fandům filmu doporučit můžu, v opačném případě bude asi lepší se tomuhle kousku obloukem vyhnout.
Technické zpracování. Ghostbusters se bez okolků zařadilo mezi nejnáročnější hry dneška - žádá si 512MB grafiku jako minimum, na slabších dvoujádrech se podle ohlasů vesele škube. Člověk by proto čekal, že bude podle toho vypadat, ale skutečnost je taková, že grafika vypadá jako něco co se sem dostalo z roku 2004. Což by se nebýt těch nároků dalo ještě přejít. Prostředí je vesměs chudé na detialy a většinu času nikterak originální a textury taky stojí za prd. Solidně vypadají jen hlavní postavy.
Z roku 2004 je nejspíš i fyzikální engine, který sice dokáže levou zadní (i když na quadcore těžko říct) rozpohybovat mraky objektů, ale fyzikální model je to věru primitivní. Jeden příklad za všechny, útlá dívčina probíhá chodbu kde lží pár nemalých kusů betonu a automaticky je odkopává jako by byly z polystyrenu. Nepřekvapuje mě už že PS3 verze ani neběží v 720p, autoři jsou holt v tomhle břídilové.
Hratelnost je pak podřízena potřebám líných level designérů, kde hráč nemůže nějakou činnost udělat, dokud si postavy neodkecají svoje. Hlavně v první půlce hry jsem taky narazil na několik nepříjemných bugů, kvůli kterým jsem párkrát i musel restartovat checkpoint. (A jednou když, jsem opouštěl hru před misí na základně krotitelů, hodila mě hra po návratu rovnou na začátek další mise, čímž jsem patrně minul nějaké ty filmečky.)
Autorům se vůbec dařilo castovat na mě confusion. Hlavně ve chvílích kde se náš tým rozdělil a já měl s někým někam jít, ale než jsem se rozkoukal, byl dotyčný ten tam a já si mohl už jen vybrat kterým z půltuctu zdánlivých východů se ho vydat hledat. Jediné co hra indikuje jsou padlí kolegové. Žádné ukazatele kterým směrem dál něco dělat. Což je taky celkem nahovno, protože kolonka objectives je na nějaká specifika docela skoupá. Naštěstí se většinou dá odtušit co se po vás chce, ale na jednom místě jsem jak kokot pobíhal půl hodiny (a s tím reaktorem na zádech to není zrovna nejrychlejší pobíhání), ve snaze zjistit co mám sakra udělat, abych nakonec zjistil, že jedno ze závaží o nějaký centimetr úplně nedopadlo na svoje místo. Potěší i situace, kdy se zdánlivě vůbec nic neděje, protože nějaký poslední nepřítel vytuhnul na místě, kde ho nikdo nevidí (nebo ještě líp se dostal někam, kde ho nelze zneškodnit A ZÁROVEŇ ho nikdo nevidí) a hra čeká, až padne.
Confusion pak ještě umocňuje kombinace kamery blízko za zády, a přehršle grafických efektů vašich zbraní a nepřátel (o všech těch blikátkách na atomovém batůžku nemluvě) - jednoduše jakýkoliv větší boj je naprostý chaos.
Obtížnost nijak plynule nestoupá, prakticky vzato se celou dobu drží zhruba na stejné úrovni. Vyvážená ale rozhodně není - bossy je často přinejmenším jednoduché zabít, za to některé větší řadové souboje jsou poměrně obtížné - za vrchol považuju první setkání s betonovými andělíčky, kde pokud nemáte sakra štěstí, nepřežijete prvních pár desítek sekund od prvního útoku. (A občas taky otravné.)
No, to už by snad k záporům stačilo... Klady. AI společníků mi přišla většinu času na dobré úrovni, levely z jiné dimenze byly celkem pěkné. Hudba velmi pěkná a vůbec zvučí to pěkně. (Ale čekal jsem, že alespoň u titulků zahraje celý původní theme.) Arsenál, systém skenování a slabin nepřítele funguje celkem slušně... ale to spíš vyjmenovávám ani ne tak klady, jako nezápory.
Takové hře bych dal tak 60. Ona není vyloženě blbá, jen celkově strašně neodladěná, jak po technické, tak po hratelnostní stránce.
Jenže jsem jí dal (sic slabých) 75. Proč? Protože jsou to Ghostbusters a někdo se dal záležet, aby to bylo znát. Postavy známé z filmů jsou tu věrně ztvárněny, namluveny původními herci, mají své charisma a srší hláškami. A vám se dostanou do ruky všechny ty filmové hračky a vydáváte se lovit duchy způsobem, při kterém napácháte neskutečné škody na majetku a PŘESTO VÁM ZA TO PLATÍ! A to je prostě awesome :)
K vidění je řada filmečků, postavy většinu hry přinejmenším něco komentují a na filmový feeling je tu kladený velký důraz. (Možná občas až příliš.) O to víc ale vyniknou různé nelogičnosti, i když obvykle nejde o nic důležitého. Příběh neudělá díru do světa, ale jako film by patrně bez větších úprav obstál. Herní doba cca 9 hodin se zdá být akorát.
Tahle hra... kdyby na ní tvůrci neodvedli polovičatou práci, byla by naprosto skvělá. Ale není. Nebýt Ghostbusters licence, byla by to těžce průměrná budgetovka se všemi neduhy, které u budgetovek ještě tolerujeme. Ghostbusters jsou právě tím elementem, který tuhle hru vytahuje minimálně o třídu výš a dovoluje jí si na těch 8/10 bez většího ostychu sáhnout. Fandům filmu doporučit můžu, v opačném případě bude asi lepší se tomuhle kousku obloukem vyhnout.
Pro: rozhovory, humor, filmový feeling, slušné spektrum nepřátel, zbraně, hudba, fandy filmu potěší
Proti: zastaralá grafika, mizerná optimalizce, nelogičnosti, bugy, prostě celkově odfláknuté