Mass Effect je, alespoň dle mého názoru, jasným důkazem, že i herní branže má svoji vlastní evoluční křivku, a že z určitého úhlu pohledu dochází k degeneraci.
Nechápejte mne špatně, Mass Effect mě velice slušně pobavil, z technologického hlediska jsem byl velice spokojen a co se týče atmosféry a hlavně epických velkofilmových momentů - podporovaných skvělou kamerou a trefně zkomponovanou hudbou - nemohu vyjádřit ani náznak nespokojenosti. Něco takového jsem prostě zatím nepoznal.
Nicméně hodnocení hry jako takové, a to zcela subjektivní hodnocení, nemůže s výše zmíněnými body držet krok ani náhodou. Mě prostě nebaví běhat v koridorech a střílet hlava nehlava, i přes náznak taktizace a - z mého pohledu spíše vnuceného a nepříliš podstatného - vývojového systému postav je to prostě zcela stereotypní. U Doomu a Quakea se to dá čekat, tady mě to zarazilo.
Každý kdo hrál Baldur´s Gate I nebo II bude jistě souhlasit, pokud tvrdím, že herní systém výše zmíněných her je o několik desítek procent vyspělejší - a přesto se jedná o tituly vytvořené jedním studiem.
Možná je to pouze moje mylná představa, ale mám pocit, že dnes se vývojáři tolik zabývají grafikou, efekty, hudbou etc., že jim posléze nezbývá dost času na to, aby vytvořili unikátní základ hry samotné...
PS: Baldur´s Gate I a II jsem hrál jen o pár týdnů dříve než Mass Effect, takže se nejedná tak úplně o hudrování, jaké to kdysi bývalo lepší:-) U BG jsem se prostě bavil mnohem lépe, přestože jsem k nim původně přistupoval s despektem.
edit: Při druhém hraní jsem se dokázal odpoutat od přesvědčení, že by měl být Mass Effect klasické "vývojově orientované RPG." Ačkoliv mě stále nijak zvlášť nebaví pobíhat a střílet, ostatní apekty hry (především díky důkladnějšímu hraní) mě napodruhé oslovily podstatně více. Původně jsem to bohužel trošku zarputile ignoroval, ale ME je vskutku velice dobrou hrou. Moc stejně kvalitních her jsem navíc již delší dobu nepotkal, proto zvyšuji hodnocení o 10%. (Pokud to někoho zajímá:-))
Nechápejte mne špatně, Mass Effect mě velice slušně pobavil, z technologického hlediska jsem byl velice spokojen a co se týče atmosféry a hlavně epických velkofilmových momentů - podporovaných skvělou kamerou a trefně zkomponovanou hudbou - nemohu vyjádřit ani náznak nespokojenosti. Něco takového jsem prostě zatím nepoznal.
Nicméně hodnocení hry jako takové, a to zcela subjektivní hodnocení, nemůže s výše zmíněnými body držet krok ani náhodou. Mě prostě nebaví běhat v koridorech a střílet hlava nehlava, i přes náznak taktizace a - z mého pohledu spíše vnuceného a nepříliš podstatného - vývojového systému postav je to prostě zcela stereotypní. U Doomu a Quakea se to dá čekat, tady mě to zarazilo.
Každý kdo hrál Baldur´s Gate I nebo II bude jistě souhlasit, pokud tvrdím, že herní systém výše zmíněných her je o několik desítek procent vyspělejší - a přesto se jedná o tituly vytvořené jedním studiem.
Možná je to pouze moje mylná představa, ale mám pocit, že dnes se vývojáři tolik zabývají grafikou, efekty, hudbou etc., že jim posléze nezbývá dost času na to, aby vytvořili unikátní základ hry samotné...
PS: Baldur´s Gate I a II jsem hrál jen o pár týdnů dříve než Mass Effect, takže se nejedná tak úplně o hudrování, jaké to kdysi bývalo lepší:-) U BG jsem se prostě bavil mnohem lépe, přestože jsem k nim původně přistupoval s despektem.
edit: Při druhém hraní jsem se dokázal odpoutat od přesvědčení, že by měl být Mass Effect klasické "vývojově orientované RPG." Ačkoliv mě stále nijak zvlášť nebaví pobíhat a střílet, ostatní apekty hry (především díky důkladnějšímu hraní) mě napodruhé oslovily podstatně více. Původně jsem to bohužel trošku zarputile ignoroval, ale ME je vskutku velice dobrou hrou. Moc stejně kvalitních her jsem navíc již delší dobu nepotkal, proto zvyšuji hodnocení o 10%. (Pokud to někoho zajímá:-))
Pro: Grafika, atmosféra, příběh, celkově téměř přelomové zpracování videohry
Proti: Pouze obyčejná, herně nevýrazná střílečka