Vývojáři z Microids mě tímto výtvorem vyloženě zklamali. Jak už jsem psal v komentáři k předchozímu dílu, někdo se asi na poslední chvíli rozhodl, že se udělá pokračování, a tak se přepracovalo posledních 10 minut. Still Life 1 se tak zmršil, jen aby mohl vzniknout tenhle paskvil. Tedy... abych zas nebyl tak nespravedlivý, dvojka se hrát dá. Ale těch negativ je tu až příliš.
Co je od začátku do očí bijící je zastaralá grafika spojená s faktem, že se 95% hry odehrává v jednom zapadlém baráku někde v lese. To považuji za krok zpět oproti výborné jedničce, která byla nejen graficky líbivá, ale i nestereotypní co se týče prostředí. Omezení inventáře považuji za naprostou šílenost. Takovéhle věci tahejte do RPG, ale určitě ne do adventury. Výsledkem je, že pokud chcete sebrat nějaký větší předmět a nemáte zrovna volno v "kapse", musíte najít určité místo (skříň), kam si věci odložíte. Položit něco jednoduše na zem nelze.
Bohužel se SL2 nevyhnuly problémy s kamerou, která tu místy opravdu zlobí a občas budete mít problém dojít na druhý konec místnosti. Postavy v "idle" stavu pravidelně a automaticky provádí různé animace, během nichž nelze provést žádnou akci a i kurzor je během této doby neaktivní. Pokud tedy například projíždíte kurzorem lokaci a postava se zrovna rozhodne vykonat nějakou naprosto zbytečnou animaci, kurzor se po najetí na aktivní předmět nepromění, tudíž můžete předmět velmi snadno přehlédnout (resp. vyhodnotit jako neinteraktivní). Bugů je tu docela hodně, naštěstí jsou to takové ty drobnosti, které se mají správně podchytit během betatestu (který tu byl asi kratší než by bylo zdrávo). Hra je ale jinak stabilní a nepadá.
Co hru zachraňuje je dobrý příběh, lehce inspirovaný filmovou hororovou sérií Saw. Odhalení vraha z jedničky považuju za velké zklamání a nesmysl. Navíc tahle dějová linie je strašně krátká a vytrhnout jí a nacpat ji sem, k nesouvisejícímu případu úplně jiného sériového vraha, považuju za šlápnutí vedle. Jinak mě hra po pomalejším začátku chytla, nutno ale říci, že jsem více než polovinu hry jel podle návodu (už jsem se za to zlynčoval), protože jsem byl zvědavý jak to dopadne, ale řešení těch těžších hádanek mě tu prostě nebavilo a hlavně jsem to už chtěl mít za sebou.
Still Life 2 mi spíše než pokračování výborné atmosferické adventury připomíná jakousi herní podobu Saw s příměsí Kriminálky Las Vegas (CSI). Bohužel doplácí na nedodělanost a zastaralost, která pravděpodobně souvisí s omezeným rozpočtem. Můžu doporučit jen hráčům jedničky a fanouškům Saw, ostatní ruce pryč.
Co je od začátku do očí bijící je zastaralá grafika spojená s faktem, že se 95% hry odehrává v jednom zapadlém baráku někde v lese. To považuji za krok zpět oproti výborné jedničce, která byla nejen graficky líbivá, ale i nestereotypní co se týče prostředí. Omezení inventáře považuji za naprostou šílenost. Takovéhle věci tahejte do RPG, ale určitě ne do adventury. Výsledkem je, že pokud chcete sebrat nějaký větší předmět a nemáte zrovna volno v "kapse", musíte najít určité místo (skříň), kam si věci odložíte. Položit něco jednoduše na zem nelze.
Bohužel se SL2 nevyhnuly problémy s kamerou, která tu místy opravdu zlobí a občas budete mít problém dojít na druhý konec místnosti. Postavy v "idle" stavu pravidelně a automaticky provádí různé animace, během nichž nelze provést žádnou akci a i kurzor je během této doby neaktivní. Pokud tedy například projíždíte kurzorem lokaci a postava se zrovna rozhodne vykonat nějakou naprosto zbytečnou animaci, kurzor se po najetí na aktivní předmět nepromění, tudíž můžete předmět velmi snadno přehlédnout (resp. vyhodnotit jako neinteraktivní). Bugů je tu docela hodně, naštěstí jsou to takové ty drobnosti, které se mají správně podchytit během betatestu (který tu byl asi kratší než by bylo zdrávo). Hra je ale jinak stabilní a nepadá.
Co hru zachraňuje je dobrý příběh, lehce inspirovaný filmovou hororovou sérií Saw. Odhalení vraha z jedničky považuju za velké zklamání a nesmysl. Navíc tahle dějová linie je strašně krátká a vytrhnout jí a nacpat ji sem, k nesouvisejícímu případu úplně jiného sériového vraha, považuju za šlápnutí vedle. Jinak mě hra po pomalejším začátku chytla, nutno ale říci, že jsem více než polovinu hry jel podle návodu (už jsem se za to zlynčoval), protože jsem byl zvědavý jak to dopadne, ale řešení těch těžších hádanek mě tu prostě nebavilo a hlavně jsem to už chtěl mít za sebou.
Still Life 2 mi spíše než pokračování výborné atmosferické adventury připomíná jakousi herní podobu Saw s příměsí Kriminálky Las Vegas (CSI). Bohužel doplácí na nedodělanost a zastaralost, která pravděpodobně souvisí s omezeným rozpočtem. Můžu doporučit jen hráčům jedničky a fanouškům Saw, ostatní ruce pryč.
Pro: zápletka, která vás udrží u hry, "saw" atmosféra, ucházející videosekvence
Proti: kamera, omezení inventáře, zvorané odhalení vraha z předchozího dílu, zastaralá grafika