Zaměřím se hlavně na rozdíly mezi dvojkou a jedničkou. Jako vyznavač jedničky jsem po pročtení všech možných recenzí a komentářů neměl ve dvojku vůbec důvěru. Ale nakonec jsem jí zkusil a nedopadlo to tak nejhůře.
Co asi nikoho nepřekvapí, je lepší grafika a nové efekty. Svět Fiara je tak ještě víc přítažlivější. Moc hezky vypadá oheň, nebo sestřelit ve vzduchu nějakého opeřence je také efektní. Hudba a zvuky jsou víceméně přejaty z prvních dílů a doplněny o něco nového, což je dobře, protože byly a jsou skvělé a snad už ani nejdou udělat lépe. Příběh je také kvalitní a hezky namluvený, jak už je u SpellForce zvykem.
Největšího zklamání jsem se dočkal při spuštění hry a otevření inventáře. Narozdíl od jedničky je hnusný a nepřehledný. Jako písmo je zvolen jakýsi hnusný font, připomínající obyčejnou kurzívu v Outlook Express. Navíc všechno je zde zjednodušeno a ořezáno na minimum, co se vaší postavy a vylepšování týká. Takže místo šesti položek jsou zde už jenom tři. Zcela zmizel systém run a systém sbírání plánů budov. Hlavní postava už nemá tolik atributů, jakými byly síla, inteligence, hbitost, obratnost, atd... ale omezuje se nyní pouze na zdraví, manu a zbroj. Body získané za další úroveň lze tedy přidělovat pouze do kolonek pro boj nebo magii, pomocí kterých se učíte používání zbraní a kouzel. U vaší postavy není nikde udávána ani odolnost vůči různým druhům magie. Tím pádem ani zbrojení postavy už nemá takový efekt jako dřív. Předměty vám pouze zlepšují zdraví, manu a zbroj a přidávají nějaká procenta k určitým vlastnostem, které jsou u něj vždy napsány. Dám příklad, vemete si hůl s ohnivým útokem a k ní prsten, který vám přidává 15% k ohnivé magii. Do výzbroje sice přibyl jakýsi amulet, ale zase zmizely kalhoty. Předměty jsou si navíc podobné a je jich málo... Prostě celkově vzato, totální propad jsem pocítil na téhle úrovni.
Kouzla se získávají pouze naučením příslušné dovednosti (přidělením bodu), nedají se nikde koupit a nejsou už ani rozdělena do úrovní (level 1-12), takže taky citelný propad.
Podstatně zjednodušeno je i řešení úkolů. Při kliknutí na libovolný úkol se na mapě rozsvítí červený bod, kde se má daný úkol řešit (je-li řešení na aktuální mapě). Nemusíte nic odkrývat, hledat... což já ale právě chci.
Místo runových hrdinů, které jste si v jedničce mohli vybírat podle potřeby, zde máte natvrdo přidělené druhy. Občas by neškodilo vyměnit jejich xichty, ale bohužel to nejde.
Naštěstí se nepotvrdili moje obavy, že ze hry zcela zmizela i budovatelská část. Stále je tu možnost budovat osady, ikdyž je to celé opět ořezané na ten úplný základ a těch pár budov a upgradů, které se dají provést, lze snad spočítat na prstech jedné ruky.
Snad někdo chtěl hru zpřístupnit i těm nejmenším, nebo se obměnil vývojářský tým, každopádně za tohle všechno dávám body dolů. Kdo hrál jedničku, tak to určitě pochopí.
Navzdory tomu všemu se SpellForce 2 pořád dobře hraje, neztratil svoji specifickou atmosféru.
Co asi nikoho nepřekvapí, je lepší grafika a nové efekty. Svět Fiara je tak ještě víc přítažlivější. Moc hezky vypadá oheň, nebo sestřelit ve vzduchu nějakého opeřence je také efektní. Hudba a zvuky jsou víceméně přejaty z prvních dílů a doplněny o něco nového, což je dobře, protože byly a jsou skvělé a snad už ani nejdou udělat lépe. Příběh je také kvalitní a hezky namluvený, jak už je u SpellForce zvykem.
Největšího zklamání jsem se dočkal při spuštění hry a otevření inventáře. Narozdíl od jedničky je hnusný a nepřehledný. Jako písmo je zvolen jakýsi hnusný font, připomínající obyčejnou kurzívu v Outlook Express. Navíc všechno je zde zjednodušeno a ořezáno na minimum, co se vaší postavy a vylepšování týká. Takže místo šesti položek jsou zde už jenom tři. Zcela zmizel systém run a systém sbírání plánů budov. Hlavní postava už nemá tolik atributů, jakými byly síla, inteligence, hbitost, obratnost, atd... ale omezuje se nyní pouze na zdraví, manu a zbroj. Body získané za další úroveň lze tedy přidělovat pouze do kolonek pro boj nebo magii, pomocí kterých se učíte používání zbraní a kouzel. U vaší postavy není nikde udávána ani odolnost vůči různým druhům magie. Tím pádem ani zbrojení postavy už nemá takový efekt jako dřív. Předměty vám pouze zlepšují zdraví, manu a zbroj a přidávají nějaká procenta k určitým vlastnostem, které jsou u něj vždy napsány. Dám příklad, vemete si hůl s ohnivým útokem a k ní prsten, který vám přidává 15% k ohnivé magii. Do výzbroje sice přibyl jakýsi amulet, ale zase zmizely kalhoty. Předměty jsou si navíc podobné a je jich málo... Prostě celkově vzato, totální propad jsem pocítil na téhle úrovni.
Kouzla se získávají pouze naučením příslušné dovednosti (přidělením bodu), nedají se nikde koupit a nejsou už ani rozdělena do úrovní (level 1-12), takže taky citelný propad.
Podstatně zjednodušeno je i řešení úkolů. Při kliknutí na libovolný úkol se na mapě rozsvítí červený bod, kde se má daný úkol řešit (je-li řešení na aktuální mapě). Nemusíte nic odkrývat, hledat... což já ale právě chci.
Místo runových hrdinů, které jste si v jedničce mohli vybírat podle potřeby, zde máte natvrdo přidělené druhy. Občas by neškodilo vyměnit jejich xichty, ale bohužel to nejde.
Naštěstí se nepotvrdili moje obavy, že ze hry zcela zmizela i budovatelská část. Stále je tu možnost budovat osady, ikdyž je to celé opět ořezané na ten úplný základ a těch pár budov a upgradů, které se dají provést, lze snad spočítat na prstech jedné ruky.
Snad někdo chtěl hru zpřístupnit i těm nejmenším, nebo se obměnil vývojářský tým, každopádně za tohle všechno dávám body dolů. Kdo hrál jedničku, tak to určitě pochopí.
Navzdory tomu všemu se SpellForce 2 pořád dobře hraje, neztratil svoji specifickou atmosféru.
Pro: Grafika, která dovoluje nové možnosti, efekty.
Proti: Hodně věcí ubylo, nebo bylo zjednodušeno, což se mi nelíbí.