Datadisk Armored Princess nic moc zásadního proti původní hře nemění, ale něco přece, ať už k horšímu, nebo k lepšímu.
Příběhově je datadisk o něco slabší, než jeho předchůdce, a i zadání questů jsem převážně odklikával, sic jde pojetím opět o příjemně odlehčenou fantasy a i tady se mezi questy najdou nějaké ty fórky a více či méně úchylné specialitky.
Otravné cestování z původní hry tu bylo lehce vyspraveno - všechna území jsou prakticky jednotlivými ostrovy a cestovat mezi nimi lze pomocí tlačítka kdykoliv se nacházíte na lodi. Samozřejmě ani to není ideální a hlavně u trpaslíků bych si moc přál objevovat se s lodí na druhé straně od velkého mostu, neb k nejbližší slušné pláži je to z téhle jeho strany bez létání strašně daleko. Létání je pak dalším usnadněním v pohybu, které překvapivě nijak nenarušuje hratelnost, ale k tomu se dostanete až tak před polovinou hry.
Levelcap se zvednul, nevím na kolik - dohrál jsem na levelu 55 a nezdálo se, že by měl být poslední. Zvýšený level-cap je i důsledkem vyšší obtížnosti, jak už to tak v datadiscích bývá. I když stratégy to po relativně jednoduché původní hře může těšit, mě tohle tempo moc nevyhovovalo - preferuju když mě hra odměňuje za snahu, nikoliv trestá za flákání, což je pocit, který u tu mě při normální obtížnosti převažoval spíš.
Dráček, který slouží jako náhrada za Truhlu Zuřivosti disponuje 9 skilly, nicméně proti Truhle mi jeho taktické využitá přišlo slabé. Hlavně pokud člověk včas neinvestuje do skillů ovlivňující množství a kumulaci rage, tak na ty skilly prostě nemá. Sám jsem shodou okolností měl maximální rage na základních 20 asi do lvl26 - nejsilnější skilly jsem nemohl používat, bo nejlevnější stálo snad 30, a ty slabší jsem nemohl upgradovat, protože bych na ně už neměl taky.
Nedostatek rage mimochodem nebyl zrovna v mém plánu, ani jsem s ním nepočítal - až později mi došlo, že tady vlastně něco chybí - při postupu na další level si už nevybíráte žádný bonus k rage/leadership/maně/bůhvícotamještěbylo - tož to mě docela nakrklo. Navíc za celou hru jsem potkal dva oltáře zvyšující maximální rage, díky kterým jsem ho zvednul o pitomých 6 bodů.
No a to je tak v kostce z mého pohledu rozdíl mezi Kings Bounty a Armored Princess. Ještě k tomu můžete připočítat nové jednotky (osobně jsem si oblíbil Assassiny), kouzla a artefakty, snad i nějaká nová hudba na pozadí, noví bossové a celé nové prostředí ještěrů, vč. hudby a jednotek.
Hrací doba pak u mě byla necelý týden intenzivní pařby, čili alespoň 3x delší, než je dneska u her zvykem, ale nepřišlo mi to ani poloviční proti původní hře.
No, takže asi tak. Je to staré dobré Kings Bounty, kde se hraje za sličnou slečnu. Něco se změnilo k lepšímu, něco k horšímu. Můj celkový dojem je, že spíš k horšímu, i když je to pořad hodně dobrá hra.
Příběhově je datadisk o něco slabší, než jeho předchůdce, a i zadání questů jsem převážně odklikával, sic jde pojetím opět o příjemně odlehčenou fantasy a i tady se mezi questy najdou nějaké ty fórky a více či méně úchylné specialitky.
Otravné cestování z původní hry tu bylo lehce vyspraveno - všechna území jsou prakticky jednotlivými ostrovy a cestovat mezi nimi lze pomocí tlačítka kdykoliv se nacházíte na lodi. Samozřejmě ani to není ideální a hlavně u trpaslíků bych si moc přál objevovat se s lodí na druhé straně od velkého mostu, neb k nejbližší slušné pláži je to z téhle jeho strany bez létání strašně daleko. Létání je pak dalším usnadněním v pohybu, které překvapivě nijak nenarušuje hratelnost, ale k tomu se dostanete až tak před polovinou hry.
Levelcap se zvednul, nevím na kolik - dohrál jsem na levelu 55 a nezdálo se, že by měl být poslední. Zvýšený level-cap je i důsledkem vyšší obtížnosti, jak už to tak v datadiscích bývá. I když stratégy to po relativně jednoduché původní hře může těšit, mě tohle tempo moc nevyhovovalo - preferuju když mě hra odměňuje za snahu, nikoliv trestá za flákání, což je pocit, který u tu mě při normální obtížnosti převažoval spíš.
Dráček, který slouží jako náhrada za Truhlu Zuřivosti disponuje 9 skilly, nicméně proti Truhle mi jeho taktické využitá přišlo slabé. Hlavně pokud člověk včas neinvestuje do skillů ovlivňující množství a kumulaci rage, tak na ty skilly prostě nemá. Sám jsem shodou okolností měl maximální rage na základních 20 asi do lvl26 - nejsilnější skilly jsem nemohl používat, bo nejlevnější stálo snad 30, a ty slabší jsem nemohl upgradovat, protože bych na ně už neměl taky.
Nedostatek rage mimochodem nebyl zrovna v mém plánu, ani jsem s ním nepočítal - až později mi došlo, že tady vlastně něco chybí - při postupu na další level si už nevybíráte žádný bonus k rage/leadership/maně/bůhvícotamještěbylo - tož to mě docela nakrklo. Navíc za celou hru jsem potkal dva oltáře zvyšující maximální rage, díky kterým jsem ho zvednul o pitomých 6 bodů.
No a to je tak v kostce z mého pohledu rozdíl mezi Kings Bounty a Armored Princess. Ještě k tomu můžete připočítat nové jednotky (osobně jsem si oblíbil Assassiny), kouzla a artefakty, snad i nějaká nová hudba na pozadí, noví bossové a celé nové prostředí ještěrů, vč. hudby a jednotek.
Hrací doba pak u mě byla necelý týden intenzivní pařby, čili alespoň 3x delší, než je dneska u her zvykem, ale nepřišlo mi to ani poloviční proti původní hře.
No, takže asi tak. Je to staré dobré Kings Bounty, kde se hraje za sličnou slečnu. Něco se změnilo k lepšímu, něco k horšímu. Můj celkový dojem je, že spíš k horšímu, i když je to pořad hodně dobrá hra.
Pro: sličná slečna, staré dobré Kings Bounty, vylepšené cestování, noví bossové, hudba...
Proti: už ne tak zajímavý příběh, i setting je už holt takový okoukaný, pro mě i vyšší obtížnost, některé mechanismy na mě působí proti původní hře trochu rozhozeně