Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 85
Tak při čekání na Stalkera dvojku jsme se dočkali dvou "datadisků". Jeden z nich dopadl hrozně a divím se že se vůbec dostal na veřejnost, úkoly na které dostanete celé 2 sekundy času, nekonečné války frakcí a do toho bugy.
Ale druhý, Call of Prypiat překonal mé očekávání.

Příběh- ten je asi nejslabší, na jedničku určitě nemá, je to spíš taková jedna velká mise, dobré je ale že konečně uzavře Strelokovu linii a dozvíme se co se s ním stalo po jednom z konců jedničky.

Zbraně- prakticky pořád stejné, do začátku AKčko které po nalezení lepší zbraně zahodíte a dotyčnou zbraň si vylepšíte, potom už prakticky celou hru nemusíte zbraň obměňovat protože moje plně vylepšený enfield byl dokonce přesnější než dragunov, na druhou stranu nástroje na vylepšování musíte najít sami a přiznám se, bez mapy bych je nenašel. Nově je možné mít ve slotech 2 velké zbraně namísto pistole.

Nepřátelé- konečně naplno využití mutanti, máte strach procházet bažiny protože víte že se kolem ztrácejí lidi a můžou za to pravděpodobně upíři, a navíc, konečné tarbíci :)

Zóna- nejlepší co jsem zatím viděl, lokace jsou zničené, popraskané, rozsáhlé jeskyně a anomální pole, tohle je konečně boj o přežití. Lokace jsou jen 3 a nějaké to podzemí ale vůbec to nevadí a stejně jsem všechny místa, hlavně v Pripjati, neprozkoumal.

Úkoly- nebýt vedlejší úkolů dostane hra rozhodně nižší hodnocení, pánové z GSC totiž nekecali (což mě velice překvapilo- po zkušenostech s jejich sliby) , každý úkol je jiný ať už se jedná o lov různých bestií a nebo hledání tajemné oázy. Každý je unikát na který nezapomenete.

NPC- konečně zapamatovatelné xichty, pohodář Váňa, ožrala Kardan a nebo třeba monoliťák Gauner. Navíc v polovině hry budete muset najít skupinu lidí která s váma bude ochotná odejít do Pripjaťi, na konci v outru se třeba dozvíte co se s nima stalo po tom co jste je opustili. Působí to tak daleko lepším dojmem když vám stalkeři kterým jste pomohli říkají "kamaráde".

Atmosféra- grafika a zvuky jako v každém stalkerovi špička.. rozhodně se mi to líbí víc než třeba crysis, je to takové pochmurné, temné a to je na zóně super. Jediné co mi přišlo přehnané je noční vidění, pokud nemáte poslední verzi je to k hovnu, a to doslova, uvídíte tmu akorát zeleně a to je vše.

TOHLE JE STALKER!! A ještě jsem zapoměl že ve hře je možnost freeplaye, můžete si vybrat že příběh ukončíte nebo zůstanete v zóně navěky.

Pro: Stalker bez bugů, s hromadou mutantů k pokosení a hromadou anomálií k prozkoumání, atmosféra, uzavřený konec

Proti: Po dohrátí zamrzí že nejsou třeba ještě nějaké dvě lokace protože úkoly jsou prostě parádní, nicméně herní doba je dlouhá takže tenhle zápor berte s rezervou, hlavní postava, hlavně v outru, působí dojmem mladíka a né zkušeného stalkera jako byl Střelec

+28