Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Isair

Isair

Jirka • 34 let • Teplice (ČR - kraj Ústecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Thief: Deadly Shadows

  • PC 85
Na trojce mi asi nejvíce vadilo několik spíše technických problémů, třebas pověstný "levitující" bug je vyloženě na pěst (postava při nezdařeném skoku zůstane levitovat ve vzduchu a řeší to pouze load) a stával se mi bohužel poměrně často. Různé zasekávání se o sebemenší překážku na zemi/špatné zachycování pří skoku, je tu snad ještě horší jak v předchozích dvou dílech... a to je co říct.
Hra poměrně často padala bez jakékoliv nahlášené chyby, ale to je asi holt způsobeno spíše operačním systémem. Rozhodně doporučuji zvýšit počet quicksavů v nastavení sneaky updatu (bez kterého nemá smysl trojku dnes už rozehrávat), asi 2x se mi hra špatně quicksavnula a musel jsem použít starší save.

AI je možná ještě o něco málo horší jak ve starších dílech (kolikrát mě strážný zaslechl, ale běžel to prozkoumat úplně na druhou stranu, což se v jedničce a dvojce nestávalo), zároveň se tu nepracuje se „stupněm obezřetnosti“ strážných (kdy ve starších dílech platilo, že čím více na sebe upozorňujete, tím je dotyčný strážný vnímavější a do konce mise na vás nezapomene).
Vyloženě směšně pak působí frakce... "tak jo, ukradl jsi nám naše nejsvětější relikvie, ale pokud zabiješ 10 brouků, nastřílíš elementární šípy do naší svatyně, budeme zase přáteli... ok?"... ještě že z gameplayového hlediska to jde mít z krku alespoň poměrně rychle a poté vás již Pagani ni Hammeriti neotravují.

Naopak však nechápu občasnou kritiku third person pohledu, která mi přijde úplně na hlavu, anžto jej hra žádným způsobem nevnucuje.
Provazové šípy byly sice stylové, nicméně je plně nahrazují lezecké rukavice.
Pohyb po městě taky není taková tragédie, město je poměrně malé a že se loot prodává na třech místech je v posledku bezpředmětné, neboť se k obchodníkovi stejně na svých toulkách chtě nechtě dostanete, navíc loot brzy není vůbec potřeba prodávat a bohatě si vystačíte s tím, co si nasbíráte (beztak jste dost omezeni nosností).
Větším problémem však začne být město v pozdější fázi hry, kdy vás začnou pronásledovat Enforceři, oživlé sochy, do toho se tam začnou mydlit Pagani s Hammeritama, k tomu všemu ještě klasické stráže a začne z toho být dost nepěkný mišmaš.
Zvukovému doprovodu a dynamickým stínům a osvětlením, které jsou zde předváděny, se nevyrovná ani většina dnešních kousků.
Jednotlivé mise (kterých je bohužel pouze 9 plnohodnotných + nějaké menší lokace navíc) jsou stále perfektní a drží si velmi vysokou Thiefovskou kvalitu a atmosféru (Shalebridge Crandle je pak dost možná vrcholem série). Pravda, jsou o něco menší, na druhou stranu v jedničce a dvojce jsou občas totálně megalomanské. Thief 3 má tak nějak standardní velikost oldschoolových akčních her, zatímco v jedničce a dvojce autoři trochu v tomhle ohledu ulítli :)... v tom dobrém i v tom špatném, většinou jsem rozlohu a propracovanost misí vítal, nicméně některé (kór ty méně zábavné) byly svou velikostí až únavné, trojka má pak díky rozumnější rozloze o něco větší spád.

Tak či onak naprosto souhlasím s verdiktem Hana, že si série udržela pozoruhodně vyrovnanou úroveň.

Pro: Dynamické stíny a osvětlení, zvukový doprovod, atmosféra, design jednotlivých misí, stylové umělecké kreslené "filmečky", originální svět (fantasy "středověk" se steampunkem).

Proti: Technické chybky, systém frakcí, později je to v ulicích města solidní mišmaš.

+28