Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 85
Tak napotřetí to konečně vyšlo tak, jak jsem si přál. Sice jsem CoP zezačátku moc nevěřil, ale jak je hra graficky hnusná, tak je dobrá.

Příběh stojí docela za prd, je v něm docela dost nelogičností, kiksů a vůbec působí spíš jako doplněk vedlejších úkolů. Ty se nesou v podobném duchu, jako hlavní vedlejšáky z příběhově nedůležitých oblastí ve Fallout 3. Konečně mají hlavu a patu, je zábavné je plnit a nikdo neoprozuje s nošením psích ocasů. Hodně lidí si stěžuje na nedostatek úloh. Především pak Pripyat je na úlohy docela skoupá, ale vzhledem k podmínkám, které tam panují, mi přijde počet úloh a jejich náplň adekvátní.Osobně preferuju kvalitou před kvantitou, takže systém -pár originálních úloh- vezmu stokrát raději, než -časově omezené, generické a furt dokola-. Ve freeplay pak už sice není moc co na práci, ale to imho není její účel. Potěšilo taky outro ve stylu prvních dvou Falloutů.

Konečně máme nové lokace. Sice jen tři, ale docela to nahrazují svou velikostí (o něco větší jak bažiny z Clear Sky). Někteří si stěžují na jejich prázdnost. Já jsem spokojený, upřímně mě na dřívějších titulech štvaly kecy o opuštěnosti a nehostinosti a přitom to v Zóně vypadalo jak v létě na Václavaku. Nový model (větší mapy, menší počet) navíc přináší i větší radost z objevování tajných zákoutí. Na mapě o velikosti školní tělocvičny těžko najdete nějaké velké skrýše. Mapy v CoP jsou tak plné různých jeskyní a tajných koutků.

Zbraňový systém je převzatý z Clear Sky. Flinty a brnění jde opravovat a vylepšovat. Upgrady jsou zpřístupňovány postupně, podle nálezů sad nářadí a je tak zabezpečeno, aby se z hráče hned ze začátku nestal superman, co ustojí zásah atomovkou a ostřeluje z kulometu. Jejich umístění je vesměs logické a neměl jsem problém je najít skoro všechny bez návodu a kdovíjakého průzkumu.

Artefakty se konečně opravdu generují samy. Systém hledání a vlastnosti jsou odvozeny z Clear Sky. Pokud člověk čas od času proleze všechny anomálie, tak najde docela silné kousky a zároveň si zabezpečí pohodlný průchod hrou z hlediska financí.

Skrýší není tolik, ale obsahují o to zajímavější vybavení. Vyplatí se je tak prozkoumávat všechny a nestává se aby hráč, po čtvrt hodině pixelhuntingu, klik na růžek batohu v trubce a našel tam jen vepřovku a kus chleba.

Obecně mi přijde CoP jako nejlepší ze všech tří Stalkerů. Zóna už je sice docela obehraná a člověk tam po dvou dílech moc překvapení nenajde, ale lokace jsou dobře udělané, atmosféra hutná a questy zajímavé. Kdyby se mě někdo zeptal, který z těch tří dílů Stalkera si má zahrát, doporučil bych mu vyzrálou Pripyat. Konečně jde o skvělou hru i bez tvrdého zásahu moderské komunity.

Pro: Vedlejšáky, atmosféra, vůbec vyzrálost hry.

Proti: Grafika, blbosti v příběhu.

+19